Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tiny
#738721
>:( Vandaag was het zover. Onze kater en Rosco zijn vandaag ge-ent door de DA. Tijger gaat 2 weken in pension en had zo zijn enting te pakken. Geen probleem, terug in de tas en klaar. Maar toen Rosco. Ik had mij verdiept in de entingen die hij nodig had en die ik hem wilde geven. Dit houd in dat ik geen Weil en geen Kennelhoest meer geent wil hebben. Dus ik vroeg nadrukkelijk om Nobivac DHP. Hij pakt een spuit en ik vraag nogmaals: is dat DHP? Oh, zegt hij, hier zit ook Weil in daar maken bij de DHP vloeibaar mee. Nee, zeg ik, geen Weil, daar worden ze echt doodziek van. Dus heeft hij de DHP vloeibaar gemaakt met een zoutoplossing. Wel een hele discussie over waarom geen Weil. Want, zo zei hij, er komen heel veel zielige honden uit het buitenland tegenwoordig en we kunne dus weer een uitbraak verwachten van een of andere hondenziekte. Nou, zei ik, dat gok ik erop. Als ik Weil wil enten doe ik dat wel over een paar weken, maar niet tegelijk met de DHP. Hij zei nog, als iedereen zijn hond ent hoeft de laatste dat niet te doen. "Laat mij de laatste dan maar zijn", zei ik. Bij het afrekenen zag ik het entflesje op de balie liggen en tot mijn grote verbazing stond daar dus "DHPPI"op. Waarop ik vroeg, Rosco heeft toch geen DHPPI gehad, ik vroeg nadrukkelijk om DHP. Waarom de DA assistente zei dat zij alleen maar DHPPI hadden, er was niet anders. En toen...... trok ik dus de A4-tjes uit mijn tas die ik gedownload had van de Nobivac-site. NIEUW- NOBIVAC-DHP. Een hoop gestotter en oh ja, als ik dat gehad had willen hebben had ik even een dag of wat van te voren moeten bellen dan hadden ze dat voor mij besteld. Ondertussen heeft Rosco dus toch para-influenza gekregen!! Mijn man was furieus; je gaat voortaan naar een andere DA!! Ikzelf heb zoiets, nee, ik wil voortaan alles wat in die hondenlijven gaat eerst in mij handen hebben. Dit gebeurt mij geen tweede keer.  En toch ben ik bijzonder happy met wat ik op bp geleerd heb. Maar oh, oh wat moet je toch op je strepen staan. Zelfs onder mijn neus spuiten ze er iets in waar ik niet om gevraagd heb. >:( >:( >:(
Door pallas
#739169
conleeuw schreef: >:( ik geloof dat ik had geweigerd te betalen en inderdaad een ander da heb gezocht, hoe moet je in hemelsnaam zo iemand ooit echt vertrouwen >:(
daar ben ik het helemaal mee eens!
Hoe haalt die da het in zijn botte kop om gewoon wat anders te doen dan wat jij wilt, bah >:(
Door zurca
#739192
Zo.....ik geloof ook dat ik uit mn vel zou spingen!!
Dit is toch echt niet normaal....Zeg dan gewoon sorry maar die hebben wij niet....Nee dan gaat tie een beetje staan "klooien" en doen alsof om gewoon de normale enting te zetten....

(Wat ik ook grote onzin vind is dat "zielige buitenlandse honden verhaal" die dieren worden gewoon volgens de regels geent voor ze naar NL komen)
Door Ine
#739343
Het klopt wel, dat een da bepaalde entingen speciaal moet bestellen en meestal moeten ze dan gelijk een aantal stuks afnemen. Als daar geen vraag naar is, zullen ze het dus niet in huis hebben.
Maar hier is dus duidelijk gelogen!!
Hij zou het met een zoutoplossing vermengen en dat heeft hij dus niet gedaan!
Wat staat er in je entingsboekje?

