Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#73497
Hallo,

Bedankt voor het antwoord op mijn eiervraagje, de honden smikkelen inmiddels van hun groentenprut met rauw ei (inclusief schil) !!!

Nog een ander kort vraagje: kun je van sommige groenten ook de bladeren en stronken geven ?
Bijv van de bloemkool, brocoli, etc ? Ik gooi het nu steeds weg en geef het dus net zoals wij het zelf eten, maar misschien maakt het voor honden eigenlijk niets uit en kunnen die ook de stronken en bladeren eten, net als nijntjes ?? (en die eten zijn tenslotte ook weer...) ;)

groe(n)tjes,
Marit
Door Lupa
#73499
ik weet het niet zeker maar mijn logica zeg nee.
honden gaan ook op zoek naar jonge gras of de top van gras.
Door Lizzy
#73513
Van broccoli zou je de stronken geven. Die kun je overigens ook zelf goed opeten! Maar ik zou van bijv. bloemkool niet de bladeren geven.... waarom weet ik eigenlijk niet, maar mijn gevoel zegt: nah nee.....
Door Peet
#73519
Er zit toch iets in wat niet goed is....effe...klepel...klok...hmmmm...nitraat?? ...nitriet???
Ben ook niet zeker....dussss.....
Door 202spots
#73595
Ik gebruik alles ....
Nou zit er wel niet zoveel blad aan de bloemkool die ik zo koop,maar de blad en de stronk word ook meegedraaid in de mix hoor!
Met de broccoli hetzelfde,wanneer ik de stronk niet zelf eet of in de mix doe,dan zitten de Spots er met grote ogen en kwijlbekkies op te wachten zodat ze er als 'n kluif op kunnen knauwen ;)
Door Jolly
#73705
[quote="202spots"]
Ik gebruik alles ....
Nou zit er wel niet zoveel blad aan de bloemkool die ik zo koop,maar de blad en de stronk word ook meegedraaid in de mix hoor!
Met de broccoli hetzelfde,wanneer ik de stronk niet zelf eet of in de mix doe,dan zitten de Spots er met grote ogen en kwijlbekkies op te wachten zodat ze er als 'n kluif op kunnen knauwen ;)
[/quote]

hierzo idem dito, chasey is niet bij me weg te meppen als we broccolie eten, heel zielig kijkt tie dan, 9 van de 10 keer stuur ik hem uit de keuken weg, dan is het voor de konijnen, maar idd :-[ :-[ helemaal niet goed , die 10de keer is het voor hem en dan is hij de hemel te rijk
Door oebaya
#73820
Waarom zou je de bladeren niet geven. Moet je eens naar Engeland gaan, daar eten de mensen zelf ook de bladeren van de bloemkool, wordt er gewoon bij gedaan. Is gewoon helemaal niets mis mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door