Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#726519
Bijvoorbeeld bietjes gewoon rauw geven?


Even in de keukenmachine ?
maken jullie van te voren porties van de groente?

Of 1 x per week?
Door Lizzy
#726524
Bietjes kun je rauw maar wel gepureerd geven. Dat kan in bijv. een keukenmachine of blender of staafmixer of sapcentrifuge.

Ik maak 1 keer per 2 weken een voorraad groentemix van 10 tot 20 verschillende rauwe gepureerde soorten groentes, dat doe ik in plastic bakjes en dat gaat in de vriezer.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#726600
en geven jullie dat iedere dag of een paar keer per week?

Ik heb nu zo gedaan dat ze het 3 x per week krijgen.

Is het bezwaarlijk voor ze om 2 x per week te geven?

Ze mogen 290 gram per week hebben.
Door 202Spots
#726609
Ik geef ze elke dag vrij veel groentemix....sommige honden krijgen het helemaal niet,andere om de dag of 1-2 of 3 x per week...net wat het makkelijkste is en of de hond het wel of niet eet.
Ik zou geen 290 gram 1 x per week tegelijk geven en het lijkt me 't makkelijkste om 3x per week ong 100 gr per keer te geven, of elke dag 'n klein beetje.
Komt er niet zo op aan,dus doen wat het beste uitkomt ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#726642
Nog een vraag. :)

je mag ook fruit geven.

Mag dit samen met groenten?

Of liever apart?

En mag ik dit rekenen bij de groenten?
En een rauw ei waar moet ik dat bij zetten?
Door 202Spots
#726645
marga1953 schreef: Nog een vraag. :)

je mag ook fruit geven..
Mag dit samen met groenten?
Of liever apart?
Ik doe 't apart, meestal met beetje cottage cheese of yogurt
wanneer het gepureerde fruitmix is, of gewoon in stukjes wanneer ik zelf fruit eet ,en om en om 'n stukje eet...
fruit samen met vlees is ook niet goed ,daar krijgen de meeste honden buikpijn van want fruit en vlees gaat gisten.
En mag ik dit rekenen bij de groenten?
Uh...nee het word als fruit gerekend ;)
En een rauw ei waar moet ik dat bij zetten?
onder diversen of zuivel..
rauw ei kan door groentemix,of met vis of gewoon 'n heel ei met schaal en al geven zodat ze 't zelf kunnen uitlikken.
Door Happy Tail
#726656
hier gaan heel af en toe  zowel rauw als gekookte bietjes erdoor.
Laatst gewijzigd door Happy Tail op do 15 mar 2007, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#726761
202spots schreef: Ik doe 't apart, meestal met beetje cottage cheese of yogurt
wanneer het gepureerde fruitmix is, of gewoon in stukjes wanneer ik zelf fruit eet ,en om en om 'n stukje eet...
fruit samen met vlees is ook niet goed ,daar krijgen de meeste honden buikpijn van want fruit en vlees gaat gisten.

Uh...nee het word als fruit gerekend ;)
onder diversen of zuivel..
rauw ei kan door groentemix,of met vis of gewoon 'n heel ei met schaal en al geven zodat ze 't zelf kunnen uitlikken.



Ik gebruik de rekenhulp en daar staat geen fruit op vandaar mijn vraag.
Door 202Spots
#726822
marga1953 schreef: Ik gebruik de rekenhulp en daar staat geen fruit op vandaar mijn vraag.
Onder de Tafelrestjes en/of voedingssupplementen zijn er
2 lege plekken, waar je naar eigen keus kan invullen.
b.v fruit of zuivel of extraatjes of tussendoortjes,
of wat je maar wil.. ;)
Door Elf
#726859
Ik maak meestal per dag groentemix. Ik kijk wat er in de koelkast ligt en pureer het met de staafmixer. Omdat we zelf gevarieerd groenten eten eet de hond ook gevarieerd. Hij krijgt het overigens niet elke dag. Soms wel, soms niet...
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#726962
202spots schreef: Onder de Tafelrestjes en/of voedingssupplementen zijn er
2 lege plekken, waar je naar eigen keus kan invullen.
b.v fruit of zuivel of extraatjes of tussendoortjes,
of wat je maar wil.. ;)
Ja dat had ik gezien :)
Maar dan moet ik het van andere dingen afhalen ,en hebben ze groente/fruit nodig?
Is groente/fruit net zo belangrijk als vlees/bot e.d.
Door Lizzy
#727024
marga1953 schreef: Ja dat had ik gezien :)
Maar dan moet ik het van andere dingen afhalen ,en hebben ze groente/fruit nodig?
Is groente/fruit net zo belangrijk als vlees/bot e.d.
Ik voer mijn honden nauwelijks fruit. En als ze wat fruit krijgen, dan is het omdat ze met mij mee eten. En ik tel dat niet mee. Da's gewoon een tussendoortje.

Tja, of ze fruit/groente nodig hebben: dat hangt erg af van wie je het vraagt. Sec gezien gaat een hond niet dood wanneer je geen groente en fruit geeft. Maar ik vind het beter/gezonder om het wel te geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#727082
Hier zijn er een aantal dol op fruit en dat krijgen ze zo uit de hand en echt als extraatje.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#727107
Ik geef eens per week groentemix en ongeveer eens per maand fruitmix of ook wel stukjes fruit tussendoor zoals Angelique en Lizzy dat doen maar mijn ene hond eet het alleen als het gepureerd is (en dan nog met lange tanden).
Door Kynida
#727120
Ik gaf altijd 1 maal per week groentemix. Omdat de jongste zo'n vreselijke miepkont is en geen rauwe groente lust krijgen ze nu wat we overhouden na de maaltijd. Gekookt gaat het er zo in  ??? :(. Werd namelijk een BEETJE moe van dat geknoei en de spatten die in de rondte vlogen. >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door