Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door debby
#73045
Wij lopen al tijden te zoeken kwa voeding met de sfhinx.
Hij is al tijden aan de diaree, hij heeft dit overigens van kiten af.
We hebben allerlei brokken geprobeerd, maar nu zat ik te denken om hem een aantal keer per dag vers bij te voeren.
Ze krijgen al vers maar omdat 6 van de 8 het niet eten geef ik het niet dagelijks.

Zou dat hem van zijn probleem kunnen afhelpen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#73053
debby schreef: Wij lopen al tijden te zoeken kwa voeding met de sfhinx.
Hij is al tijden aan de diaree, hij heeft dit overigens van kiten af.
We hebben allerlei brokken geprobeerd, maar nu zat ik te denken om hem een aantal keer per dag vers bij te voeren.
Ze krijgen al vers maar omdat 6 van de 8 het niet eten geef ik het niet dagelijks.

Zou dat hem van zijn probleem kunnen afhelpen.
Ja dat zou best de oplossing kunnen zijn.
Mijn Bengaal had ook hele ongeregelde ontlastin de ene dag dun dan weer gewoon dan weer smeuiig,vanaf dat hij vers at was dat over en heeft hij altijd goeie ontlasting gehad.
Het is wel zo dat als hij de diaree krijgt van de brokken (of blik) het geen effect heeft als hij dit blijft eten.
Misschien hebben jou katten meer interesse in echt verse dingen,dus niet het kompleet voer maar zelf bereid.Daarbij zijn botten het moeilijkst aan te leren om die te eten.Maar probeer eens soepvlees,kippenmaag,kipfilet,lamsvlees,hart (rund en lam) kippen niertjes en levertjes maar hiervan niet te veel,sardientjes ,koolvis (ik doe de koolvis altijd licht koken omdat Boris dat dus beslist niet rauw eet)
En als botten kun je eens kippen/eendennekken proberen.En ééndagskuikens misschien moet je die in het begin ook even heel licht koken.
Zolang hij geen botten eet suplementeer dan calcium je kan dit in een pot kopen of eierschillen malen,het rauwe ei kun je ook gewoon geven.
En dan kun je eventueel nog een heel klein beetje gepureerde groenten geven.
Door debby
#73140
bedankt Sylvia,
ik ga dit zeker proberen en ga vanmiddag op pad om wat in te slaan.
Door Rosita
#73179
Ben het helemaal met Syl eens, het beste is uitsluitend versvlees. Mijn Dante(etje) hoef ik alleen maar een beetje Yoghurt te geven en hij is alweer van slag. Hij had ook diaree vanaf kitten leeftijd en ben toen (na tig van dieet voedingen) van de ene op de andere dag overgestapt op bibi. Hij had al binnen een paar dagen geen diaree meer en dat is alleen maar beter geworden sinds versvlees (80% verbetering :D). Nu heb ik drie katten en ook de andere twee moesten dus over op versvlees. Bij mij aten ze het binnen 48 uur rauw en heb het 4 mnd gegeven waarna ik over ben gegaan op carnibest (geef nog wel af en toe bibi). Bibi natuurmix en carnibest natuurvoer vinden mijn katten erg lekker, maar de andere varianten moeten ze niet. Bandit had ik gisteren laten meenemen, maar eenmaal thuis bleek het de honden variant (die het overigens heerlijk vonden ;)). Weet dus niet of mijn katten bandit lusten (over twee weken maar eens de katten variant meenemen ;D), maar het is zeker de moeite waard om wanneer het ene merk niet gegeten wordt een ander merk te proberen (prins heeft ook versvlees voor katten en is volgens mij beter verkrijgbaar).

Groetjes Rosita
Door debby
#73375
ohh wist niet dat prins ook vers vlees heeft.
Hij eet het in ieder geval heel erg goed, maar omdat er 8 rondlopen is het moeilijk om hem bij de brokken vandaan te houden.
( en hij moet natuurlijk de hele dag voeding beschikbaar hebben, het blijft een sfhinx ;) )
ik geef hem nu 5 keer per dag appart zoveel hij lust en kijk hoe het gaat.
Door Rosita
#73670
Ja, dat lijkt me ook erg moeilijk als je er 8 heb rondlopen ;D. Zelf heb ik 2 siamezen en één oosters korthaartje. In de toekomst wil ik erg graag een Sphynx bij, maar dat wordt dan wel uitsluitend versvlees. In principe geef ik 4x per dag eten en vaak wat meer zodat er wat blijft staan voor tussendoor (ook laat ik het de hele nacht staan en is 's morgens vaak alles op). In begin was ik bang om het meer dat 40 min te laten staan, maar in de natuur eten ze ook vaak leftovers en niemand die daar moeilijk over doet. Meestal staat er de hele dag door dus wel wat versvlees (nou ja vers ;)) en ik zie dan geen problemen om een sphynx erbij te nemen. Bovendien heb ik mijn twijfels of ze inderdaad de hele dag door moeten eten (ook al verbruiken ze dan meer energie om warm te blijven) gezien katten soms wel 14 van de 24 uur slapen (de mijne slapen de hele nacht bij me en overdag slapen ze ook nog wat). 5x apart eten geven lijkt me dus wel genoeg (hier ook nog een leuke site met barfende sphynxen die gewoon 2x per dag eten krijgen http://www.skincats.com/index.html ). Brokjes zitten vol met smaakmakers dus je heb wel kans dat hij er tussendoor wat van eet en daar nog steeds dunne ontlasting van heeft. Ik kan me indenken dat uitsluitend versvlees voor 8 katten haast niet te doen is. Wat je wel kunt doen is de andere 7 katten ook vijf keer per dag wat eten geven en kijken of de sphynx dan nog steeds diaree heeft.

