Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#731190
Dat heb ik vandaag eens gekocht. Zo'n flesje van biofood.

Mikki is een beetje krabbelig de laatste paar dagen, en ik dacht wat schilfertjes op te merken bij haar (maar dat kan ook resten modder zijn  :-[ , ik weet nie zeker :P)
Maar van het krabben zie ik wel wat rode vlekjes op haar buik.

Enfin. Ik barf met Mikki, en gaf haar tot nu toe zo heeeeeeeel af en toe een scheutje olijfolie erbij.

Waar ik nou benieuwd naar was!
Ik wil dit niet elke dag geven. Doen jullie dat wel? Of niet?
Wat is jullie ervaring met schapenvet? Er staat erg weinig op het flesje namelijk. Ik begrijp dat het goed is voor de vacht/huid/weerstand enzo...
Hebben jullie echt verbetering gezien bij vachtproblemen?

Groetjes

Roellie
Door Mevroi Kruim
#731205
Als ik schapenvet wil voeren dan koop ik shaap, of leiver lam, bij voorkeur ribben, daar zitten bergen vet aan. Vloeibaar vet is bewerkt, anders blijft het nl niet vloeibaar, en daar houd ik niet zo van.
Verder heb ik nooit enige bijzondere effecten van schapen- of lamsvet bemerkt, buiten dat vet iha goed is voor de vacht en de huid.
Echt goed voor vacht en huid is visolie, en dan vooral die van de Hema met borage-olie eraan toegevoegd.
Door Roellie
#731240
lamsribben zitten ook in mikki's menu, dus daar krijgt ze ook van binnen.

Dus eigenlijk heb ik me weer een flesje vet aan laten praten ;) :D
Door Nemosh
#731387
volgens mij kan het geen kwaad hoor.
maar geef niet teveel ineens dat verdragen niet alle honden even goed.
Nemosh gaat er van boeren en niet gewoon een boer maar een hele avond  en dat doet hij alleen als hij olie op heeft.
ik heb me op die manier visolie aan laten praten , is wel niet hetzelfde maar is ook bewerkt.
schapenvet af en toe is beter te verdragen voor Nemosh.
Door 202Spots
#731653
murphybull schreef: Ik geef 2 maal per week 100 gram schapenvet, het echte vet en niet uit een flesje ;)
100 gram tegelijk????? :o
Vind het erg veel om in 1 keer te geven,
gaat ie daar niet van aan de race?
Door Lizzy
#731689
Nee, zo'n flesje zou ik niet meer kopen, als ik jou was. Schapenvet is echt zo weinig nuttig. Beter geef je dan een capsule visolie. Daar zit nuttig vetzuur in (omega 3).
Door Mystic Moonlight
#731738
202spots schreef: 100 gram tegelijk????? :o
Vind het erg veel om in 1 keer te geven,
gaat ie daar niet van aan de race?
100 gram is niet zoveel hoor, dan wordt het gegeven met kipkarkas en eendennekken ter compensatie maar hij is nog nimmer aan de race geweest van het vet.
Door 202Spots
#731991
100 gram is niet zoveel hoor, dan wordt het gegeven met kipkarkas en eendennekken ter compensatie maar hij is nog nimmer aan de race geweest van het vet
Ik was nieuwschiering hoeveel 100 gram vet was...
Jullie pakjes boter/margarine zijn 250 gram toch?
Deze hier wegen 113 gram per pakje van 3.5 cm vierkant en 8 cm lang...
dus 13 gram meer dan wat je aan je hond geeft...
Afbeelding

Wanneer jij dat niet veel noemt dan weet ik niet wat je WEL veel noemd,maar wanneer ik dit pakje margarine aan mijn honden zou geven....
dan zijn ze morgen gerandeerd aan de race hoor.
Misschien heb je gewoon geluk gehad,maar ik blijf het veel noemen.


Wanneer je schapenvet in wikipeda zoekt dan krijg je:
Talg is de naam van het vet van schapen en runderen. Met name rundvet is een veelgebruikte grondstof voor de productie van zeep en stearine. In gezuiverde vorm wordt het gebruikt als frituurvet.

Vroeger werd talg gebruikt als grondstof voor kaarsen.


Wanneer je hond 'n stuk lamsvlees/nek of lamshart eet waar het vet aan zit,dan zeg ik prima.
Maar ik zou liever zalm of visolie capsules geven,daar hebben ze meer aan dan aan de extra apart gegeven stukken schapenvet.
Laatst gewijzigd door mahuni op za 24 mar 2007, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mystic Moonlight
#732044
Mijn 100 gram schapenvet is veel minder en kleiner dan een pakje boter.
Ze vinden het heel erg smakelijk door hun vlees heen en heb verder geen problemen met de ontlasting gehad in die paar weken dat ik nu BARF.
Ik snij het wel in kleine stukjes uiteraard ;)
Ik voerde eerder schapenvet blokjes van biofood, maar dat is geschoond vet, dit is puur en natuurlijker dus beter.
Door Lizzy
#732071
Ik denk dat schapenvet zwaarder weegt dan boter. Ja nee, ik weet wel dat 100 gram boter hetzelfde weegt als 100 schapenvet ;D. Maar ik bedoel dat een vrij klein stuk schapenvet al snel 100 gram weegt. Beetje hetzelfde effect als met 1 ons lood en 1 ons veren. Hier gaan ze van 100 gram schapenvet ook niet aan de race. Neemt niet weg dat ik het zinloos vind om te geven, schapenvet.
Door Dogshome
#732105
Ik geef 1 keer in de week een klein beetje schapenvet,
maar meer omdat ze het lekker vinden :P
Maar dan wel verse, maak kleine stukjes en gooi het op hun eten.
Door evds
#732117
Lizzy schreef: Ik denk dat schapenvet zwaarder weegt dan boter. Ja nee, ik weet wel dat 100 gram boter hetzelfde weegt als 100 schapenvet ;D. Maar ik bedoel dat een vrij klein stuk schapenvet al snel 100 gram weegt. Beetje hetzelfde effect als met 1 ons lood en 1 ons veren. Hier gaan ze van 100 gram schapenvet ook niet aan de race. Neemt niet weg dat ik het zinloos vind om te geven, schapenvet.
Waarom vind je het zinloos  ??? Ik vind het voor hele schale honden een goede extra energiebron. Mijn jonge hond krijgt ook heel regelmatig stukken rauw schapenvet. Hij is nog altijd vel over been maar zonder dat zou hij misschien zelfs rammelen  ;D ;D
Door Lizzy
#732120
Omdat ik vind dat ik al genoeg vet vlees voer aan mijn honden en geen puur vet aan mijn honden wil voeren. Als mijn honden schraal zijn, dan geef ik ze meer te eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door