Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door gosha
#729593
sinds ik volledig barf met mijn russendames, zijn ze me toch een potje fel geworden ???
eerst kon een andere hond best wel langs lopen als er brokken gevoerd werden, maar nu...als ze allebei een bot hebben (ze zitten vergenoeg uit elkaar, 1 in bench ander achter hek, dan nog grommen ze aan 1 stuk door naar elkaar. alsof ze elkaar willen opeten :o Hoe doen jullie dat met botten? ieder in een andere ruimte??
Door Erna
#729595
gosha schreef: sinds ik volledig barf met mijn russendames, zijn ze me toch een potje fel geworden ???
eerst kon een andere hond best wel langs lopen als er brokken gevoerd werden, maar nu...als ze allebei een bot hebben (ze zitten vergenoeg uit elkaar, 1 in bench ander achter hek, dan nog grommen ze aan 1 stuk door naar elkaar. alsof ze elkaar willen opeten :o Hoe doen jullie dat met botten? ieder in een andere ruimte??
Tsja......hier eten 12 honden naast elkaar in een ruimte van zo'n 25 vierkante meter , zonder problemen.

Ik denk niet dat ik je erg kan helpen met deze vraag.
Door Lizzy
#729603
Hier liggen er twee in de kamer, ieder op hun eigen rubbere matje. En een ligt in de gang. Maar puur omdat ik in de kamer/keuken geen plek heb. Als er 1 of 2 klaar zijn met eten, gaan ze bij mekaar kijken of er nog wat valt te eten. En dan ligt nummer 3 meestal fel te grommen maar dat wordt door de 1 of 2 andere keurig geaccepteerd en ze blijven dan uit elkaars buurt.

Ik zou er gewoon 1 in een dichte keuken/hal leggen en de ander in de kamer. Hebben ze lekker rust. Tja, met echt eten valt er natuurlijk wel wat te verdedigen.... Met droge meuk niet echt.... ;D
Door Truus
#729609
Hier heeft ieder z'n eigen kleed en daar leg ik de botten op. Ze weten dit ook en blijven op het kleed. Ik hou ze wel in gaten. Buiten hebben ze ook zo hun plek, ver uit elkaar dus.
Door Cindy de Wolf
#729642
Hier eten alle 6 de honden vlak naast elkaar, maximaal 60cm tussen. Wel had onze pup in het begin megabak/voer nijd maar nu ook al lang niet meer. Ieder zijn maaltijd wordt gerespecteerd maar staat er 1 op om water te drinken ofzo dan is het helaas.....weggegaan eten vergaan. Ik heb nog nooit een knokpartij ofzo gehad. Wel is het zo dat alles honden nu braaf eten en jaren geleden was vooral Jesse erg opgelucht als een ander het voor haar op at, Die tijd ligt ver achter ons ;) ;D
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#729652
Dingen uit de bak eten de meiden hier binnen, op 50 cm van elkaar. Buiten (botten, pens, vis, etc) eten de Newfs bijna óp elkaar (kiezen ze zelf voor, hebben 800 m2 de ruimte) en Wodka sleept alles de kennel in.

In het begin ging het bij het klaarmaken van het eten wel eens mis, dan liep de spanning over het lekkers wel eens te hoog op. Nu moeten ze buiten wachten tijdens het klaarmaken, en gaat het eigenlijk altijd goed. Maar het is wel feller dan bij brokken, maarja ze hebben eindelijk iets te verdedigen...
Gebruikersavatar
Door pike
#729654
Ze eten hier gescheiden. Niet vanwege grom- of vechtpartijen. Maar Pike is een schrokop en als eerste klaar met eten. Armagnac is een zeer rustige eter. Hij neemt zijn bottenwerk uit de bak en gaat dat elders in de tuin rustig opeten. Zijn bak is dan onbewaakt, en als ik dan een fractie van een seconde niet oplet schrokt Pike Armagnacs bak in een vloek ook leeg. Maar nog nooit heeft Pike geprobeerd hem bij zijn bak te verjagen. Dan blijft hij keurig op afstand en staat met een spijtige blik te kijken. Omgekeerd idemdito.
Door cylke
#729691
ik heb momenteel slechts één hond  :-\ daar komt op een dag wel verandering in hoor  ;)
maar: ik merk wel dat chelsey inderdaad veel heviger is op haar eten nu!
dus: het smaakt en is de moeite om te verdedigen (denkt ze nu werkelijk dat ik die vieze,stinkende pens zou binnenwerken  :D)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#729710
Hier hebben allebei een standaard met bakken en die staan naast elkaar.

Ze pakken niet bij elkaar het eten af maar gaan wel controleren of er echt niks meer inligt.

Soms neemt de ene hond iets mee onder de tafel en de ander gaat dan in zijn mand eten.


Tot nu toe geen problemen er mee.
Door K&D
#729731
De enige die hier tijdens het eten gromt is Kyrah. Dubhe werkt het zo snel mogelijk naar binnen en gaat dan liggen kijken op gepaste afstand. Kyrah eet op haar dooie akkertje al brommend haar eten op.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#729736
Als ik bij m´n ouders ben, die hebben een schipperke, dan eten de honden apart. Niet dat ze ruzie krijgen, maar Indy geeft rustig z´n vleesbot aan die kleine zonder grom of iets.
Ik heb niet gemerkt dat Indy feller is geworden op z´n eten. Als ik een bot af wil pakken dan laat hij het zonder morren vallen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#729765
Botten en grote stukken vlees krijgen ze gescheiden.
We hebben twee kennels, daar elk een hond in, een in de tuin en een in de keuken.
De een eet nu eenmaal sneller als de ander en we hebben onze Gringo verloren doordat hij al het eten van de anderen opgeslokt had. Dus hier geen risico meer.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#729771
Ook hier eten ze dichtbij elkaar. Maar er wordt niet gegromd en als alles op is, inspecteert Joep Joris' bord... stel je voor dat er nog wat ligt.

Botten geeft ook geen problemen. Joris laat wel merken dat hij niet wil dat Joep in zijn buurt komt, maar dat gaat eigenlijk heel rustig.
Gebruikersavatar
Door pike
#729865
Ze zijn trouwens niet feller/drukker geworden als het etenstijd is. Wel is Pike nu veel blijer. Ze liggen heel beheerst te wachten als ik de bakken klaarmaak. Geen geblaf, gekef, gejammer of gespring. Soms gaat Pike zelfs weg, het duurt hem dan te lang en dan denkt hij er komt vast niks meer. Pike krijgt naast het huis als eerste en gaat dan vol blijdschap al dansend om zijn as mee. (Vroeger kwam hij schoorvoetend naar zijn brokkenbak kijken). Armagnac gaat mee naar buiten maar blijft gespannen staan wachten op het stekkie waar hij zijn bak krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door