Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#727132
Mijn fysio vond Didge "te strak" in zijn vel zitten. Hield zijn spieren te gespannen en voelt "te hard"aan. Ze gaf mij het advies om magnesium in de vorm van banaan en kiwi bij te voeren. Ik doe dit nu al 3 weken en ik vind hem wel wat losser in zijn vel zitten.
Ik heb voor hem aparte fm gemaakt met alleen banaan en kiwi, wat hij 2 keer per week krijgt (bakje is ongeveer 50 gram)
Nu moet ik weer nieuwe maken en vroeg me af of het misschien makkelijker is als ik het in een ijsblokbakje maak, en dan bijv. iedere dag 1 klontje geven. Of zou dat dan weer teveel zijn?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#727149
karin2 schreef: lust ie dat  :-\  :o
mij is altijd wijsgemaakt dat banaan en kiwi tesamen erg bitter smaakt ???
Mijn pup doet een moord voor dit fruithapje.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#727169
karin2 schreef: lust ie dat  :-\  :o
mij is altijd wijsgemaakt dat banaan en kiwi tesamen erg bitter smaakt ???
YEP ;)heb hier 1 kliko, en dat is Didge :)
zou het kwaad kunnen als ik iedere dag 1 klontje geef?
Of gewoon eens uitproberen?
Door 202Spots
#727187
karin2 schreef: lust ie dat  :-\  :o
mij is altijd wijsgemaakt dat banaan en kiwi tesamen erg bitter smaakt ???
Hebbie nooit zelf geproefd dan? ;)
Is lekker hoor!

Enige nadeel van invriezen is dat er 'n enzyme in kiwi(en ananas) veranderd door het vriezen.
Ook de banaan word erg slijmerig... :-\
Wanneer je het elke dag wil geven dan zou ik niet de hele kiwi en de hele banaan tegelijk door elkaar prakken, maar de banaan en kiwi in de helft snijden en dan de halve banaan en halve kiwi apart inpakken tot te volgende dag,
en de andere helft van de banaan en de helft van de kiwi door elkaar prakken voor vandaag.
(Of de helft  zelf opeten kan ook)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#727237
202spots schreef: Hebbie nooit zelf geproefd dan? ;)
Is lekker hoor!

Enige nadeel van invriezen is dat er 'n enzyme in kiwi(en ananas) veranderd door het vriezen.
Ook de banaan word erg slijmerig... :-\
Wanneer je het elke dag wil geven dan zou ik niet de hele kiwi en de hele banaan tegelijk door elkaar prakken, maar de banaan en kiwi in de helft snijden en dan de halve banaan en halve kiwi apart inpakken tot te volgende dag,
en de andere helft van de banaan en de helft van de kiwi door elkaar prakken voor vandaag.
(Of de helft  zelf opeten kan ook)

oke
thanx ;)
Maar je hebt het over dat enzyme, ik neem niet dat dit niet schadelijk is voor de hond? Of dat er minder voedingsstoffen inzitten???
Door 202Spots
#727250
trimsalon schreef:
oke
thanx ;)
Maar je hebt het over dat enzyme, ik neem niet dat dit niet schadelijk is voor de hond? Of dat er minder voedingsstoffen inzitten???
Nee het is niet schadelijk,het word alleen slijmerig wanneer je 't vriest want die enzyme vriest niet goed, je kan het evengoed wel geven hoor,maar ik vind verse kiwi lekkerder van smaak dan bevroren. :-\
En alles verliest wel ietsie voedingwaarde wanneer je het invriest,maar er blijft nog genoeg over hoor. ;)

Wanneer ik TEveel rijpe banaan heb,dan haal ik ze uit de schil en doe ze in de vriezer,ik gebruik ze later voor de fruitmix of om bananabread/cake te bakken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door