Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paul_Barte
#72581
Kreeg vandaag de vraag van iemand die regelmatig op dit forum meeleest de vraag waarom er opnieuw een hond is doodgegaan terwijl die toch dat gezonde verse voedsel eet.

Wat veel mensen niet weten (of vergeten) is het volgende:
De allergrootse groep mensen die versvlees gaan geven zijn mensen die problemen hebben met hun hond en al vaak een heel circuit witte jassen achter de rug hebben. Niets maar dan ook niets lijkt te helpen en komen uiteindelijk terecht bij 'vers'.
Helaas is vers GEEN wondermiddel al heeft het al veel wonderen verricht.
Een hond met b.v. nieren die naar zijn grootje zijn kun je niet meer gezond maken....vaak is het wel zo dat een zieke hond langer leeft indien er een goed voedsel wordt gegeven. Een hond met kanker blijft kanker houden, dit gaat niet over maar aangezien kanker zich voedt met koolhydraten en wij bijna geen koolhydraten geven kan zo'n hond dus langer leven.
Daarnaast is het natuurlijk zo dat een hond in zijn 'laatste jaren' tenminste van zijn eten kan genieten, iets wat veel honden altijd wordt onthouden.
Zelf heb ik heel veel te maken met probleemhonden, eigenlijk bijna altijd!!! Iemand met een gezonde hond die glimt als een spiegel stapt nu eenmaal niet zomaar over op versvlees want de hond doet het toch goed!!
Op het moment dat de hond niet meer glimt en allerlei ernstige gebreken begint te vertonen komen ze ineens WEL aan de deur voor vlees want de DA heeft geen idee of kan er niets meer aan doen..........en dan is het vaak te laat.

Je kunt met vers het leven wel een beetje sturen maar zeker niet bepalen daar zijn hogere machten mee bezig.

Het bovenstaande houdt automatisch in dat heel veel honden op vers nu eenmaal een hoog risicofactor hebben (helaas) en je daarvan regelmatig de gevolgen leest.
Verder is een forum met 750 leden en minimaal 1000 honden of meer iets anders dan een forumpie met 20 actieve leden.
Door Erna
#72586
Daarnaast worden honden nu eenmaal geen 75 jaar. Ook die vers eten niet.
Door zurca
#72587
Paul_Barte schreef: Kreeg vandaag de vraag van iemand die regelmatig op dit forum meeleest de vraag waarom er opnieuw een hond is doodgegaan terwijl die toch dat gezonde verse voedsel eet.
Waarom? Omdat een hond (of kat) ongeacht wat voor voedsel deze krijgt, helaas, niet het eeuwige leven heeft..
Ik ben wel overtuigt dat het voeren van versvleesvoeding zeker bijdraagt aan de kwaliteit van het leven van een hond of kat..Maar helaas ook deze dieren gaan een keer dood...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#72589
Erg kortzichtig hoor, bijna een belediging te noemen voor de eigenaren van de overleden honden. :(
Door Lupa
#72590
ik had wel zo een kortzichtig reactie verwacht :-\ :-\
tja helaas heeft een dier niet het eeuwig leven.
Door Paul_Barte
#72593
Leg uit Angelique s.v.p.
Neem aan dat je de vraag bedoelt en niet mijn antwoord.
Door Truus
#72595
Ik had geen problemen met mijn honden maar ben toch over gegaan op vers.
Het is niet zo, dat er percé problemen moeten zijn dus.

Met dit grote aaantal leden en honden, wordt je meer geconfronteerd met het feit dat er honden komen te overlijden helaas.
Bovendien besteden wij er hier veel aandacht aan omdat dit forum weet wat een verdriet het met zich mee brengt.
De leden weten dit, daarom laten zij dit ook aan ons weten en voelen zich begrepen wat erg fijn is.
Dit zegt toch iets over de leden van dit forum!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#72605
Paul_Barte schreef: Kreeg vandaag de vraag van iemand die regelmatig op dit forum meeleest de vraag waarom er opnieuw een hond is doodgegaan terwijl die toch dat gezonde verse voedsel eet.
Ik vind dit een zeer onnozele vraag en idd een belediging van de baasjes van de overleden hond. Er wordt toch ook nooit gezegd als een hond dood gaat: die zal wel brokken hebben gegeten. Sorry hoor, maar wie zo'n vraagt durft te stellen is gewoon aan het jennen. >:(
Door geer
#72610
Ik vind dit ook een hele rare vraag.... Komaan zeg, iemand die zijn hele leven gezond eet kan OOK een nare ziekte krijgen, aanleg, erfelijkheid...er is zo veel meer dat meespeelt... Sorry, maar iemand die zo'n vraag stelt is in mijn ogen niet heeeel erg begaafd bezig... :-\
Door Lupa
#72612
ik denk dat als we zo entusiast zijn over versvoer dat mensen(die niet beter weten) makkelijk kunnen denken dat het een soort wondermiddel is.
Dat is het ook maar natuurlijk niet voor het eeuwig leven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#72644
Paul_Barte schreef: Leg uit Angelique s.v.p.
Neem aan dat je de vraag bedoelt en niet mijn antwoord.
Goed aangenomen hoor ;D

