Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annekeet
#724925
Hallo, wij zijn nieuw in de wereld van "het betere voeren" alleen heb ik een vraagje over verse pens.
Wij hebben een mechelaar die op de een of andere manier snapt hoe hij een lap pens te lijf moet gaan, en een franse bulldoglady die hier wat hulp bij nodig heeft.... ze knauwt en schrokt maar bijt de lap niet af waardoor ze met regelmaat uitgekauwde swompige lange stukken uit kotst, zonder dat ze er iets van op eet. Nu is mijn vraag of ik dit kan laten gaan en haar zelf uit laten zoeken hoe het wel moet, of moet ik de pens in kleine stukjes hakken zodat madamme (  :-* want dat is ze echt) hapklare brokken voorgeschoteld krijgt?
Verder wil ik even zeggen dat deze site echt TOP is en ik hier heel veel info hab gevonden!
Door hellenbanjerbo
#725017
je moet er wel de mogelijkheden voor hebben maar ik spijker zo'n penslap nog wel eens tegen een houten paal aan (raar klusje) maar mijn beloning is groot. twee naar hartenlust scheurende en trekkende honden. niet aan dezelfde paal en dezelfde lap trouwens want dan wordt het oorlog. :)
Door Jojo
#725187
Ik geef de pens daarom ook in lapjes van ongeveer 7 cm in diameter. Toen ik nog maar 1 bull had gingen we op het terras buiten, ik met mn tuinklomp er op staan en hij maar trekken en scheuren, maar nu met 2 wil dat niet meer want ze kunnen niet bij elkaar met voeren :-\ Dus in het kader van efficiëntie maar weer gewoon uit de bak in stukjes ;)
Door annekeet
#725367
geweldig jongens, bedankt.
Het klinkt allemaal zo logisch he... Ik zal gewoon wat meer ervaring moeten opdoen om wat zekerder te worden. Bedankt iig, mijn honden ( vooral de bullin ) is zo veranderd sinds ik nu een paar dagen per week vers geef... te gek, snel maar helemaal over !!

Bedankt! Groetjes
Gebruikersavatar
Door Angelique
#725450
annekeet schreef: geweldig jongens, bedankt.
Het klinkt allemaal zo logisch he... Ik zal gewoon wat meer ervaring moeten opdoen om wat zekerder te worden. Bedankt iig, mijn honden ( vooral de bullin ) is zo veranderd sinds ik nu een paar dagen per week vers geef... te gek, snel maar helemaal over !!

Bedankt! Groetjes
Meisjes ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door