Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Aikoo
#726482
Ik ben een beginnende barfer.
Met veel vragen.......
Mijn hond INU is ongeveer 7 à 9 maand. zijn geboortedatum is niet gekend, hij komt van het asiel.
Een reu , Pincher +?????, een klein vinnig, eigenwijs hondje.
Tot hiertoe kregen al de honden die ik gehad heb , brokken en tafelafval.
Maar natuurlijke voeding lijkt mij wel beter.
1- hoeveel mag ik een hondje van ongeveer 7 kg geven per dag????
2- Wat doe ik als ik de hond meeneemt op vakantie met de caravan naar Frankrijk???
3-Ik ben vlees gaan halen bij Superdog (is wat goedkoper dan Duck) heeft er iemand  ervaring met dit merk????
Ondertussen geniet INU van zijn superbone in de tuin.
#726492
Aikoo schreef: Ik ben een beginnende barfer.
Met veel vragen.......
Mijn hond INU is ongeveer 7 à 9 maand. zijn geboortedatum is niet gekend, hij komt van het asiel.
Een reu , Pincher +?????, een klein vinnig, eigenwijs hondje.
Tot hiertoe kregen al de honden die ik gehad heb , brokken en tafelafval.
Maar natuurlijke voeding lijkt mij wel beter.
1- hoeveel mag ik een hondje van ongeveer 7 kg geven per dag????
2- Wat doe ik als ik de hond meeneemt op vakantie met de caravan naar Frankrijk???
3-Ik ben vlees gaan halen bij Superdog (is wat goedkoper dan Duck) heeft er iemand  ervaring met dit merk????
Ondertussen geniet INU van zijn superbone in de tuin.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Meestal staat er op de verpakking hoeveel je hond moet hebben, maar meestal is het 2-3% van gewenste lichaamsgewicht voor volwassen honden, Una kan meer hebben want is nog geen jaar.

Op vacantie....ligt eraan wat je voerd en hoe lang je gaat.
Wanneer je zelf samensteld dan kan je overal wel kip of vkees kopen...

Ik heb deen idee wat Superdog is..is het bevroren rauwe vlees voer? Staat er niet op wat er in zit?

En wat voor Superbone heeft Inu om te kluiven?
Rauwe bot? gerookte bot? Poot bot?
Door Aikoo
#729073
Superdog is gemalen rauw diepvries voer.
Ik heb nu: rundsvlees, kip+bot, pens, en rundshart.
Hij krijgt ongeveer een half uur een groot rauw bot,met vlees aan.
want ik weet nu, dat het eigenlijk te hard is.
Het probleem is nu dat Inu een kieskeurige eter wordt.Plots lust hij geen :yoghurt, ei,groenten,hij wou vandaag zijn bot ook niet meer, ik heb zelfs vanmorgen geprobeerd met zijn oude  korrels  en die wil ie ook niet meer.
Ik ben bang dat ik nu te eenzijdig voer.
Inu  die voorheen en vinnige springer was , is nu erg kalm, bibberig, en slaapt veel.De grote vinnigheid is er vanaf gisteren uit. . Er was zelfs iemand anders die het ook opmerkte.
Ik maak mij wat ongerust.Hij heeft geen koorts.

Menu van vandaag:
's morgends  100g yoghurt : maar hij eet het niet op.
namiddag: kippefilet brokken,pens en rundsvlees gemalen  samen 300gr.en wat komkommer, er was zelfs vlees over.Hij heeft er ook niet meer van gegeten.
's avonds hondenschool: daarna nog een rauw bot, maar hij wil het niet. Geprobeerd met fruityoghurt, wat hij anders graag eet, hij trekt zijn neus op.
Wat gaat er fout.????????
#729079
Hoe is 't met z'n ontlasting?
Te harde poep of diaree of normale stevige keuteltje?

Ik zou de grote bot met vlees eraan voorlopig even niet geven.
Alleen 100 gram yogurt als maaltijd zou ik ook niet meer doen.
en vergeet de groentes.

