Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#741967
Heb ik prachtige eendekarkassen bij Herby gehaald (10 stuks) geef ik vandaag een halve aan Nox; gaat ze toch een partij truttig doen :o
Wel huppel de huppel als ik de bak nog moet neer zetten en dan alleen maar likken en mutsen ::)
Tja mevrouw lust het dus eigelijk niet ......zucht

Na een half uurtje gelik en getrut vond ik het wel genoeg en heb het spul weggehaald, de schapepens stond nog op het aanrecht en kon dus ook de kliko in....

Eén voordeel: ze staat op rust ivm met haar knie blessure dus een paar dagen niet eten is niet zo erg 8) komt ze tenminste niet aan ;)

Hoe reageren jullie op mutsig gedrag bij het eten?? en hoelang probeer je om ze toch te laten eten wat de pot schaft??
Nox eet onder geen beding konijn daar walgt ze dus echt van ze staat dan bijna  k*tsend boven haar bak met voer...ze heeft het toen drie dagen vol  gehouden om niet te eten (dramkont >:()
Door Boefke
#742067
Boef houdt niet van wild. En verse vis wordt me ook niet altijd in dank afgenomen. In het begin deed ik nog echt moeite, omdat ik niet wist of hij moest wennen of het echt niet lekker vond. Tegenwoordig doe ik geen moeite meer. Ik zie direct of hij iets nieuws wel of niet wil eten. Zo niet, dan niet. Hup, weg ermee en ik probeer het niet meer. Gaat definitief van het menu af. Er zijn genoeg dingen die hij wel lekker vindt.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#742084
Tot nu toe hebben ze hier nog alles gegeten :)

En het zijn nog wel kleine honden(kooikerhonden)

Ik verbaas mij er over als ik op het forum van die grote honden zijn en die dan geen botje of zo willen kraken :(

Ik dacht altijd wel die slokken alles zo op.

Maar niet dus.

Maar mocht ik iets tegenkomen wat ze niet willen eten dan zal ik er verder ook geen moeite voor doen,ik lust ook niet alles.

En dan ook van de lijst afhalen er is genoeg voor de honden.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#742085
De hond van m´n zus (tervuerense herder) is echt een ontzettende miep met eten. Zij laat hem in de tuin en hij mag pas naar binnen als hij het op heeft. Is misschien heel zielig, maar het werkt wel bij hem. De eerste keer duurt het uren voor hij iets nieuws eet, maar de volgende keer eet hij het meteen op. Nou is dit wel een hele slimme hond die het snapt (bij indy zou dit echt niet werken).
Laatst kreeg hij voor het eerste een eendenkarkas. Wilde hij niet, ging steeds voor de deur staan. Ga eten, zei m´n zus dan, en liet hem niet binnen. Op een gegeven moment, stond hij heel blij voor de deur. Kijk eens, ik heb het op. Had hij het onder z´n kleed verstopt  ;D . Toen hij doorhad dat dat ook niet werkte, is hij het op gaan eten.
En zo ging het ook met de zalmkoppen, eerste keer een probleem, de keren daarna ging hij meteen eten.
Door Nelly
#742114
Gelukkig zijn die van mij wat gemakkelijker, ze eten vrijwel alles, terwijl het toch relatief grote honden zijn (witte herders). Angel, de 8 jaar oude teef die hier met 2 jaar is komen wonen, wil weleens moeilijk doen. Andor daarentegen, nu zo'n 2.5 jaar oud en als pup hiergekomen, vreet letterlijk alles, ook datgene wat Angel niet hoeft. Daardoor gaat zij ook beter eten, omdat ze bang is dat er voor haar niks overblijft.
Door Boefke
#742141
*Dorothea* schreef:Laatst kreeg hij voor het eerste een eendenkarkas. Wilde hij niet, ging steeds voor de deur staan. Ga eten, zei m´n zus dan, en liet hem niet binnen. Op een gegeven moment, stond hij heel blij voor de deur. Kijk eens, ik heb het op. Had hij het onder z´n kleed verstopt  ;D .
;D ;D Slimme hond!
Door Dinah
#742223
Hier ook een trutje, soms toch. Dinah eet géén paard, geen konijn, en soms durft ze zelfs voor andere dingen die ze al een jaar eet, haar lip op te trekken. Dan kijkt ze zo van 'ober, dit had ik niet besteld'. Als ze dit niet lust, nemen we het weg en krijgt ze het drie dagen achter elkaar voorgeschoteld. Als ze het dan nog niet lust, geven we het aan Senne. Die lust toch alles. Eigenlijk zou ik dit beter niet drie dagen achter elkaar geven. Want we hebben nog nooit gehad, dat ze van gedacht veranderde. Ofwel lust ze het, ofwel niet en dan is het er ook niet in te krijgen...

