Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#741251
heb van herby een giga lading gekregen vanmiddag en zonet de jongens incl. pup kalfsknars gegeven de oudste hebben het al op maar die kleine ligt er nog vrolijk en heftig aan te knagen.
Hoelang mogen ze aan zo'n bot knagen?
Staat daar wel een tijd voor?
Hij is nm. nog heftig bezig en hij maar ook ik zit te genieten.
Wat is beter/ hoelang laten knagen? Of wachten tot hij het zat wordt?
ellen
Door Lizzy
#741255
Dat ligt er ook een beetje aan hoeveel puppemans er af krijgt. Als ie er veel af krijgt, zou ik het met 5 minuten a 10 minuten weg halen. Anders met een minuut of 15.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#741256
hij krijgt er haast niets van af.'
er zit een beetje vlees aan maar daar gaat hij niet eens voor!!
Hij ligt gewoon zijn tanden en kiezen te scherpen(alsof dat nodig is!!!)
Ik pak het zo wel af althans dat gaan we proberen, ga trachten het te ruilen voor een klein stukje kaas(hij heeft nogal voedernijd, vandaar)
ellen
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#741257
het is trouwens wel mooi hoor, hij ligt languit op zijn zij te knagen met zijn oogjes half dicht van genot!!
ellen
Door Lizzy
#741260
Nou, als hij er niks af krijgt, dan zou ik hem lekker even laten genieten. Als hij moe wordt, merk je dat vanzelf. Ik zou hem niet te moe laten worden, want dan wil ie waarschijnlijk ook heel veel drinken en da's ook niet zo gelukkig. Rodi-worst ruilt lekker trouwens ;D. Of een stuk pens!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#741336
heb hem een half uurtje laten knagen en toen hebben we 'geruild' en dat ging prima.Heb het bot in de koelkast gelegd en dan krijg hij het morgen na z'n 'prakje' weer even.
Hij was er wel moe van, hij ligt nu nog te pitten!
ellen
Door Lizzy
#741516
vanaalst schreef: heb hem een half uurtje laten knagen en toen hebben we 'geruild' en dat ging prima.Heb het bot in de koelkast gelegd en dan krijg hij het morgen na z'n 'prakje' weer even.
Hij was er wel moe van, hij ligt nu nog te pitten!
ellen
Ja, meestal zijn ze daar erg moe van. En dat is wel eens goed, voor een pup. Fijn dat het ruilen goed ging. Meestal gaat dat ook wel, als ze al wat moeier worden en het een beetje zat beginnen te raken.
Door peerle
#741751
Bij pups zou ik me niet teveel zorgen maken als ze lang zitten te knagen op een bot, tenminste als er niet veel afgaat zoals Lizzy al zei. Ze gaan immers toch nog tanden wisselen dus kan het geen kwaad als de melktandjes een beetje slijten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door