Probeer gewoon 2 x per dag de gemalen diepvries voer te geven en kijk of ie dat graag eet.
Staat er op de verpakking of het complete is? heeft het de gemalen bot er in zitten

Eventueel 'n kippen nekje of kippenvleugel als tussen doortje.
Laat hem eerst wennen aan 't rauwe voer en later kan je meer gaan uitbreiden.
success!
Door cylke
#729094
:( zou het niet kunnen dat hij ziek is? klinkt wel zo: bibberig, veel te rustig... :(
Ik zou je aanraden om toch eens langs te gaan bij de dierenarts, voor alle zekerheid...dit hoeft ook niks te maken te hebben met het rauw voer!
En ja, eerst beginnen met kippenekken,eendenekken enzo opbouwen...
Succes!!
Door Lizzy
#729103
Aikoo schreef: Superdog is gemalen rauw diepvries voer.
Ik heb nu: rundsvlees, kip+bot, pens, en rundshart.
Hij krijgt ongeveer een half uur een groot rauw bot,met vlees aan.
want ik weet nu, dat het eigenlijk te hard is.
Het is redelijk eenzijdig, kip en rund. Ik zou zeker nog iets van vette vis toevoegen en nog een ander vleessoort en vleesbotsoort, bijvoorbeeld lamsvlees en geitenribben of parelhoen of eenkarkas. Ook doe je er goed aan om tenminste 1 keer per week wat lever te geven. Dat heeft je hond wel nodig, voor o.a. de vitamine A.
Het probleem is nu dat Inu een kieskeurige eter wordt.Plots lust hij geen :yoghurt, ei,groenten,hij wou vandaag zijn bot ook niet meer, ik heb zelfs vanmorgen geprobeerd met zijn oude  korrels  en die wil ie ook niet meer.
Ik ben bang dat ik nu te eenzijdig voer.
Dat kan ik me wel voorstellen. Wat raar, dat hij ineens niks meer lust....
Inu  die voorheen en vinnige springer was , is nu erg kalm, bibberig, en slaapt veel.De grote vinnigheid is er vanaf gisteren uit. . Er was zelfs iemand anders die het ook opmerkte.
Ik maak mij wat ongerust.Hij heeft geen koorts.
Dit klinkt toch alsof je echt even bij de dierenarts langs moet voor een uitgebreide check-up. Misschien is hij ziek en is hij daarom zo rustig en bibbert hij daarom. Heeft hij niet een verstopping? Heeft hij nog normaal een of meerdere keren per dag ontlasting? Heeft hij pas nog zo'n hard bot gegeten?
Menu van vandaag:
's morgends  100g yoghurt : maar hij eet het niet op.
namiddag: kippefilet brokken,pens en rundsvlees gemalen  samen 300gr.en wat komkommer, er was zelfs vlees over.Hij heeft er ook niet meer van gegeten.
's avonds hondenschool: daarna nog een rauw bot, maar hij wil het niet. Geprobeerd met fruityoghurt, wat hij anders graag eet, hij trekt zijn neus op.
Wat gaat er fout.????????
Ik zou toch naar de DA gaan. Hij klinkt niet in orde.
Door Aikoo
#729113
Bedankt voor jullie antwoord.
Als ie zo lusteloos blijft zal ik langs de dierenarts gaan.
Jullie hebben het altijd over Geit, maar...... in B. is dat niet te vinden, mensen weten zelfs niet dat je dat kunt eten????
Verder zal ik jullie goede raad opvolgen.
Tot schrijves
Door kaszi
#729209
Hallo,

Ik ken superdog, ik koop daar zelf enkel gemalen pens.  Voor de rest koop ik de andere vleessoorten elders, of via via.  Geit heb ik in Belgie ook nog niet gevonden, misschien bij Salembier?  Je kan ook paard geven, dat kennen ze hier ook wel, en in de makro zijn er soms aanbiedingen met paardenragout.  Verder zou ik je aanraden om naar de volgende DDD dag te gaan in Belgie, daar zul je wel aan geit kunnen geraken, en nog heel wat andere vleessoorten.
Ik vermoed trouwens dat je hondje ziek is en het best is om eens bij de DA langs te gaan.  Misschien een virusje of zo?
Door Aikoo
#729293
Inu doet het iets beter vandaag.
Daarstraks kippenmagen gaan halen,.
Rauw ... no way!!!! :-X
Ik heb dan een portie in de hete wok gebakken, een korstje.
Dat ging al beter, hij heeft er toch een beetje van g'eten.
Het echte kauwen is ie toch niet gewoon, hij heeft er wat moeite mee.
Ik heb ook voor vandaag ergens anders kippennekken besteld, maar ik vrees er voor. :-\
Op den duur steek ik mijn hele dag in het eten kopen en voeren  van Inu.
:wall:
PAARD ???? Nee daar heb ik te veel moeite mee. Ik heb zelf een paard. Die emotionele band is veel te groot    . :nono2:   
Laatst gewijzigd door Aikoo op di 20 mar 2007, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#729323
Aikoo schreef: Inu doet het iets beter vandaag.
Daarstraks kippenmagen gaan halen,.
Rauw ... no way!!!!  :-X
no way dat je het het rauw wil geven ?
of... no way hij vertikt het om 't rauw te eten..?
Ik heb dan een portie in de hete wok gebakken, een korstje.
Dat ging al beter, hij heeft er toch een beetje van g'eten.
Het echte kauwen is ie toch niet gewoon, hij heeft er wat moeite mee.
Alleen magen als maaltijd  :-\
en honden kauwen niet op hun vlees,ze kunnen de botten wel stuk kauwen,maar vlees word gelijk doorgeslikt.
Kippen magen zijn trouwens erg taai en gebakken zijn ze nog taaier denk ik :-\
Ik heb ook voor vandaag ergens anders kippennekken besteld, maar ik vrees er voor. .
Vrees voor wat? Ben je bang van kippennekken? Vind je 't eng om ze te geven of vrees je dat Inu  ze niet wil eten?
.
Op den duur steek ik mijn hele dag in het eten kopen en voeren  van Inu.
Tja :-\ je moet zelf besluiten wat je wil doen, je kan kvv bestellen en thuis laten bezorgen, of je kan zelf op jacht naar
onderdelen gaan en als je dat teveel tijd en moeite vind om je hond te voeren tja dan weet ik 't ook niet hoor.
En ik neem dan aan dat je ook nog geen tijd hebt gehad om in de bieb te lezen?

