Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#713338
Hoi,

Ik lees hier op het forum dat rodiworst eigenlijk niet zo goed is  :-\
Ik train uitsluitend met rodi-worst, maar aangezien ik haar op barf gezet heb, wil ik wel een gezondere "snoep" vinden voor haar  :P

Maar: HOE DROOG IK DAN VLEES? en welk vlees dan? Pens? of spiervlees?
Ik heb geen droogmachine of zo, kan het ook op een andere manier?

Groetjes
Cylke
Door fester
#713378
Misschien in de magnetron. Maar lijkt me niet zo lekker. Of in de wasdroger. ;D

Ik zou eigenlijk niet weten hoe dat je het anders moet doen als je geen droogmachine hebt.

Ik is supper hoor ;D Wel even een uitgaven maar dat maakt een hoop goed als je lekkere penslapjes vissnoepjes enz kunt drogen.

Zoek eens hier op de site er zijn geloof ik ook goed kopere drogers
Door Elise
#713385
Voordat ik een droogmachine had, droogde ik in de oven op ongeveer 50 graden. Stukjes vlees op bakpapier leggen en af en toe eens omdraaien en dan uren laten drogen.
Ik zelf droog vaak kalkoenfilet of kipfilet of stukjes lever.
Gebruikersavatar
Door pike
#713495
Hier gaat het ook gewoon in de over, op 80 graden, anders duurt het erg lang, nu zo'n 8 uur. Ik leg kleine stukjes kip, hart, lever op bakpapier dat ik op de 2 bakplaten en het rooster leg. Zo kan ik drie lagen tegelijk doen. Wel alle vet wegsnijden anders wordt het één grote smurrie. Na een uur of vijf maak ik alles los, rol het om en leg het soms op schoon (droog) papier.
Gebruikersavatar
Door Dian
#734181
Ik heb net ook een droogmachine besteld bij Tieneke. Ben benieuwd. Had Rakker af en toe om te trainen toch brokjes gegeven, maar je wilt niet weten wat er dan aan de achterkant uitkomt  ;D ;D Weer dun (geen diarree, maar ook geen mooie stevige keutel) en de kleur .....  :P Kocht nu wel eens van die zakjes met gedroogd vlees, maar dan moet ik knippen (kost je je handen) en kosten ook nog wel wat. Nu kan ik straks veel meer  :D
Gebruikersavatar
Door Dian
#734304
danielle1980 schreef: ik doe t ook in de oven. ruikte heerlijk  :-X ;D
Mijn oven zit onder mijn kookplaat, erg laag dus. Durf ik niet met Rakker, ben echt bang dat hij zich brandt. Als ik de magnetron gebruik (is een combi-oven), zit hij er al bijna met de kop bij in. Wat zal er dan gebeuren als er heerlijk vlees in ligt? Ik vrees het ergste :-\
Door danielle1980
#734354
Dian schreef: Mijn oven zit onder mijn kookplaat, erg laag dus. Durf ik niet met Rakker, ben echt bang dat hij zich brandt. Als ik de magnetron gebruik (is een combi-oven), zit hij er al bijna met de kop bij in. Wat zal er dan gebeuren als er heerlijk vlees in ligt? Ik vrees het ergste :-\
ow nee dat is niet zo handig dan. ;)

zelf wil ik ook nog een droogmachine in de toekomst, maar voorlopig werkt de oven prima, de honden komen niet in de keuken dus dat probleem heb ik niet  :D
Gebruikersavatar
Door pike
#734391
Hier staat op dit moment ook de oven aan en het ruikt hier ook heerlijk  :P Ze komen gelukkig niet in de buurt die twee gekken. Ik ga binnenkort ook over op een droogmachine, dan kan ik wat meer tegelijk maken en het in de schuur doen. En dan ga ik ook pens doen dat durf ik nu niet aan  :-X
Gebruikersavatar
Door Dian
#734406
danielle1980 schreef: ow nee dat is niet zo handig dan. ;)

zelf wil ik ook nog een droogmachine in de toekomst, maar voorlopig werkt de oven prima, de honden komen niet in de keuken dus dat probleem heb ik niet  :D
't is bij mij een open keuken, dus ja.. en als het daar lekker ruikt, ligt Rakker dus voor het aanrecht  ;D ;D Wie weet valt er iets te halen of valt er per ongeluk iets en dan is ie er als de kippen bij  :D
Door tigger
#734412
Dian schreef: Mijn oven zit onder mijn kookplaat, erg laag dus. Durf ik niet met Rakker, ben echt bang dat hij zich brandt. Als ik de magnetron gebruik (is een combi-oven), zit hij er al bijna met de kop bij in. Wat zal er dan gebeuren als er heerlijk vlees in ligt? Ik vrees het ergste :-\
Kan het deurtje dan niet dicht??
Mijn oven staat ook onder de kookplaat en dus laag. De honden halen het echt niet in hun kop om erbij in de buurt te komen; heet=auw!! Hebben ze snel genoeg door.
Gebruikersavatar
Door Dian
#734413
Vivian schreef: Kan het deurtje dan niet dicht??
Mijn oven staat ook onder de kookplaat en dus laag. De honden halen het echt niet in hun kop om erbij in de buurt te komen; heet=auw!! Hebben ze snel genoeg door.
Ik heb altijd begrepen dat je de deur van de oven openzet  :-\
Door macgirlie
#734415
Ik las laats ergens iets dat bij gedroogd vlees alle gezonde bestanddelen verloren gaan? Is dat zo? Overigens zag ik laatst een droogmachine voor een eurootje of 30 in zo postorderboekje. Tchibo of zo? Ik ben ook op zoek naar een alternatief voor beloningssnoepjes. Nu krijgen ze Frolicjes  :-\
Gebruikersavatar
Door Dian
#734419
macgirlie schreef: Ik las laats ergens iets dat bij gedroogd vlees alle gezonde bestanddelen verloren gaan? Is dat zo? Overigens zag ik laatst een droogmachine voor een eurootje of 30 in zo postorderboekje. Tchibo of zo? Ik ben ook op zoek naar een alternatief voor beloningssnoepjes. Nu krijgen ze Frolicjes  :-\
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat als ik Rakker van die repen gedroogd vlees uit de dierenspeciaalzaak geef, hij er tegen kan en nu ik uit gemaktzucht tijdens de training kleine beloningsnoepjes gebruikt heb, heeft hij weer hele rare kak  :P Dus ga ik nu toch maar voor gedroogd vlees  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door