Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jolly64
#73219
Ik zag maandag in een dierenwinkel een lamspoot leggen met vlees eraan
Omdat mijn hond eigenlijk geen botten mag van de DA,maar wel vers lamsvlees krijgt af en toe :-[
Ik heb hem gelijk gekocht en de hond was er helemaal gek op
Het vlees was er snel af en heb hem toen ff afgepakt en de andere dag weer gegeven
Maar mag hij nu verder kluiven op het kale bot???
Ik heb wel het knie gedeelte weggegooid want was bang dat ie zou stikken :-\
Gr Jolanda
Die het liefst volgende week er een paar inslaat :-*
Ze zijn maar 80 cent ;D
Mijn hondje is nog nooit zo gelukkig geweest na vanaf december af geen lekkere botten meer heeft gezien
Door Lizzy
#73221
Poot is dragend bot. Ik geef zelf geen poot aan mijn honden omdat ik vind dat dragend bot te hard is en dus gevaar oplevert bij de vertering (als ze het bot toch opeten) en slijtage kan veroorzaken van de tanden.
Door jolly64
#73263
Kan ik hem dan beter afpakken als hij het vlees eraf heeft ???
verder hebben ze niets in de winkel
Wel lamsoortjes zonder vlees,maar die zijn zo zacht heeft hij binnen 2 tellen op
Door Lizzy
#73383
jolly64 schreef: Kan ik hem dan beter afpakken als hij het vlees eraf heeft ???
verder hebben ze niets in de winkel
Wel lamsoortjes zonder vlees,maar die zijn zo zacht heeft hij binnen 2 tellen op
Qua bot heb je inderdaad niets aan lamsoren.

Qua poot: ik weet niet in hoeverre jouw hond op het bot zelf ligt te kluiven. Als hij dat heel erg doet, dan zou ik zelf niet vaker dan 1 keer per 2 weken zo'n bot geven om niet teveel slijtage van de tanden te veroorzaken (ik zou zelf zo'n bot niet geven - harde botten hebben ook geen optimaal reinigend effect) en het inderdaad afpakken.
Door Lupa
#73390
jolly
je hebt die poot in de dierenwinkel gezien, ik vraag me af in hoe verre deze vers is, en is het gerookt of?....
Door Lizzy
#73391
Lupa schreef: jolly
je hebt die poot in de dierenwinkel gezien, ik vraag me af in hoe verre deze vers is, en is het gerookt of?....
OH! Dat is een goeie vraag! Ik had dat nog niet eens gelezen Lupa!

In de dierenwinkel verkopen ze inderdaad meestal geen rauwe botten! Als ie niet rauw is (dus bijv. gerookt): NIET KOPEN!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 01 apr 2004, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#73419
Mmmm, laat maar in de winkel....

Eet jouw hond verse/rauwe voeding? Ja he? Je kunt misschien ook eens kijken of je aan een geschikt rauw bot kunt komen van de slager/Islamitische slager. Dat is veel gezonder als zo'n vies gerookt ding.

Lees anders even "honden en het eten van botten" in de bieb van Barfplaats.
Door Lupa
#73421
niet kopen dus!
het hangt als manden in de rook machine en het lig al manden in de winkel.
de merg of bot inhoud is volledig verrot.
Er is niks meer gezond van over geblijven itd.

Ik heb ooit ook zo een "bot"gekocht ik heb het toe een dag laten liggen met het papier ervan af ,er kwamen na een tijdje allemaal piep keine beestje eruit.
bah!
Door debbymuch
#74314
heb het ook eens met een gerookt bot gehad,had even in de zon gelegen,en vies zag het eruit.
later had ik ook in de dierenwinkel gehoord dat honden met huidproblemen beter niet zulke botten moeten eten.(nou zegt mij dan al genoeg)

maar wat dacht je van een lams rib.die kunnen ze wel opeten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door