Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#72755
Eigenlijk weet ik het antwoord al maar wilde het even van anderen horen.

Na lang rondbellen vond ik eindelijk de kliniek in Sleeuwijk bereid mijn hondjes alleen tegen Weil te enten. Maar, en nu komt het, Kit gaat dan onder narcose en van Poncho wordt een foto gemaakt (niet onder narcose maar wel stress). Later bedacht ik dat dat geen goed moment zou zijn voor enting en heb daarnet de kliniek hierover gebeld.

'De meningen zijn daarover verdeeld maar wij doen het wel,' kreeg ik te horen...

Tja, weer zoiets...
Door Lizzy
#72759
Ik snap gewoon niet wat zo moeilijk is aan alleen een Weil enting.... ik heb vier dierenartsen waar ik over de vloer kom en die enten zonder problemen voor alleen Weil!

Maar onder narcose enten? Nou nee dus.
Door Anna Penta
#72778
Lizzy schreef: Ik snap gewoon niet wat zo moeilijk is aan alleen een Weil enting.... ik heb vier dierenartsen waar ik over de vloer kom en die enten zonder problemen voor alleen Weil!
tja, ik eerlijk gezegd ook niet maar dit is mijn ervaring:
d.a. 1: ent alleen cocktail. Vreselijke discussie volgt maar ze doet wat zij wil.
d.a. 2 (gebeld). kan niet want vaccins (pfizer) zijn gecombineerd (weil + para-influenza)
d.a. 3: doet vreselijk moeilijk, is echt niet aan te raden geen p.i. te geven, blablablabla, je wordt er al doodziek van na 1 zin.
d.a. 4: doet vreselijk emotioneel, enten is toch zo nodig enz. enz. enz.
d.a. 5: doet het wel, maar er wordt nooit naar gevraagd, is niet aan te raden etc. Dat was Sleeuwijk, die dus gewoon een hond onder narcose ent.

Heb ik nou zoveel pech met dierenartsen? De enige dierenarts die ik ken die net denkt als ik, ent niet :(
Door meesmerel1
#72788
Vindt die dierenarts dan niet dat, zoals ook in de gebruiksaanwijzing bij de entstoffen staat) dat een dier gezond moet zijn als het wordt ingeent? Een narcose leidt toch tot een verminderde weerstand? Ik heb het mijn dierenarts nog niet gevraagd, er werken er meerdere en ik verwacht eigenlijk ook meerdere antwoorden (de man lijkt me erg traditioneel bijv., heeft mijn kat echt veel narcose-stof gegeven voor simpele tandsteenverwijdering: duurde echt uren voordat ze weer helemaal bij was...)...Ik moet binnenkort eens gaan bellen...denk eigenlijk dat ik gewoon meteen naar Tannetje ga, die doet tenminste niet moeilijk!

Kunnen we niet een lijst opstellen met goede dierenartsen, zodat iedereen niet opnieuw het wiel hoeft uit te vinden maar meteen naar de juiste arts gaat?

groetjes,

Marije
Door Anna Penta
#72800
meesmerel1 schreef: Vindt die dierenarts dan niet dat, zoals ook in de gebruiksaanwijzing bij de entstoffen staat) dat een dier gezond moet zijn als het wordt ingeent? Een narcose leidt toch tot een verminderde weerstand?
Ik kreeg de assistente en die zei letterlijk: ja, daar zijn de meningen over verdeeld. En: ja, dat is wel waar maar wij doen het wel. Het is bij ons wel mogelijk.