O ja, Dinah is een Hovawart, dus geen kleintje. En Senne een x jachthond.
Door Mevroi Kruim
#742251
Ik heb een kliko en een teutmeut. Als de teutmeut iets niet wil krijgt hij niks. Een dag, twee dagen, drie dagen als nodig. Alfgezien van fazant, duif en wilde eend eet hij het dan wel op.
Zojuist kregen ze kalfsstaart, mevrouw Tara de Kliko gaat opgetogen aan het werk, meneer Kátur de Teutmeut staat er met een vies gezicht naar te kijken en sleept het ding vervolgens tussen z'n voortandjes naar mijn bloembed-zonder-bloemen om het te begraven. Die staart ging dus de koelkast weer in; morgen mag hij het nog een keer proberen.
Door pallas
#742307
Ha, gelukkig ben ik niet de enige :D
Didot is ook een kliko, maar kan helaas niet overal tegen
Nox heeft vandaag maar eieren voor haar geld gekozen en braaf eendekarkas gegeten ;D als toetje kreeg ze dan nog kopvlees (jammie)

Laten jullie dan de andere hond het altijd opeten? dat kan hier dus niet en als het wel zou kunnen wordt Didot misschien wel erg verwend en ligt hij dan met bijna 1,5 kilo uit te buiken!!! vindt ik wel wat veel voor een b.c van 22kg :D
Door Mevroi Kruim
#742308
Nee, Tara mag het beslist niet opeten! Dan kan ik haar binnenkort rollen  ;D
Wat Kátur niet wil gaat de koelkast weer in.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#742341
Ze eten het hier allebei gelijk op. 

Krijgen ook precies wat ze mogen.


Maar mocht er iets overblijven dan mag Rocky het wel opeten maar Donder niet omdat die best iets er af mag hebben en Rocky mag wel iets meer wegen.

Maar ja het komt nooit voor :)
Door roefus
#742344
*Dorothea* schreef: De hond van m´n zus (tervuerense herder) is echt een ontzettende miep met eten. Zij laat hem in de tuin en hij mag pas naar binnen als hij het op heeft. Is misschien heel zielig, maar het werkt wel bij hem. De eerste keer duurt het uren voor hij iets nieuws eet, maar de volgende keer eet hij het meteen op. Nou is dit wel een hele slimme hond die het snapt (bij indy zou dit echt niet werken).
Laatst kreeg hij voor het eerste een eendenkarkas. Wilde hij niet, ging steeds voor de deur staan. Ga eten, zei m´n zus dan, en liet hem niet binnen. Op een gegeven moment, stond hij heel blij voor de deur. Kijk eens, ik heb het op. Had hij het onder z´n kleed verstopt  ;D . Toen hij doorhad dat dat ook niet werkte, is hij het op gaan eten.
En zo ging het ook met de zalmkoppen, eerste keer een probleem, de keren daarna ging hij meteen eten.
Owww...hoe doet dit me denken aan Friso, mijn allerliefste grauw-grijze Tervuerenaar (qua kleur in Nederland niet geliefd, maar in Frankrijk zeer geliefd  ;)).
Een wolfje, werkelijk waar  :-*
En vooral geliefd bij ons, mijzelf, sjee, ik zou in elke kleur van hem gehouden hebben: wat heb ik van Friesje gehouden  :smitten:

Eten...pfff....wat is DAAR nou aan?
Geen hond gekend, die zóóó weinig om eten gaf.
Met hem, mijn liefste hond, had ik dit barf-tijdperk nog graag begonnen.
En graag mee willen maken hoe hij op karkasjes e.d. had gereageerd.
Het was doodweg een drama, om hem 'aan het eten' te krijgen.
Vasten deed hij uit zichzelf, ik had het liever niet.

En ik begrijp het verhaal over de hond van je zus HELEMAAL.
Ook voor Friso was het een straf geweest, om 'alleen' buiten te moeten.
Hij wou enkel dáár zijn, waar jijzelf was.
En hij had ALLES verzonnen om dan binnen te mogen, zelfs zo'n verdomd karkasje opeten  ;)
Ze zijn volgens mij ongelooflijk slim, onze Tervuerense Belgen.
En ik geloof dus ook meteen dat ze zelfs op het idee komen, om iets te verstoppen.
WAT EEN LEUK VERHAAL  :-*
Laatst gewijzigd door roefus op za 14 apr 2007, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#742345
roefus schreef: Owww...hoe doet dit me denken aan Friso, mijn allerliefste grauw-grijze Tervuerenaar (qua kleur in Nederland niet geliefd, maar in Frankrijk zeer geliefd  ;)).
Een wolfje, werkelijk waar  :-*
En vooral geliefd bij ons, mijzelf, sjee, ik zou in elke kleur van hem gehouden hebben: wat heb ik van Friesje gehouden  :smitten:

Eten...pfff....wat is DAAR nou aan?
Geen hond gekend, die zóóó weinig om eten gaf.
Met hem, mijn liefste hond, had ik dit barf-tijdperk nog graag begonnen.
En graag mee willen maken hoe hij op karkasjes e.d. had gereageerd.
Het was doodweg een drama, om hem 'aan het eten' te krijgen.
Vasten deed hij uit zichzelf, ik had het liever niet.

En ik begrijp het verhaal over de hond van je zus HELEMAAL.
Ook voor Friso was het een straf geweest, om 'alleen' buiten te moeten.
Hij wou enkel dáár zijn, waar jijzelf was.
En hij had ALLES verzonnen om dan binnen te mogen, zelfs zo'n verdomd karkasje opeten  ;)
Ze zijn volgens mij ongelooflijk slim, onze Tervuerense Belgen.
En ik geloof dus ook meteen dat ze zelfs op het idee komen, om iets te verstoppen.
WAT EEN LEUK VERHAAL  :-*

:offtopic2: wat een leuke reactie, ik ga gauw even m´n zus bellen om het te laten lezen.
Door roefus
#742346
*Dorothea* schreef: :offtopic2: wat een leuke reactie, ik ga gauw even m´n zus bellen om het te laten lezen.
haha....ik ben WEG van die belgen... :smitten:
Door roefus
#742376
roefus schreef: haha....ik ben WEG van die belgen... :smitten:
Ergo...ik heb na Friso geen Tervuerenaar gewild, dat kon ik neit aan  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door