Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#729738
Ik doe hele grote stukken vlees knippen,nou viel mij al op dat dat kalfskopvlees zo moelijk te knippen is!

Wat gebruiken jullie om het vlees te knippen?
Ook een schaar en wat voor een,waar hebbie hem geocht?

De schaar die ik nu gebruik,nou de blaren staan op mijn duim als ik klaar ben met knippen.
Heb nu alweer een nieuwe nodig,is geen doen met deze schaar.
Door Lizzy
#729742
Vlees dat moeilijk te snijden is: dat snijd ik als het nog niet helemaal ontdooit is. Niet als het nog kneiterhard bevroren is, maar ook niet als het al ontdooit is. Want dan wordt het taai en dan is het zowaar nog lastiger te verwerken. Zeker dat snotterige kalfskopvlees. Ik gebruik een scherp Japans sushi-mes (dat ik gewoon 7 keer per week even slijp).
Door judith1967
#729868
Ja,ik heb vorige week kalfskopvlees(en nog ander vlees) idd lichtjes laten ontdooien en toen met een broodmes gesneden in porties en dat ging erg goed,maar als ik het eruithaal is het naturlijk een bonk en dat wil ik dan knippen,maar dat gaat erg lastig met kalfskopvlees.

en als ik het bij het IC haal is het natuurlijk niet bevroren,en zacht,dus dat knipt gewoon erg lastig
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 21 mar 2007, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sultan
#729869
Ik gebruik voor alle vlees en orgaan een hele stevige schaar, bv van Gardena, zo één waar je ook bloemen en takjes mee kan knippen.
Werkt als een speer, hoef nooit te slijpen en knip alles met het grootste gemak, zelfs het taaiere (kop) vlees en de  pens!!
Wat ik moet knippen laat ik wel altijd eerst ontdooien en vries het later weer in.
Door judith1967
#729942
Sultan schreef: Ik gebruik voor alle vlees en orgaan een hele stevige schaar, bv van Gardena, zo één waar je ook bloemen en takjes mee kan knippen.
Werkt als een speer, hoef nooit te slijpen en knip alles met het grootste gemak, zelfs het taaiere (kop) vlees en de  pens!!
Wat ik moet knippen laat ik wel altijd eerst ontdooien en vries het later weer in.

He,waar heb jij die gekocht??
Ga ik die ook kopen!! ;)
Door Mevroi Kruim
#729994
En zeer regelmatig slijpen.
Ik vind een mes veel fijner werken dan welke schaar dan ook. Alleen botten knip ik met een snoeischaar. Het nadeel daarvan vind ik dat hij moeilijk schoon te maken is, er blijven makkelijk velletjes en stukjes vlees en vet in zitten die ik er haast niet uitkrijg.
Door judith1967
#730037
Sultan schreef: Klopt, gewoon bij bouwmarkt of tuincentrum!
En, ook heel handig, hij gaat hier gewoon in de vaatwasser, en roest niet!
Hebbie er toevallig en plaatje van welke jij gebruikt,dan weet ik ook welke ik moet kopen ;)
Door judith1967
#730040
Angelique schreef: Een vleesmes.....ook erg handig als je met vlees aan de gang gaat 8)
als het vlees bevroren is dan laat ik het lichtjes ontdooien en dan snij ik er zo met een broodmes doorheen.
Wereld mes!!
Het gaat alleen niet als het vlees al ontdooit is. :(
Door Happy Tail
#730041
hier een echt vleesmes en voordat ik veel moet snijden zet ik het zelf nog even aan met het aanzetstaal. tis wel allemaal horeca kwaliteit en dat merk ik wel,. heb nl ook een andere merk en dat mes komt na 3 x snijden niet emer door de pens heen
dus je kunt ook even gaan shoppen bij de Sligro
Door judith1967
#730043
Happy Tail schreef: hier een echt vleesmes en voordat ik veel moet snijden zet ik het zelf nog even aan met het aanzetstaal. tis wel allemaal horeca kwaliteit en dat merk ik wel,. heb nl ook een andere merk en dat mes komt na 3 x snijden niet emer door de pens heen
dus je kunt ook even gaan shoppen bij de Sligro
Heb helaas geen Sligro pas.
Door roefus
#730044
Ik gebruik een goed vleesmes (en slijp dat dagelijks).
Ook kopvlees is geen probleem.
Voor botjes slechts een snoeischaar.
Ik heb een bijl gekocht (voor het geval ik grote ribben aan één stuk opdoe), maar feitelijk nog nooit gebruikt.
Eigenlijk doe ik alles met vleesmes en snoeischaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door