Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door -sanne
#724770
Qua vlees is lara (tot nu toe) de makkelijkste. ze heeft tot nu toen zonder problemen geitenribben, zalmkop en eendenbouten gegeten. Maar groente ho maar. Gisteren heeft mn man de snijbonen uit haar voerbak met de hand gevoerd en toen ging het met moeite erin maar vandaag de wortel. ze eet het echt niet.
Nu dacht ik dan pureer ik het maar als ze bijvoorbeeld rib krijgt kan ik dat er niet doorheen roeren.
Hoe doen jullie dat??
Door -sanne
#724776
pallas schreef: Groetenmix mengen met sardientjes, lever, of gemalen pens wil wel eens een goed idee zijn ;)
dat moet ik idd eens proberen. Ik vind het wel lastig want ze moet 175 gr. groente per dag eten :(
Door pallas
#724778
geef je haar altijd enkelvoudige groenten? Het wil dan ook wel beter gaan als je een mix maakt van diverse groenten. Alleen maar snijbonen of wortels, dat eten maar weinig honden zomaar op.(eentje van mij dus wel maar dat is dan ook zowat een vegetarische hond , knettergek op groenten :o)
Door 202Spots
#724781
-sanne schreef: dat moet ik idd eens proberen. Ik vind het wel lastig want ze moet 175 gr. groente per dag eten :(
Waren de snijbonen beetje gekookt?
En 'n mix van 4-8 verschillende groentes gaat er meestal wel in hoor.
En waarom 175 gr groentes per dag?
Begin eerst met 1 eetlepel om te wennen,dan 2 eetlepels enz.
De meeste honden eten geen groenten wanneer er niks anders doorheen zit, dus gewoon iets van vis(blik) of orgaan en eitje er door doen .
Door -sanne
#724783
202spots schreef: Waren de snijbonen beetje gekookt?
En 'n mix van 4-8 verschillende groentes gaat er meestal wel in hoor.
En waarom 175 gr groentes per dag?
Begin eerst met 1 eetlepel om te wennen,dan 2 eetlepels enz.
De meeste honden eten geen groenten wanneer er niks anders doorheen zit, dus gewoon iets van vis(blik) of orgaan en eitje er door doen .
Mn hond heeft een nierprobleem dus vandaar die berg groente. Dat is ook 'n idee al die verschillende groenten. dan maak ik een berg gepureerde groente en vries het in.
Ik ben blij dat mijn hond niet de enige is die niet van groente houd en dat de meeste honden het dus niet lusten.
De snijbonen waren overigens wel gekookt de wortel was rauw.
Door Happy Tail
#724922
hier is het zo dat Baya eerst het grootste deel van haar groenten op moet eten en dan komt de rest pas tevoorschijn :) gemeen he???

Maar ik maak de groenten altijd lekker door er iets vis uit blik in te doen, favoriet is dan sardien uit blik. Een enkel sardientje erin en het gaat erin als ......uhhh groentenmix????
Hier krijgt Bya altijd echt een mix. Wat er op het moment in de koelkast ligt, daar snijdt ik een stukje vanaf en dat gaat in de magimix. soms wat nootjes ed erdoor en das best smullen
En als je er eens gehakt, ei, biogarde, huttenkase, visolie oid doorheen mengt?
Door Sietie
#724940
ik maak ook altijd een mix van veel groenten (zowel blad als knol) daar doe ik een beetje yoghurt bij en wat huttenkase... en dan meng ik het door het vlees , echt goed aan alle kanten erop smeren dan eet die van mij het wel met elkaar op, alhoewel ze er in het begin ook bij wegliep hoor, ik denk dat ze hier ook aan moeten wennen en dan idd eerst met een paar lepeltjes beginnen en langzaam op voeren..succes! ;)
Door Caroline A.
#724948
Hier moet ook eerst de groentemix gegeten worden voordat de rest tevoorschijn komt. In het begin probeerde ze wel eens wat te laten staan, maar op een gegeven moment hebben ze het echt wel door. Luna vind het wel extra lekker als ik er een scheutje yoghurt doorheen doe. Ik meng het nooit met vlees of pens. Momenteel is het groente fruit prakje in no time op.
Gebruikersavatar
Door pike
#724957
-sanne schreef: Qua vlees is lara (tot nu toe) de makkelijkste. ze heeft tot nu toen zonder problemen geitenribben, zalmkop en eendenbouten gegeten. Maar groente ho maar. Gisteren heeft mn man de snijbonen uit haar voerbak met de hand gevoerd en toen ging het met moeite erin maar vandaag de wortel. ze eet het echt niet.
Nu dacht ik dan pureer ik het maar als ze bijvoorbeeld rib krijgt kan ik dat er niet doorheen roeren.
Hoe doen jullie dat??
Misschien heb ik het mis maar het lijkt mij uit dit bericht dat de groente niet gepureerd was. Dat moet je in elk geval altijd doen. Aan niet gepureerde groente heeft je hond namelijk niets, kan dat niet verteren. Door geitenrib kan je geen groentemis roeren, maar je kan het wel door wat klein gesneden spier- of orgaanvlees, een eitje, wat vleesnat, yoghurt, vis uit blik ofzo roeren. In het begin moest ik hier ook van alles erdoor roeren, nu gaat het gewoon bij de maaltijd en wordt het opgegeten, al is het dan als laatste...
Door Sultan
#725136
Ik maak zo eens per 8 weken een mix van diverse gepureerde groentes. Zo'n 6 tot 8 verschillende soorten, maar wel met altijd knoflook erbij.
Dat gaat dan in portie verpakking de vriezer in.
Twee maal per week krijgen ze dan een "bak slobber"zoals het hier genoemd wordt, groente-mix, een heel rauw ei, honing, zelfgemaakte kefir, (of yoghurt, biogarde oid) en een blikje vis (tonijn) of verse sardines, die ik er door prak, en nog een handje zaden/notenmix, ook gepureerd.
Dit "recept" is uit ontstaan doordat ze hier een enorme hekel aan vis hebben,
maar op deze manier likken ze allebei de bodem nog uit hun bak ;D
Door cylke
#725812
chelsey heeft net een portie groentenmix binnen: lekker met yoghurt, visnat, stuk komkommer...en dan vliegt het binnen. enkel groentenmix wil ze simpelweg niet hihihi
Door judith1967
#726146
Cairo is dan een makkelijke eter.Ik maak wel een groente mix(aantal versch.groentes)voor 1 a 2 wkn,en meng dat of door een spiervlees maaltijd of door het orgaan,maar hij (vr(eet ) het echt op.
niks geen rare fratsen,gelukkig maar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door