Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anya
#730639
Ciske heeft sinds zondag diarree. ik heb vandaag de dierenarts gebeld. Ik heb wat okugest en probiotica meegekregen.

Ik heb nog wat kipsnijsels liggen van de worstenmakerij. Kan die ik gewoon rauw geven of is het beter om ze te koken? (Je krijgt toch altijd het advies om rijst met gekookte kipfilet te geven)

Groetjes,
Anja.
Laatst gewijzigd door Anya op do 22 mar 2007, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tiny
#730711
Bij Rosco heeft het inderdaad geholpen om rijst te geven. Ik heb daar ook nog 1 of 2 beschuitjes door heen gedaan. En inderdaad even het vlees koken. Even geen rauw spiervlees geven. Met de probiotica en Okigest? gaat het met Rosco nu beter. ;)
Door ulla
#730776
Cathy schreef: Rijst verteert volgens mij  helemaal niet !

Gr Jet.
Rijst verteert volgens mij wel,mits je het lang genoeg kookt.

Ik dacht een uur.
Door Anya
#730835
Sorry, ik ben net pas thuisgekomen, dus mijn antwoordt komt wat laat.

Ik heb de kip maar rauw gegeven en ze heeft weer lekker gegeten. Ik heb haar gisteren ribben gegeven en deze heeft ze dus direct in de tuin begraven. Gisteren heeft ze dus niet gegeten.

Vroeger gaf ik ook altijd rijst en kipfilet, maar ik heb begrepen, dat rijst niet lichtverteerbaar is. Ik heb nu geen idee, wat wijsheid is.

De okugest en de probiotica doen hun werk, want ze loopt hier nu vrolijk in de rondte.
Door Lizzy
#730917
Rijst is beslist niet makkelijk verteerbaar voor de hond en doet ook niks goeds bij diarree. Als de diarree niet te ernstig is: gewoon voeren wat je altijd voert. Is je hond echt ziek: laten vasten. Is je hond niet ziek maar loopt je hond leeg: lekker laten drinken (bouillon), eten is van ondergeschikt belang. Gekookt vlees is voor de hond minder makkelijk verteerbaar dan rauw vlees. Het idee achter het vlees koken is het verminderen van de bacteriën. In geval van een verminderde weerstand, kan een hond heel misschien minder goed tegen de salmonella die eventueel op de kip zit. Ik heb er zelf nooit wat van gemerkt hoor. Ik geef vlees altijd rauw of ik geef geen vlees. Maar gekookt vlees geef ik dus niet en nooit.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#730936
En vaak zijn ze zo beroerd dat ze niet eens willen eten.
Als de trek terugkomt geef ik ze gewoon weer hun eten.
(maar ik moet zeggen ze zijn nog niet zo vaak ziek geweest hier)
Door tieneke
#731000
Met diarree zou ik ze geen kipfilet geven maar iets van kippennekken dat door het bot stoppender werkt dan alleen spiervlees, als de hond al wilt eten...anders een dagje overslaan maar wel goed opletten met drinken.
Koken vind ik zonde van het vlees evenals de rijst waar de hond toch niets mee kan.
Ribben of ander groot barfmateriaal zou ik even niet geven als de hond last heeft van de darmen en het rustig aan doen tot de boel weer gekalmeerd is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door