Dat is wat ze zei, erg vaag dus. Met andere woorden: ze zijn ervan op de hoogte maar negeren het als het zo uitkomt.
Door qyan
#72806
qyan zijn parvo enting afgelopen november of december is ook gemaakt samen met rontgenfoto's en dus een roesje.
liever niet uiteraard, maar wat qyan betreft toch samen gedaan op dezelfde dag.
waarom? qyan is panisch voor dierenartsen en dierenartsbezoek en zat toen al niet goed in zijn vel. dus ene tweede bezoek had nog meer stresse geweest.
en zelfs qyan heeft er niets aan over gehouden ;)
nu was het wel een heel licht roesje, zo'n licht roesje heeft ie nog nooit gehad bij een orthopeed, want hij liep gewoon nog.
of de enting daardoor sclechter gepakt heeft, geen idee, maar met qyan zijn gestress kan het toch al dat de enting niet voldoende pakt.
dus ik heb het toen wel laten doen om niet nog ene keer naar de DA te moeten met hem, want dat is ook niet goed voor qyan.
en als het bij qyan al goed gaat, moet het bij een gezonde hond volgens mij ook niet echt een probleem geven.
maar kan je niet gewoon een nieuwe afspraak voor het inenten maken dan in sleeuwijk ??? of is het niet echt in de buurt ???
Door Anna Penta
#72845
qyan schreef: qyan zijn parvo enting afgelopen november of december is ook gemaakt samen met rontgenfoto's en dus een roesje.
liever niet uiteraard, maar wat qyan betreft toch samen gedaan op dezelfde dag.
waarom? qyan is panisch voor dierenartsen en dierenartsbezoek en zat toen al niet goed in zijn vel. dus ene tweede bezoek had nog meer stresse geweest.
en zelfs qyan heeft er niets aan over gehouden ;)
nu was het wel een heel licht roesje, zo'n licht roesje heeft ie nog nooit gehad bij een orthopeed, want hij liep gewoon nog.
of de enting daardoor sclechter gepakt heeft, geen idee, maar met qyan zijn gestress kan het toch al dat de enting niet voldoende pakt.
dus ik heb het toen wel laten doen om niet nog ene keer naar de DA te moeten met hem, want dat is ook niet goed voor qyan.
en als het bij qyan al goed gaat, moet het bij een gezonde hond volgens mij ook niet echt een probleem geven.
maar kan je niet gewoon een nieuwe afspraak voor het inenten maken dan in sleeuwijk ??? of is het niet echt in de buurt ???
Tja, ook hier geldt weer: niemand weet exact hoe en wat. Al krijgen ze er niets van, er zijn er die beweren dat de vaccins minder goed aanslaan. En om dat risico te nemen als het ook anders kan... anderzijds snap ik het verhaal wel van qyan, ook Poncho is panisch voor dierenartsen en ik ga er liefst zo min mogelijk met haar heen. Maar door de foto zal ze al erg in de stress zijn...

En nee, Sleeuwijk is niet echt in de buurt, toch algauw drie kwartier rijden. Dan kan ik beter toch nog een d.a. in de buurt zoeken, als die al te vinden is ::)

nou ja, ik heb nog even de tijd... pfffff... entingen... pffff :-\
Door jeanne
#72856
waarom moet je hond onder narcose, of is dit toevallig en staat het los van het enten?
Ik zou het niet laten doen denk ik, bedacht me net, dat toen mijn jongste zoon vekouden was, hij zijn prikje niet kreeg ::)
Door qyan
#72866
Anna Penta schreef:

Tja, ook hier geldt weer: niemand weet exact hoe en wat. Al krijgen ze er niets van, er zijn er die beweren dat de vaccins minder goed aanslaan. En om dat risico te nemen als het ook anders kan... anderzijds snap ik het verhaal wel van qyan, ook Poncho is panisch voor dierenartsen en ik ga er liefst zo min mogelijk met haar heen. Maar door de foto zal ze al erg in de stress zijn...

En nee, Sleeuwijk is niet echt in de buurt, toch algauw drie kwartier rijden. Dan kan ik beter toch nog een d.a. in de buurt zoeken, als die al te vinden is ::)

nou ja, ik heb nog even de tijd... pfffff... entingen... pffff :-\
45 minuten rijden :o dat wordt idd een ander verhaal dan.
en geen enkele DA bij jouw in de buurt wil het doen?