:wall:
Door Aikoo
#729364
Inu wil niet rauw eten. een beetje aangebakken heet in de wok wel.
Kippennekken... hij wil ze niet rauw ook nu niet na een flinke wandeling.En hij heeft vrolijk rondgesprongen
Ik heb al vanalles gelezen, in jullie bieb, op andere sites. De hele zondagnamiddag .Pro's en contra's.
Nee ik vind het geen te veel tijd en moeite, maar, waar dient het voor als hij niet wil eten.??En.. hij krijgt niks anders.
De koelkast zit vol met hondeneten........ maar hij eet het niet.
Hij nipt er eens aan , eet een beetje en trekt zijn neus op.
HIj eet zelfs nauwelijks KVV. Op den duur steekt er al heel wat geld in eten dat niet gegeten wordt. De poezen  en de egels die mijn tuin bezoeken zijn er wel blij mee.Want ik gooi het 's nachts  de overschot weg en 's morgends is het weg.Terwijl Inu in zijn bench slaapt.
#729367
Aikoo schreef: Inu wil niet rauw eten. een beetje aangebakken heet in de wok wel.
Kippennekken... hij wil ze niet rauw ook nu niet na een flinke wandeling.En hij heeft vrolijk rondgesprongen
Ik heb al vanalles gelezen, in jullie bieb, op andere sites. De hele zondagnamiddag .Pro's en contra's.
Nee ik vind het geen te veel tijd en moeite, maar, waar dient het voor als hij niet wil eten.??En.. hij krijgt niks anders.
De koelkast zit vol met hondeneten........ maar hij eet het niet.
Hij nipt er eens aan , eet een beetje en trekt zijn neus op.
HIj eet zelfs nauwelijks KVV. Op den duur steekt er al heel wat geld in eten dat niet gegeten wordt. De poezen  en de egels die mijn tuin bezoeken zijn er wel blij mee.Want ik gooi het 's nachts  de overschot weg en 's morgends is het weg.Terwijl Inu in zijn bench slaapt.
Ik zou dan toch proberen om het voer eerst wat te koken/ aan te bakken en dan geleidelijk aan alles steeds rauwer te laten. Grote kans dat jouw hond dat rauw spul totaal niet als eten herkend. De botten kun je niet koken en dan geven, maar als je grotendeels kvv geeft hoeft dat niet zo'n probleem te zijn.
Door Aikoo
#729378
Angelique
Bedankt. Er zal niks anders opzitten, van eerst wat te bereiden en dan naar rauw.
Even aanbakken in de wok lijkt mij nog het beste, dan blijft er nog veel rauw over.
WE zien wel verder.
Het wordt nog een vervolgverhaal. ;)
#729381
Aikoo schreef: Angelique
Bedankt. Er zal niks anders opzitten, van eerst wat te bereiden en dan naar rauw.
Even aanbakken in de wok lijkt mij nog het beste, dan blijft er nog veel rauw over.
WE zien wel verder.
Het wordt nog een vervolgverhaal. ;)
Of je geeft gewoon TEveel eten....
misschien minder gaan geven en  weghalen wanneer ie 't niet eet en dan geen ander eten geven tot de volgende dag.
Door Aikoo
#729384
202spots
Wel dat was ik mij nu ook aan't afvragen.
We geven wat minder, in't vervolg. Niet eten..... weg. voor de egeltjes  of zijn het de poezen?  vanacht in de tuin.
Maar er  is al wat weggegooid hoor. De poezen zien er goed uit. ;)
Hij zal op den duur toch wel eten he.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door