De vraag is kortzichtig, een ondertoon van leedvermaak. Een belediging naar de eigenaren toe die alles hebben gedaan wat in hun macht lag om hun hond te redden.
Domweg roepen, van gut, er is er alweer eentje dood, blijkbaar zonder zich in de achtergrond van de betreffende hond (en) te hebben verdiept, daar kan ik ietwat pissig om worden. Alsof er maar ooit een persoon heeft geroepen dat honden ineens het eeuwige leven zouden hebben als ze op vers zouden staan.


Bij deze is dan wat mij betreft ook bewezen dat domme vragen wel degelijk bestaan. >:(
Door Paul_Barte
#72651
;D ben het dan ook helemaal met je eens...domme vragen bestaan echt :-\

Weet je Angelique, dit soort mensen (en ik hoor het wel vaker hoor) zijn zeer sceptisch tegenover het voeren van vlees en denken met dit soort 'vragen' hun gelijk cq bewijs te halen dat hun brokken gewoon goed zijn m.a.w. wij doen gewoon te moeilijk.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#72706
Paul_Barte schreef: ;D ben het dan ook helemaal met je eens...domme vragen bestaan echt :-\

Weet je Angelique, dit soort mensen (en ik hoor het wel vaker hoor) zijn zeer sceptisch tegenover het voeren van vlees en denken met dit soort 'vragen' hun gelijk cq bewijs te halen dat hun brokken gewoon goed zijn m.a.w. wij doen gewoon te moeilijk.
Ach, dat zijn toch ok vaak dezelfde mensen die 3 pakjes per dag roken, de trap niet meer op komen en stug volhouden dat het niet van het roken komt omdat dat niet bewezen is. Of die er maar een vreseljk ongezonde levenstijl op na houden want dat deed oma ook en die is 95 geworden en de buurman leefde gezond en die ging op z'n 50ste hemelen aan kanker. Het zijn zulke herkenbare typen, eigenlijk je aandacht niet waard.
Door Jolly
#72710
Ik had helaas van de week ook zo'n persoon aan de telefoon, ze had op mijn website dat brokken document gelezen en was toen over gegaan op Rodi, na een telefoontje wilde ze toch een wat beter merk kvv hebben, dus ging ze over op Energique, hond werd zwaar ziek, dus zij weer over op rodi.
Nu is 1 van de honden overleden en ze denkt echt dat dat komt door de kvv :o ::) :-\. De Da heeft haar dat gezegt. >:( >:(, door de vragen van mij, waaraan de hond dan was gestorven, is ze ze toch wel wat van der standpunt af. Dit bleek hartaanval geweest te zijn en ook was hij nierpatient ( DAT HAD ZE DUS NOG NOOIT VERTELD) hond was 10 jaar.

Ze geeft nu toch maar brokken maar in het weekend krijgen ze dan Rodi.
Door jeanne
#72711
Paul_Barte schreef: ;D ben het dan ook helemaal met je eens...domme vragen bestaan echt :-\

Weet je Angelique, dit soort mensen (en ik hoor het wel vaker hoor) zijn zeer sceptisch tegenover het voeren van vlees en denken met dit soort 'vragen' hun gelijk cq bewijs te halen dat hun brokken gewoon goed zijn m.a.w. wij doen gewoon te moeilijk.
Nou ja zeg, hier zakt mijn broek alweer vanaf!
Het was dus een brokkenvoerder die deze vraag stelde?
Dus gelukkig niemand van dit forum?
Gatverdamme, degene moet eens contact met mij opnemen, ik lust hem rauw! Dat durft ie natuurlijk niet, maar hij/zij mag hoor, graag zelfs, heel graag zelfs >:(
bah bah bah
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door