het zou idd zo kunnen zijn dat door de narcose de enting slechter pakt, maar stress heeft dus ook dat effect en dat is iets wat qyan zonder dat er iets gebeurd al heeft.
je ziet als we bij de DA zijn zo de haren van zijn lijf afvallen en hij trilt als een idioot.
vandaar bij qyan toch gewoon tijdens de foto's, want hij heeft hoe dan ook stress.
dus ookal hadden we het een week later gedaan, stress had ook weer voor slechter oppakken kunnen zorgen :-\
verder pakt parvo waarschijnlijk toch al slechter op bij dobers, dus ik had er naar mijn idee weinig bij te verliezen ;) wzs parvo/ weil trouwens

en intenten, iddd, pffffffff dilemma
Door Helen
#72927
Mij kan het niet schelen hoe ver ik moet rijden voor een goede DA. Gelukkig heb ik een DA vriendin ( doet eigenlijk geen klein) die Balou ent en zij koopt gewoon wat ik vraag. Verder rij ik zelfs van Utrecht naar Almere voor mestonderzoek, want mijn DA doet erg vervelend en preekt erop los dat Balou vier keer per jaar ontwormd moet worden voor de volksgezondheid bla bla. En vraagt er bovendien belachelijk veel geld voor. Dus als ik een Weil enting moest halen in Groningen deed ik dat ook.

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#73090
Anna Penta schreef:

Tja, ook hier geldt weer: niemand weet exact hoe en wat. Al krijgen ze er niets van, er zijn er die beweren dat de vaccins minder goed aanslaan. En om dat risico te nemen als het ook anders kan... anderzijds snap ik het verhaal wel van qyan, ook Poncho is panisch voor dierenartsen en ik ga er liefst zo min mogelijk met haar heen. Maar door de foto zal ze al erg in de stress zijn...

En nee, Sleeuwijk is niet echt in de buurt, toch algauw drie kwartier rijden. Dan kan ik beter toch nog een d.a. in de buurt zoeken, als die al te vinden is ::)

nou ja, ik heb nog even de tijd... pfffff... entingen... pffff :-\
Woon je in de buurt van Breda?
Door crutz
#73108
qyan schreef: waarom? qyan is panisch voor dierenartsen en dierenartsbezoek en zat toen al niet goed in zijn vel. dus ene tweede bezoek had nog meer stresse geweest.
en zelfs qyan heeft er niets aan over gehouden ;)
is het puur stress in de behandelkamer, of ook al als je door de straat/buurt loopt,

mijn DA heeft nl een vrij groot terrein (is ook veeartsenij) met een aparte ruime parkeerplaats en weilanden en doet er volgens mij niet moeilijk over om een stress hond op het terrein of in de wachtkamer te enten ipv in de behandelkamer, kijk bij iets anders dan een simpele check up en enting is het natuurlijk iets anders ;)

misschien dat daar bij jou DA ook mogelijkheden toe zijn (tenminste als zijn stress dus kamer gerelateerd is, want Ace raakte bij mijn vorige DA al in de straat in de stress >:()
Door qyan
#73118
crutz schreef:

is het puur stress in de behandelkamer, of ook al als je door de straat/buurt loopt,

mijn DA heeft nl een vrij groot terrein (is ook veeartsenij) met een aparte ruime parkeerplaats en weilanden en doet er volgens mij niet moeilijk over om een stress hond op het terrein of in de wachtkamer te enten ipv in de behandelkamer, kijk bij iets anders dan een simpele check up en enting is het natuurlijk iets anders ;)

misschien dat daar bij jou DA ook mogelijkheden toe zijn (tenminste als zijn stress dus kamer gerelateerd is, want Ace raakte bij mijn vorige DA al in de straat in de stress >:()
qyan raakt in de wachtkamer in de stress.
hij rent dus eigenlijk naar de deur van de praktijk op een manier van oh, leuk gezellig.
zodra die de deur open gaat begint het.
hij kan het moelijk op het midden van de van alkemadelaan gaan doen lijkt me ;) ;D
hij heeft wel ene grote achtertuin, misschien dat we het daar eens kunnen proberen?!
Door Helen
#73128
Balou stikt ook van de stress bij de DA. Echt ongelooflijk, zodra ze door de deur is begin ze van top tot teen, nou trillen is het niet meer ze beeft zo hard dat ze erbij klappertand. Ge-ent wordt ze dus door een vriendin buiten ergens en dan is er niets aan de hand. Bij Tannetje is er ook niets aan de hand. Balou zou nooit bijten, maar bij de DA hou ik ten alle tijden haar bek vast, want ze zou zou angstagressie kunnen tonen.


groetjes Helen
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door