Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kimh
#727411
Hoe vaak moet een kat/ poes plassen per dag?

Ik zit er nu de laatste dagen op te letten, en ik zie Janis niet naar de bak gaan... Ik kom ook op andere plekken geen plasje of poepje tegen (alleen gisteren die plas in de wasbak). Ze is ook niet lastig oid (janken, miauwen, etc). Ik mag haar aan haar buik aaien en ook druk uitoefenen op de blaas. Ze is ook heel aanhalig, speels en knuffelig. Kan het zijn dat ze dit alleen doet als we er niet bij zijn, bijv 's avonds/ 's nachts? Kan een poes het zo lang ophouden?

Nogmaals: ze lijkt verder gewoon gezond. Ze eet goed en geeft niet te kennen dat ze ergens mee zit.

Thanks!
Door *Inge*
#727498
Ik kan er niet zo echt een aantal op plakken, maar ik zie Garfield toch wel 5x per dag plassen.
Misschien is dat voor elke kat anders?
Als je je écht zorgen maakt, moet je misschien toch even langs de DA. Dan weet je meteen of er wat is en ben je gerustgesteld.
Door kimh
#727511
Hehe... Ze is nu net geweest... Ik heb ff gekeken en er lag een poepje in de bak. Volgensmij ook een plas, maar die kan ook van Carlos zijn..

Hij moest ook meteen komen kijken, toen hij het grind van de kattenbak hoorde bewegen... Hij zit er nu in... Ff ook een plasje doen, denk ik...

Terratiorium drift...
Door Helen
#727604
Ik wil per kat minstens 3 plasjes per dag vinden. De 5 haalt alleen het kitten hier. Ziggy, de volwassen kat haalt de 5 alleen als ik haar extra laat drinken. Dit doe ik dus ook een keer of 3 per week.
#728036
Jongere dieren hebben een snellere stofwisseling. Daar is meer input en dus ook output.
Vanwege de angst voor blaasproblemen, blaasgruis vernielt wat kattenlevens, kan ik me de bezorgdheid wel voorstellen.
Met echt barfen is het lastig extra vocht aan het voedsel toe te voegen maar ik ben zo blij met de KVV's. Die nemen zo goed extra vocht op. Ik meng het met warm water en het is nog net geen soep :-) Maar al het vocht moet er wel weer uit dus katten met de neiging om de urine te lang vast te houden, wat dus zo'n riskante gewoonte is, móeten dan wel.
Om die reden verhit ik ook wel wat vlees. Stukjes kip geven een lekker bouillonnetje en dat vocht likken ze zelfs zo ook al op.
Laatst gewijzigd door Suzan54 op zo 18 mar 2007, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door