Groetjes Rosita
Door debby
#74022
Rosita bedankt voor je site, ga er zo even naar kijken.

Ik moet er wel bij zeggen dat deze sfhinx altijd al gezondheidsproblemen heeft gehad en ben extra ( soms te ::) ) voorzichtig geworden met hem.

Ik koop nu de kant en klare vers bakjes dat lust hij.
hij heeft herpes en ruikt bijna niets, dus eet ook heel erg slecht. ( als hij iets niet ruikt eet hij het niet )
We hebben ook 2 honden die af en toe vers krijgen en een van de siameesjes vind het heerlijk en ziet er echt veel beter uit.
ik ga het zo proberen ,denk dat dat moet lukken ;)
Door orion
#82418
Hoi Debby

Als ik mijn Orion de hele dag voer voor zet, eet hij teveel en gaat dan ook aan de diaree
Hij krijgt nu sinds 1 week afgepast voer, en sinds 2 dagen 80 gram carnibest per dag (verdeelt over 2 porties)en daarbij een beetje brokken
Zijn ontlasting is voor het eerst hard


groetjes Ida
Door debby
#83472
orion schreef: Hoi Debby

Als ik mijn Orion de hele dag voer voor zet, eet hij teveel en gaat dan ook aan de diaree
Hij krijgt nu sinds 1 week afgepast voer, en sinds 2 dagen 80 gram carnibest per dag (verdeelt over 2 porties)en daarbij een beetje brokken
Zijn ontlasting is voor het eerst hard


groetjes Ida
Hoi Ida,

Morgen krijgen we bibi, en dan gaan we het weer proberen.
ik hoop ook op betere onlasting, het is hier nog steeds spuit poep ,echt vresselijk.

Maar je verhaal geeft gelukkig hoop ;).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#83485
Hoi Debby,we gaan allemaal duimen dat we jou ook kunnen gaan feliciteren met een vaste drol :D
Door orion
#83584
debby schreef:Hoi Ida,

Morgen krijgen we bibi, en dan gaan we het weer proberen.
ik hoop ook op betere onlasting, het is hier nog steeds spuit poep ,echt vresselijk.

Maar je verhaal geeft gelukkig hoop ;).

Hoi Debby

heb je al een onderzoek gedaan bij de da naar Giardia
Orion had deze parasiet ook bij zich
Ze gaan er verschrikkelijk van aan de diaree
Door debby
#83821
hij heeft als met 4/5 mnd oud een onderzoek gehad daarna niet meer ( hij is nu 1 jaar )

Als het met Bibi niet beter gaat, laat ik zijn ontlasting nogmaals onderzoeken.


bedankt Sylvia hoop ook dat we over 24 uur wat verbetring hebben ;)
Door Rosita
#83849
Hoi Debby,

Je weet het een en ander al over Dante, maar naast zijn bacterie overgroei is een jaar geleden ook giardia in zijn ontlasting gevonden (hij was natuurlijk al een aantal mnd aan de dunne brei, maar toen poepte hij wel 12x per dag water, zelfs voor Dante was dit toen wel erg veel). Dante heeft toen een kuurtje panacur tabletten gehad (vijf dagen) en is toen daarna gewoon weer 6 x per dag brei gaan poepen (giardia weg maar bacterie overgroei natuurlijk niet). Verder was hij toen niet ziek en had ook geen bloed in zijn ontlasting. Panacur is gewoon een wormenkuur die normaal drie dagen gegeven moet worden bij wormen en vijf dagen bij giardia. Wanneer je geen ontlastingsonderzoek wil laten doen zou je eventueel panacur kunnen geven zodat je zeker weet dat er geen sprake is van giardia. Ik zelf ben meer iemand van eerst weten en dan geven (bv bij antibiotica), maar soms is het beter om het alvast te geven (giardia is volgens mij best wel moeilijk aan te tonen in niet verse ontlasting, niks vinden betekend dan niet automatisch dat er geen sprake is van besmetting).

Groetjes Rosita
Door debby
#83887
ik loop morgen even langs mijn da, en vragen of ze het hebben ( ze hebben hier niet alles )
ik moet het met deze da doen, omdat ik geen rijbewijs heb.
Voor noodgevallen of ernstigge dingen gaan we naar bron of schagen.


Jinx eet het als enigste de Bibi, de andere die wel smuldier eten ruiken eraan en smeren hem weer ;D.
Ben blij dat hij het in ieder geval eet, toch een voordeel dat hij slecht ruikt.

Maar misschien is het beter als ik overmorgen als er hellemaal geen verbetering is een ontlasting onderzoek laat doen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door