Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#731854
We proberen Didot van de hypoallergene brok te krijgen (samen met de d.a.  :-*)
Vandaag dus voor het eerst in een jaar tijd weer eens een zelf geknutselde maaltijd:
twee sardientjes (rauw en heel )
een stukje koolvis
groentemix van wortel, andijvie, en spercieboon
nog wat rijst (puur voor de vulling)
en gistocal als calciumbron (Ik ben al eischillen aan 't drogen maar ik heb nog niet genoeg)

helaas heb ik dus nog geen rmb gevonden die hij verdraagd en is het dus nog met gistocal erbij.
Zit er in de sardien ook nog wat calcium, of is dat te verwaarlozen?
Ik weet dat b.v. zalmkop als 50/50 gerekend wordt, maar hoe is dat bij andere vis?
Ik ben nl. van plan om ook eens schollenkoppen te proberen, hoe moet ik het dan berekenen?

vooralsnog ben ik er al erg blij mee als hij eens wat anders kan eten dan een brok, al is het dan voorlopig alleen maar vis ;)
Door Lizzy
#731886
Bij mijn weten is de hoeveelheid calcium in een hele vis behoorlijk laag (tenzij je een echt gratenpakhuis hebt zoals bijv. een poon). Vissenkoppen zijn weer vrij bottig maar of ze nou werkelijk voldoende calcium leveren? Ik durf je dat niet te zeggen. Ik ken geen analyses van vissenkoppen. Zekerheidshalve zou ik wat eierschaalpoeder erbij voeren.
Door pallas
#731891
Lizzy schreef: Bij mijn weten is de hoeveelheid calcium in een hele vis behoorlijk laag (tenzij je een echt gratenpakhuis hebt zoals bijv. een poon). Vissenkoppen zijn weer vrij bottig maar of ze nou werkelijk voldoende calcium leveren? Ik durf je dat niet te zeggen. Ik ken geen analyses van vissenkoppen. Zekerheidshalve zou ik wat eierschaalpoeder erbij voeren.
kan je mij een hoeveelheid eipoeder aanraden?
Didot eet ong 500-600gr per dag waarvan 15%-20% groetemix en daarnaast nog wat bruinerijst voor vulling (3-4 eetlepels)
Door Lizzy
#731899
pallas schreef: kan je mij een hoeveelheid eipoeder aanraden?
Didot eet ong 500-600gr per dag waarvan 15%-20% groetemix en daarnaast nog wat bruinerijst voor vulling (3-4 eetlepels)
Normaalgesproken is het 1 theelepel eierschaalpoeder op 500 gram vlees. Ik zou dan een halve theelepel geven op zo'n maaltijd met vis/vissekop. Wanneer je alleen visvlees geeft (dus zonder graat/kop), dan zou ik een theelepel geven.
Door pallas
#731900
Lizzy schreef: Normaalgesproken is het 1 theelepel eierschaalpoeder op 500 gram vlees. Ik zou dan een halve theelepel geven op zo'n maaltijd met vis/vissekop. Wanneer je alleen visvlees geeft (dus zonder graat/kop), dan zou ik een theelepel geven.
Dankje! en nu maar hopen dat alles goed gaat....
stiekem hoop je toch ooit weer met hem volledig te kunnen barfen...duimen maar!
Door Nemosh
#732140
eierschalen drogen en malen en dan over het vlees.
hoe warm moet je oven dan staan en hoe lang laat je ze erin?
wordt het wel goed opgenomen, bij mensen werkt dit niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door