Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tiny
#722856
Ja, het is weer zover. de hele dierenbende mag deze of volgende maand weer geent gaan worden. De hamvraag is nu: doen we dit klakkeloos of gaan we eens goed kijken wat wel en niet nodig is. Kennelkuch (nog nooit gehad) Weil (ze zwemmen wel in de rivier, coktail (ze gaan mee naar het buitenland). Heeft iemand advies? Zo min mogelijk chemische bende naar binnen spuiten en toch mee mogen op vakantie? :(
Door tiny
#722867
Nog even dit: Tessa heeft in 2005 Nobivac L + DHPPI gehad (Volgens mij is die 3 jr geldig) In 2006 heeft ze alleen de enting gehad voor kennelhoest en weil. Rosco heeft in 2006 Nobivac PPI en Nobivac lepto gehad. Wat voor entingen zouden ze nu moeten gaankrijgen?
Door Lizzy
#723325
tiny schreef: Nog even dit: Tessa heeft in 2005 Nobivac L + DHPPI gehad (Volgens mij is die 3 jr geldig) In 2006 heeft ze alleen de enting gehad voor kennelhoest en weil. Rosco heeft in 2006 Nobivac PPI en Nobivac lepto gehad. Wat voor entingen zouden ze nu moeten gaankrijgen?
Voor het buitenland ben je alleen verplicht tot Rabies. Als je ze in een pension zou willen doen: ben je verplicht tot alles enten. Rosco heeft dus Parvo Para-influenza en Lepto gehad. Wat heeft hij het jaar daarvoor gehad? Tessa zou je ook alleen Lepto kunnen enten. Want, ga er vanuit dat de enting in 2005 ook al 3 jaar bescherming bood, alleen hadden ze de registratie bij Nobivac nog niet voor elkaar.
Door tiny
#723488
Hai Lizzy, bedankt voor je reactie. Rosco heeft daarvoor niets gehad want hij bestond nog niet. Hij is 05-04-2006 geboren ;) Voor Tessa zou het dan alleen Weil inhouden. Ons vakantieland dit jaar wordt Frankrijk.
Door Lizzy
#723601
[quote="tiny"]
Hai Lizzy, bedankt voor je reactie. Rosco heeft daarvoor niets gehad want hij bestond nog niet. Hij is 05-04-2006 geboren ;) Voor Tessa zou het dan alleen Weil inhouden. Ons vakantieland dit jaar wordt Frankrijk.
[/quote]

Aha, OK ;D! In dat geval moet hij een herhalingsenting Nobivac DHP. Distemper oftewel hondenziekte, HCC (leverziekte) en Parvo. Verder zou je Lepto kunnen enten maar zelf zou ik die nooit tegelijkertijd geven met de DHP omdat de Lepto op zich al een zware/nare enting is. Ik zou overigens geen volledige cocktail geven (dus geen DHPPi + Lepto) want daar zit ook Para Influenza bij en dat vind ik een overbodige enting, daar Para Influenza niet dodelijk is.
Door tiny
#723992
Nog even een vraagje Lizzy, jij hebt het er over dat Lepto een nare, zware enting is. Tessa is vorig jaar na de enting 3 a 4 dagen lang vreselijk ziek geweest. Zo zeer dat ik terug moest naar de DA voor een anti braak en anti diarree middel. Zou dat dan van de Lepto geweest kunnen zijn? Jammer dat ze dan omdat ze zwemmen toch die enting moeten hebben. :-[ Dus ook voor Rosco zou het beter zijn als er een paar weken tussen de andere entingen en Lepto zit?
Door Jojo
#726103
Ik heb een hondje dat ook vreselijk op de weill enting heeft gereageerd en van de ander hebben we ook het vermoeden dat het hem geen goed heeft gedaan. In 2006 zijn ze er dan ook niet meer mee geent. Ze zwemmen, drinken uit plassen en al wat meer maar de weill enting laat ik niet meer zetten, de kans dat ze het oplopen is kleiner dan de kans dat ze wat ernstigs aan de volgende enting overhouden. Volgens mij is het ook nog zo dat weil, mochten ze het oplopen, niet perse een dodelijke afloop heeft maar goed te behandelen is als je er rap bij bent. Maargoed, das mijn mening/keuze ;)
Door tiny
#726510
;) Dank je wel JoJo, inmiddels heb ik dat ook besloten. Geen Weil en geen kennelhoest. Op mijn vraag hoe het nou zat met die Nobivac entingen zeiden zij dat hun schema in houd dat ze het ene jaar de kleine enting doen  dwz weil en kennelhoest en het andere jaar de grote enting, rabies enzv, weil en kennelhoest.  Dit schijnt dus ook onzin te zijn want de Nobivac entingen zijn drie jaar geldig. Ik heb kopietjes uitgedraaid en daar ga ik mee naar de DA. Ben benieuwd wat er uit komt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door