Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#727739
ik heb deze vraag al eerder gesteld maar toch maak ik me nog zorgen,
mijn katers van  ruim 1jr drinken naast hun eten geen water hebben ze echt genoeg aan het vocht wat in kvv zit?

het viel wel op dat één van de katers vanmorgen opeens water dronk, dit komt waarschijnlijk doordat k gistern niet op tijd eten ontdooid had en ik uit nood maar brokjes heb gegeven.

aan de andere kater die geen brokjes lust uit nood een blikje tonijn .


gr jet ;)
Door jantjehermien
#727943
Als je kat na het eten van brok wel water drinkt zegt het mij eigenlijk genoeg.Ik zie mijn katten ook bijna nooit drinken en die krijgen kvv of Barf.Maar ik weet niet of je katten ook naar buiten  kunnen.Die van mij wel en dan  zie ik ze af en toe wel eens uit de vijver drinken. Dat vinden ze blijkbaar lekkerder dan fris water uit het bakje binnen.
Door *Robin*
#727961
Als het goed is zit er in kvv genoeg water ;)
Ik zie Bailey en Roxy ook zelden drinken, ik vergeet soms gewoon dat er altijd water in hun bakje moet zijn... :-[ want ze drinken er zo weinig uit. als ik ze dan aan het bakje zie ruiken dan vlieg ik ineens naar de kraan met een rood hoofd :-[ het staat hier vaker te verdampen dat dat ze het leeg drinken ::)
Door Sorcha
#728442
Wij zetten hier nog iedere keer bakjes vers water neer, maar er wordt zelden uit gedronken. Alleen Moenie en Tabitha zie ik wel eens bij de waterbak. Ze krijgen hier ook voornakelijk kvv en ik denk ook dat daar voldoende water inzit. Vroeger, toen ze nog brok kregen (wat klinkt dat lekker, vroeger ;) )
dronken ze met zijn allen alle drinkbakjes leeg iedere dag.
Door Rianne145
#728457
Hoi,

Mijn katten krijgen ook kvv en barf en ik zie ze heeeel zelden een slokje water nemen, maar dat is eigenlijk verwaarloosbaar.  Ik vind het ook wel wat zorgelijk en ik doe bij het ontbijt met bibi/cb er een plons water door, maar volgens mij is dat voor mijn eigen gevoel en niet voor de katten. :D
Door zurca
#728577
Hier drinken ze ook nog amper maar ik doe ook water door hun KVV ;)
Daarvoor zag ik ze nog weleens uit een hondenbak drinken maar nu nooit meer....
Ik ben wat door hun KVV gaan doen omdat 1 kat blaasstenen had en ik wil dat ze extra vocht binnenkrijgt zodat het een beetje blijft "spoelen". Toen ben ik dit bij de andere katten ook gaan doen ;)
Door Mevroi Kruim
#728754
De enige die hier extra water drinkt is Karel met de nierinsufficientie. Ik voeg meestal ook wat water toe aan de maaltijden en da's ruim voldoende, te oordelen naar de overstromingen in de kattenbakken  :-X
Door kimh
#728999
Die van mij drinken ook niet... Maar is volgensmij ook niet nodig. Vind genoeg plas in de bak. Ze krijgen CB (tijdens ontdooien komt er bloed vrij en dat geef ik ook) en BARF. Er zit dus genoeg vocht (bloed en ontdooit ijs) in...
Door Nelly
#731494
Af en toe zie ik m'n beide ex-katers drinken uit de emmer water die er altijd staat voor de honden, maar ze mogen beide ook lekker buiten lopen en of ze daar drinken kan ik natuurlijk niet kontroleren.
Door Angelica
#731790
Wij hebben hier zo'n mooie waterbol/fontein van cat-it en die moest ik vroeger (klinkt inderdaad heerlijk) toen ze nog brokjes aten 2x per dag bijvullen. Nu maak ik hem 1x in de week schoon maar bijvullen is dus niet meer nodig, ik zie ze nooit drinken...... ;)

Groetjes,
Angelica
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door