Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#732276
ik zou niet weten waar ik het vandaan zou moeten halen of je moet zelf klemmen zetten om ze te vangen, nou, dat was ik niet van plan, ik voer ook geen muizen en ratten, dus zal ik de muskusrat ook maar achterwegen laten, ik kan mij voorstellen dat als je er makkelijk aan kan komen dat je het in de dieet van jou hond opneemt, ik heb begrepen dat het ook voor menselijke consumptie gebruikt wordt en de kenners beweren dat het heel lekker is, dus waarom zou het voor de hond niet lekker zijn......... wou jij muskusrat gaan voeren dan? ik ben wel benieuwd waar ze dan vandaan komen? in het wild gevangen of gefokt voor consumptie
???
Door cylke
#732390
Jaja, ze zeggen dat het super lekker is, maar ik heb het nog nooit gegeten... :o Vind het persoonlijk ook niet lekker klinken hoor: muskusrat  8)
Ik woon in belgïe, maar zou het niet weten waar dat te koop wordt aangeboden!
Chel zou het ook niet krijgen, kweet niet...ratten  :thumbdown:
Door Sennaruby
#732770
Een vriend van mij is muskusrattenvanger en die barft ook met zijn honden, maar ik heb er eerlijk gezegd niet over gedacht om ze te voeren.... Maar waarom zou het niet kunnen eigenlijk  :P

Groetjes,

Fieke
Door conleeuw
#732779
Sennaruby schreef: Een vriend van mij is muskusrattenvanger en die barft ook met zijn honden, maar ik heb er eerlijk gezegd niet over gedacht om ze te voeren.... Maar waarom zou het niet kunnen eigenlijk  :P

Groetjes,

Fieke
:-\ ja de enige reden waaraan ik zou kunnen denken is de mogelijkheid tot besmetting van leptospirose??? maar wellicht als je het heb ingevroren dat dan de risico weg is, maar dat kan ik niet zeggen, ik weet het namelijk niet, ik weet niet precies wat de risico is.... dus uit onwetendheid zou ik het niet zomaar gaan doen  :-\ dan zou ik eerst helemaal moeten gaan studeren op de onderwerp muskusrat en lepto ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#733045
pallas schreef:
zou ze het nu wel weten?? :D
:-[ :-[ :-\ :-\ oke thanx :-[
maar weet niet of ik het zou voeren.
Er zijn toch wel verkooppunten die ratten en muizen verkopen voor bijv. fretten????
Gebruikersavatar
Door pike
#733070
trimsalon schreef: :-[ :-[ :-\ :-\ oke thanx :-[
maar weet niet of ik het zou voeren.
Er zijn toch wel verkooppunten die ratten en muizen verkopen voor bijv. fretten????
Muskusratten behoren tot een andere familie dan de bruine rat en de huismuis.
De ratten en muizen die je koopt als voer voor dieren worden bovendien gekweekt en dan is er toch een bepaalde controle op eventuele ziektes denk ik  :-\
Door Anya
#733122
pike schreef: Muskusratten behoren tot een andere familie dan de bruine rat en de huismuis.
De ratten en muizen die je koopt als voer voor dieren worden bovendien gekweekt en dan is er toch een bepaalde controle op eventuele ziektes denk ik  :-\
Een waterkonijn/muskusrat is geen rat. In Nederland noemen wij het muskusrat, maar het beestje komt eerder in de buurt van een bever.

In Belgie wordt het waterkonijn door mensen gecomsumeerd. Zeg nou zeff, waterkonijn klinkt een stuk beter dan muskusrat.

Als ik waterkonijn zou kunnen kopen, dan zou ik het best aan de hond willen voeren, maar ik heb geen flauw idee, waar ik het zou kunnen kopen. Ook ik ben niet van plan om klemmen te zetten en (water)konijnen te gaan vangen ;D Ik ben ook nog een muts, dus ze moeten ook nog schoongemaakt zijn.............

Ik heb begrepen dat de nederlandse waterkonijnen niet geschikt zijn voor (menselijke) consumptie, omdat deze te lang in het water gelegen hebben.
Laatst gewijzigd door Anya op di 27 mar 2007, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door