Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#731904
Via een nieuwsgroep over ons hondenras, de Shiloh, hoorde ik over een enorm schandaal dat nu in de Verenigde Staten loopt. 60 miljoen blikken en zakje voer (met saus) zijn teruggeroepen omdat er rattegif in zat, waarschijnlijk via chinese graanproducten die als ingredient zijn gebruikt. Op de lijst met 95 merken staan ook Eukanuba en Iams. De hele lijst vind je hier: http://www.msnbc.msn.com/id/17689821/
Er zijn al 17 dieren overleden na acuut nierfalen.
Volgens mij is het voer niet geexporteerd naar Nederland, maar wie zegt dat dezelfde ingredienten niet ook hier worden gebruikt voor het produceren van voer? Het maakt weer eens duidelijk dat diervoeders niet goed getest worden op schadelijke stoffen.
Iams en Eukanuba stonden in 2003 toch al lelijk in de kijker door de afschuwelijke taferelen in hun laboratoria: :'(
http://www.peta.nl/feat/iams/index.html
Je vraagt je af of het met de anderen net zo is, maar deze argumenten mogen wat mij betreft net zo goed meetellen om te gaan Barfen, als de argumenten van natuurlijke en gezonde voeding. >:(
Ik vind het wel opvallend dat er op de nederlandse site van Iams en Eukanuba met geen woord wordt gerept over de amerikaanse recall van 60 miljoen blikjes voer.
#731918
Ja, ik ben volstrekt met je eens dat dit gerust mee mag tellen als argument om het heft in eigen hand te nemen en zelf te gaan samenstellen! Denk trouwens dat de Nederlandse Jeukumaar en Hills bewust het mondje dicht houden. In de hoop dat dit vanzelf geruisloos voorbij waait!
#732345
Lizzy schreef: Denk trouwens dat de Nederlandse Jeukumaar en Hills bewust het mondje dicht houden. In de hoop dat dit vanzelf geruisloos voorbij waait!
Volgens mij lukt dat wel, op een paar 'fanaten' op fora en mailinglijsten na, weet niemand er wat van af.
En het is in Amerika he.... niet hier <ja,ja> :-\
#738072
dit berichtje kreeg ik van mijn zus, die woont in Canada:

..... There was a big article in our paper yesterday about the BARF diet. Lots of commercial dog food is being recalled here due to contamination, maybe you heard, so people are more interested in finding alternatives for their pet food..


nou nog heel Canada aan de BARF  :D
#738476
Lizzy schreef: Hahaha, nou, heeft deze hele brokkenterugroeptoestand toch nog nut gehad (helaas over de rug van onze geliefde huisdieren :'()
Welnee joh, zo lang alle DA-en roepen dat het gevaarlijk is, denk aan die botsplinters en al die bacterien, salmonella...

Vreemd toch dat die wilde dieren in de dierentuinen geen brokken krijgen, maar die kunnen er blijkbaar beter tegen...
#738485
pike schreef: dit berichtje kreeg ik van mijn zus, die woont in Canada:

..... There was a big article in our paper yesterday about the BARF diet. Lots of commercial dog food is being recalled here due to contamination, maybe you heard, so people are more interested in finding alternatives for their pet food..


nou nog heel Canada aan de BARF  :D
mijn zus heeft amerikaanse vrienden, en die zijn massaal overgestapt op Barf, zij is nu de officiele hulp lijn voor beginnende barf vrienden ;D ;D dus ja, ergens wel goed voor ;)
Door Lil
#738499
AstridStraver schreef: Welnee joh, zo lang alle DA-en roepen dat het gevaarlijk is, denk aan die botsplinters en al die bacterien, salmonella...

Vreemd toch dat die wilde dieren in de dierentuinen geen brokken krijgen, maar die kunnen er blijkbaar beter tegen...
Ja, was laatst nog op de Duitse televisie, wolven krijgen rauw vlees die worden ziek van brokken. Er werd erbij gezegd dat je je hond nooit rauw vlees of botten mocht geven daar sterven ze aan  :o Ik dacht dat die van mij bijna gestorven is aan de brok, maar dat rauwe vlees dat hij nu krijgt.... jajaja moord.....  ;D ;D ;D
We weten gelukkig wat we doen  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door