Afgelopen week ben ik eerst zonder hond gaan vragen, of mijn da een Rabiësenting in huis had, die 3 jaar geldig is. Die bleek hij te hebben (heeft blijkbaar al meer vragen hierover gehad) en ik ben dus gelijk met Tilly die enting gaan halen. Bij de da het boekje gelijk gecontroleerd en idd. de enting is geldig tot 2010.
#739348
conleeuw schreef: >:( ik geloof dat ik had geweigerd te betalen en inderdaad een ander da heb gezocht, hoe moet je in hemelsnaam zo iemand ooit echt vertrouwen >:(
helemaal mee eens, zou geen vertrouwen meer hebben in deze DA.
#739354
De meeste dierenartsen hebben geen DHP enting op de plank staan. Je kan beter even rondbellen wie het wel heeft, als je niet wilt enten tegen lepto en kennelhoest. Maar om er dan over te liegen als je het niet hebt  >:( . Grr.
Maar ik kan me je woede heel goed voorstellen hoor. Heb een tijdje geleden ook zoiets meegemaakt. De hond van m´n zus twee jaar geleden geent met de hele cocktail. Nu moest hij tegen rabies geent worden. Dus ik had m´n zus nog zo op het hart gedrukt alleen tegen rabies te enten ivm met de 3 jarige registratie van nobivac DHPPi. Komt ze thuis, zit er dus weer een cocktail in. Ja dat was nodig volgens haar DA, want er was recentelijk nog een uitbraak van parvo bij haar in de buurt  >:( >:( .
Door tiny
#739904
Ho, stop, wacht. Even voor de goede orde. Rosco is NIET geent tegen Weil. De DA wilde de DHP oplossen in Weil maar veranderde dat op mijn verzoek in een zoutoplossing. Wat mij alleen tegenviel is dat ondanks dat ik vroeg om een DHP, Rosco toch geent is met DHPPi. En dat vroeg ik niet. Hij is dus niet geent tegen Weil en Kennelhoest. (Wat de DA onverstandig vond).

Maar ook de Para-influenza wilde ik niet. En dat is nu net wel ingespoten. >:(
Door Nemosh
#741115
je bent de eerste niet die dit gebeurt en zal ook zeker de laatste niet zijn.
Zo heeft een DA ( kan je zo iemand wel zo noemen???) bijna mijn fret om zeep geholpen door verkeerd te enten.
Ook al was hem VAN TEVOREN gevraagd om een bepaalde enting niet te geven en waarom!
Kan me je boosheid heel goed voorstellen , wij zijn op zoek gegaan naar een andere DA.
Door Bieke
#742828
Ik had net zo iets met mijn nest. Ofschoon ik tegen vaccineren ben, (zeker na dat verslag van de titers)moest mijn nest gevaccineerd worden. Ik heb gewacht tot ze 7 weken waren en ging naar een dierenarts die in een dependance zit van een kliniek. Een jonge vrouwelijke dierenarts. Ik ging eerst praten. Omdat hondenziekte veel te weinig bescherming bood wilde ik alleen parvo. Die had Intervet  niet apart. Zeker weten van wel. Zij hadden het niet apart. Dan in hemelsnaam maar hondenziekte erbij. Maar dan moet er ook Weil bij. Helemaal niet. Dat moet altijd. Maar bij mij niet. Ik ga geen hondjes van 7 weken Weil geven. Maar dat is als oplosmiddel. Dat kan ook met een ander oplosmiddel. Je verzint maar iets anders, maar geen Weil.
Ik kreeg alleen parvo en hondenziekte.
En ook nog een halve dosis!!!!!
Maar het moet toch niet nodig zijn dat ik als leek de dierenarts moet vertellen wat er in de handel is! Ik vind het schandalig.
Maar het was verder een heel aardige dierenarts. daar wil ik niets van zeggen.
#743668
een dierenarts die in principe dus liegt over de enting die hij geeft zou voor mij mijn dierenarts niet meer hoeven zijn.

Een DA is een vertrouwenspersoon net zoals een dokter en daar moet je van opaan kunnen.

heel snel op zoek naar een andere DA zou ik zeggen.

gr.

stefanie
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door