Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda en Boomer
#743384
Wij hadden kipfilet in stukken en beetje pens, en kippen poten platgeslagen.
Boomer heeft echt goed gekauwd op de botten, wat wij niet hadden verwacht.
Erg lekker vond hij het, want hij ging steeds naar de plek waar wij het etn hebben voorbereid.
Hij heeft ook alles binnengehouden.

Op naar dinsdag voor de pens.

Linda en Boomer
Door Linda en Boomer
#744206
Vandaag pens gehad met groentemix en ruwe vezel,omdat zijn ontlasting hard was. Is dat een juiste beslissing geweest???
Mag je een zalmkop en wat kippenvleugels geven. Bijv s'morgens zalmkop en s'middags de kippenvleugels?? Of juist anders om??
Morgen krijgt hij weer vers vlees van Prins omdat ik morgen moet werken.
Tot zover gaat het goed. Is wel spannend hoor en de mensen kijken raar omdat ik zijn ontlasting inspecteer. Hhihih

Linda En Boomer
Gebruikersavatar
Door Pauline
#744229
Of de pens met groenten een juiste beslissing is geweest, moet je even afwachten. Hier krijgen ze hele dunne ontlasting van alleen pens.....

Ja hoor zalm en vis op een dag kan prima. Het maakt niet uit wat je wanneer geeft.
Door Linda en Boomer
#744689
De ontlasting van boomer was vanmorgen zwart en hard.
Moet ik vandaag nog afwachten of dit beter wordt of moet ik nu iets geven voor het stimuleren van de darmen. En ja wat dan???

Linda
Door Lizzy
#744735
Linda en Boomer schreef: De ontlasting van boomer was vanmorgen zwart en hard.
Moet ik vandaag nog afwachten of dit beter wordt of moet ik nu iets geven voor het stimuleren van de darmen. En ja wat dan???

Linda
Wat heeft Boomer gisteren dan precies te eten gekregen? En was het echt zwart/zwart of gewoon heel donkere ontlasting? En wat is hard? Keihard? Kon hij het niet kwijt? Hoeveel % vleesbot voer je? En hoeveel % orgaanvlees (inclusief pens)?
Door Linda en Boomer
#744857
Boomer heeft gisteren 700 gr schapenpens gehad en een groentemix van witlof, klein beetje spinazie, klein beetje andijvie, wortel, spercieboon, yoghurt en tarwezemelen.
Zondagmorgen 350 gr kipfilet + 200 gr pens, zondagavond 350 gr kippenpoten.
Ma vers vlees prins
Dins 700 gr pens met groente mix zie hierboven
en vandaag weer vers vlees van prins,

Linda
Door Lizzy
#744860
Linda en Boomer schreef: Boomer heeft gisteren 700 gr schapenpens gehad en een groentemix van witlof, klein beetje spinazie, klein beetje andijvie, wortel, spercieboon, yoghurt en tarwezemelen.
Zondagmorgen 350 gr kipfilet + 200 gr pens, zondagavond 350 gr kippenpoten.
Ma vers vlees prins
Dins 700 gr pens met groente mix zie hierboven
en vandaag weer vers vlees van prins,

Linda
Dus drie dagen achter elkaar voornamelijk pens? Daar zou de donkere ontlasting wel vandaan kunnen komen. Maar zoals ik eerder vroeg: hoe zwart is zwart en hoe hard is hard?
Door Linda en Boomer
#744871
oja sorry was even veregeten.
Hij had geen moeite om er van af te komen maar het was wel weinig. Ook de kleur zwart was meer naar de donkeren kant dan echt goed zwart. Beetje moeilijk uit leggen.
Nu ik het zo lees is het veel pens. Van zondag heb ik alleen gedaan om dat het de eerste keer rauw was.
Is het dan toch nog teveel als ik 1 x per week pens blijf geven. Misschien moet ik dit in een kleine hoeveelheid toevoegen aan andere soorten vlees. Ik beschouw pens trouwens niet als orgaan maar als spiervlees.

Linda
Door Linda en Boomer
#744898
Nou Boomer heeft net weer ontlasting gehad, en dit keer was het zachter. De kleur was nu iets meer richting de groene kant.
Ik heb voor morgen een half haantje eruit gehaald hier doe ik dan nog iets kipfilet bij. De reden waarom er nog meer gevogelte inzit is omdat dit de eerste week is voor Boomer.
Zaterdag heb ik zalmkop op het menu staan en kan kiezen uit kopvlees of geitenvlees, of rundestrot, houtduif, hebben jullie voor zaterdag een idee????  Zaterdag ga ik nog meer vlees ophalen, en ga met name opzoek naar lamsnek/ribben en kipkarkassen.
Naast rauw geef ik boomer vers vlees van prins om de dag.

Linda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door