Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#72510
is echt interessant te zien zeg. Ik geef Poncho helemaal vers/barf (al weken), Bambi en Kit nog niet elke dag maar wel steeds meer. Ik merk het volgende:

- Poncho kan een echt wolfje zijn. Ze eet graag verse stukken vlees of hart. Vandaag haar eerste hele vis (ik meen schelvis, helaas waren de ingewanden eruit ontdekte ik). Nou ze had het meteen door hoor: kraak, knak, daar ging de kop. Helemaal opgegeten, ZONDER aanwijzingen mijnerzijds ;D

- Bambi eet ook graag vlees, kost d'r wat moeite om een lap weg te werken, dat gaat van slikslikslik, WAP alles er weer uit, kauwkauwslik. Uiteindelijk verdwijnt het allemaal. Vandaag ook een hele vis gekregen maar dat ging niet hoor. Normaal is ze dol op vis, maar wat ze nou met een echte vis aanmoet... Heb haar proberen te helpen maar ze likte hooguit wat aan de binnenkant. Denk dat dat niks wordt met de combi Bambi+hele vis. Heb de vis helaas moeten weggooien, het was de laatste versheidsdag en hij lag al een uurtje of 2 buiten de koelkast. Weinig wolvenbloed ::)

- Kit lust geen vis, niet rauw en niet gekookt. Behalve uit blik in olie. Dan is ze er dol op. Ik geef Kit geen vis meer, ze vindt het gewoon duidelijk niet lekker. Vlees lust ze wel graag.

Nou, en zo heeft elke hond toch weer z'n voorkeuren. Conclusie: vlees & aanverwante zaken gaat d'rin als koek, vis daarentegen ligt wat gevoeliger (ik heb hier twee uitersten: een die een hele vis probleemloos wegwerkt en 1 die er niets van moet hebben).

Zijn er meer honden die pertinent niet van vis houden?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#72522
Barf is geen werkwoord hoor, anders zou je kotsende honden hebben. :D
Je voert middels de Barfmethode.

Er zijn er wel meer die of geen vis verdragen of het niet lusten. Hier zijn we begonnen met gemalen vis en nu eten ze ook gewoon hele vissen.
Door Eidos
#72775
En als je die hele vis voor bambi nou in stukken zou hakken/ snijden en dan zou geven ??? Dan hoeft ze niet zo'n heel ding in 1 keer wegwerken, maar kan ze stukje voor stukje aan de slag gaan... Sommige honden beginnen op deze manier en werken als ze het doorhebben na een aantal keer in 1 keer een hele vis weg.
Door Anna Penta
#72777
Eidos schreef: En als je die hele vis voor bambi nou in stukken zou hakken/ snijden en dan zou geven ??? Dan hoeft ze niet zo'n heel ding in 1 keer wegwerken, maar kan ze stukje voor stukje aan de slag gaan... Sommige honden beginnen op deze manier en werken als ze het doorhebben na een aantal keer in 1 keer een hele vis weg.
ja zou ik moeten doen. Maarrr ik moet bekennen dat ik griezel van zo'n hele vis, ik kan hem nauwelijks aanraken of naar die bolle dooie ogen kijken... :-[

is al heel wat dat ik ze had gekocht...
Door Eidos
#72779
Hahahahahha ik snap wat je bedoelt ;) Nog even en het doet je allemaal niet zoveel meer en hak je met alle gemak vissen en halve dieren in stukken .. Dat hebben meerdere mensen hier moeten overwinnen... Maar het genot van je hond en van jezelf als je ze zo ziet genieten overwint op een gegeven moment erg veel ;D.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#72782
Anna Penta schreef:

ja zou ik moeten doen. Maarrr ik moet bekennen dat ik griezel van zo'n hele vis, ik kan hem nauwelijks aanraken of naar die bolle dooie ogen kijken... :-[

is al heel wat dat ik ze had gekocht...
Even een cursus hoe snij ik een vis in stukken (ik hoop dat ik het nog helemaal weet want voor mij is het lang geleden dat ik er ook van gruwelde om dat te doen)

Men neme één bij voorkeur dode vis,
over het gedeelte dat je aankijkt leg je een stuk keukenpapier,een ander stuk keuken papier leg je over de staart zodat je daar de vis zonder hem te voelen kan vasthouden terwijl je met de andere hand snijd.
Tijdens het snijden heeft het de voorkeur de ogen open te houden (door de wimpers gluren mag ook) Als door je gespring het keukenpapier weer van de vis afvalt deze eerst weer even netjes terugleggen,diep ademhalen een diep bord over de vis heenleggen en een familielid bellen die regelmatig gaat vissen en zijn vangst zelf fileert,is deze niet voorradig doe de vis in een oude schoenendoos en begraaf em in de achtertuin,en koop voor de honden een blikje sardientjes.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 30 mar 2004, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anna Penta
#72785
Eidos schreef: Hahahahahha ik snap wat je bedoelt ;) Nog even en het doet je allemaal niet zoveel meer en hak je met alle gemak vissen en halve dieren in stukken .. Dat hebben meerdere mensen hier moeten overwinnen... Maar het genot van je hond en van jezelf als je ze zo ziet genieten overwint op een gegeven moment erg veel ;D.
hihi herkenning dus ;D
ik moet bekennen dat ik wel graag toekeek hoe Poncho die vis uit elkaar reet en hem helemaal opvrat. Ook kan ik ertegen als ik ze gedrieën een hart zie verorberen of een lap vlees. Er is dus nog hoop ;D
Door Anna Penta
#72787
sylvia schreef:

Even een cursus hoe snij ik een vis in stukken (ik hoop dat ik het nog helemaal weet want voor mij is het lang geleden dat ik er ook van gruwelde om dat te doen)

Men neme één bij voorkeur dode vis,
over het gedeelte dat je aankijkt leg je een stuk keukenpapier,een ander stuk keuken papier leg je over de staart zodat je daar de vis zonder hem te voelen kan vasthouden terwijl je met de andere hand snijd.
Tijdens het snijden heeft het de voorkeur de ogen open te houden (door de wimpers gluren mag ook) Als door je gespring het keukenpapier weer van de vis afvalt deze eerst weer even netjes terugleggen,diep ademhalen een diep bord over de vis heenleggen en een familielid bellen die regelmatig gaat vissen en zijn vangst zelf fileert,is deze niet voorradig doe de vis in een oude schoenendoos en begraaf em in de achtertuin,en koop voor de honden een blikje sardientjes.
;D en dit verwoordt mijn diepste gevoelens. Inclusief dat gluren door de wimpers om die dode blik maar vooral niet te ontmoeten. Dat van dat keukenpapier is een goeie tip. Als ik maar geen kop of staart zie lijkt het niet zo erg op een Hele Dooie Vis. ;D

In elk geval heb ik nog wel ergens een schoenendoos, een tuin heb ik ook en in de voorraadkast een blikje sardientjes van de Edah.

We gaan een nieuwe poging ondernemen ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#72789
Anna Penta schreef:

;D en dit verwoordt mijn diepste gevoelens. Inclusief dat gluren door de wimpers om die dode blik maar vooral niet te ontmoeten. Dat van dat keukenpapier is een goeie tip. Als ik maar geen kop of staart zie lijkt het niet zo erg op een Hele Dooie Vis. ;D

In elk geval heb ik nog wel ergens een schoenendoos, een tuin heb ik ook en in de voorraadkast een blikje sardientjes van de Edah.

We gaan een nieuwe poging ondernemen ;D
Ik draai er nu mijn hand ook niet meer voor om,maar getverderrie er is een tijd geweest dat ik bij de visboer bijna niet in de vitrine durfde te kijken,griezelen ten top was dat :o en dan het ide om het aan te moeten raken ieuuuuuuuwwwww :-X
Door Yorick
#73161
Anna Penta schreef:
;D en dit verwoordt mijn diepste gevoelens. Inclusief dat gluren door de wimpers om die dode blik maar vooral niet te ontmoeten. Dat van dat keukenpapier is een goeie tip. Als ik maar geen kop of staart zie lijkt het niet zo erg op een Hele Dooie Vis. ;D

In elk geval heb ik nog wel ergens een schoenendoos, een tuin heb ik ook en in de voorraadkast een blikje sardientjes van de Edah.

We gaan een nieuwe poging ondernemen ;D
Ondanks het feit dat ik Sylvia's handleiding in 1 woord geweldig vind ;D heb ik misschien een tip voor je: aan de visboer zelf vragen of hij de vis in stukken wil snijden?? Mijn visboer bekeek me wel van EUH ??? maar heeft het toch gedaan en toen ik zei : 'bedankt, tis voor de hond ziet u' dan had die een gezicht om op BLOOPERS te komen ;D ;D ;D Nu vraagt ie gewoon: hond of mens? :P
Door Anna Penta
#73177
Yorick schreef:

Ondanks het feit dat ik Sylvia's handleiding in 1 woord geweldig vind ;D heb ik misschien een tip voor je: aan de visboer zelf vragen of hij de vis in stukken wil snijden?? Mijn visboer bekeek me wel van EUH ??? maar heeft het toch gedaan en toen ik zei : 'bedankt, tis voor de hond ziet u' dan had die een gezicht om op BLOOPERS te komen ;D ;D ;D Nu vraagt ie gewoon: hond of mens? :P
Ahhhhh da's ook een goeie zeg! Dat ga ik doen. Opdat Bam ook van een lekker vers visje kan smullen :)
Door Sander
#73188
Leuk zo'n handleiding vissnijden. Ik geef vis gewoon in z'n geheel, dus niks geen gedoe met keukenpapier ed. Hier vonden ze vis de eerste keer ook maar vreemd, maar inmiddels gaat het er in als koek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door