Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#723113
Ik hoor dikwijls: barf is goed voor de tanden te kuisen...
Maar ik vind niet dat chelsey haar tanden properder zijn geworden ???
Wat kan ik daar aan doen?
Pens slobberd ze (groot of klein ;)) vlot binnen, dus veel tanden kuisen doet het niet  :(
Door tieneke
#723156
Als de hond botten gewend is eens een lekkere portie kalfs/geiten/lams/herten ribben geven.
Werkt hier uitstekend!
Door Mevroi Kruim
#723339
Lappen zo groot maken dat het niet zo naar binnen geslobberd kan worden. Desnoods geef je een hele pens, als ze maar moet kauwen.
En idd ribben, aan een lap, dus geen enkele.
Door cylke
#723416
Geiteribben heeft ze al gegeten, en dat gaat vlotjes binnen.
Maar als ik haar een hele pens zou geven, ontploft ze denk ik  ;D
Door Lizzy
#723420
Hele konijnen, eenden, parelhoenen (of grote delen daarvan), eet ze die? En anders vrees ik dat je moet gaan poetsen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#723427
Voor de vergevorderde barfer met sterke maag: de lamskop.
Vind ik echt een hele goede tandenborstel.
Door Lizzy
#723429
Ja, en een flinke grote zalmkop, ook niet verkeerd. Maar als er echt aanslag op zit: dan moet je misschien een krabbertje bestellen bij bijvoorbeeld plaza.eu. En dan bijhouden met vleesbotten en eventueel een tandenborstel.
Door Femke
#723472
Lizzy schreef: Ja, en een flinke grote zalmkop, ook niet verkeerd. Maar als er echt aanslag op zit: dan moet je misschien een krabbertje bestellen bij bijvoorbeeld plaza.eu. En dan bijhouden met vleesbotten en eventueel een tandenborstel.
Loebas zijn gebit moeten we ook bijhouden met een krabbertje. Tandenborstel voldoet niet, en hij barft tóch fulltime dus genoeg pens/vleesbotten/spiervleeslappen etc.

Nu doen we iedere week even met het krabbertje erlangs (eerst alle tandsteen eraf gehaald, dat ging in etappes van 3 behandelingen per kies) om de dan nog zachte aanslag eraf te halen en klaar is klara.
Door cylke
#723474
een heel konijn, euhm neen :o kvrees dat ze dan ook zal ontploffen hihihi. ze weegt slechts 16.5kg hé  ;) Geen dalmatïer size  ;D
kzal de ribben in grotere stukken laten de volgende keer, nu zijn het ook een aantal ribben aan elkaar hoor, maar toch...
En ja, een tandenkrabbertje...zal het eens gebruiken.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#723505
Femke schreef: Loebas zijn gebit moeten we ook bijhouden met een krabbertje. Tandenborstel voldoet niet, en hij barft tóch fulltime dus genoeg pens/vleesbotten/spiervleeslappen etc.

Nu doen we iedere week even met het krabbertje erlangs (eerst alle tandsteen eraf gehaald, dat ging in etappes van 3 behandelingen per kies) om de dan nog zachte aanslag eraf te halen en klaar is klara.
Gaat dat een beetje. Indy heeft een flinke hoeveelheid tandsteen aan de binnenzijde van z´n onderste hoektanden. Krabben aan de buitenkant gaat nog wel, maar aan de binnenkant kom ik er echt niet bij.
Door Mevroi Kruim
#723544
Je geeft haar de hele pens en pakt hem af als ze genoeg gegeten heeft. Dan kauwt ze tenminste.
De tanden zijn hier weer goed schoon door de kalfsbotten die ze van de week gegeten hebben. Die krijgen ze niet helemaal op maar op de een of andere manier maken ze hiermee hun hoektanden wel behoorlijk schoon. De rest is sowieso al schoon.
Door cylke
#723599
Kruimel schreef: Je geeft haar de hele pens en pakt hem af als ze genoeg gegeten heeft. Dan kauwt ze tenminste.
De tanden zijn hier weer goed schoon door de kalfsbotten die ze van de week gegeten hebben. Die krijgen ze niet helemaal op maar op de een of andere manier maken ze hiermee hun hoektanden wel behoorlijk schoon. De rest is sowieso al schoon.
wat bedoel je met " als ze genoeg gegeten heeft"?
welk deel is dat dan van het kalf?
Door Mevroi Kruim
#723618
Nou, wat eet ze normaal? zo'n 400, 500 gram? Dan pak je de rest weer af als ze zoiets op heeft. Komt niet op een onsje aan. Een hele runderpens is een kilo of 12, die krijgt ze toch echt niet in 1x naar binnen  ;D

De botten had ik gekregen bij de slachterij, het waren ribben (enkele, niet aan te bevelen voor schrokkers), schouderbladen, bekkens en een enkele poot.
Daar laat ik ze een tijdje op knagen en de resten gooi ik weg.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#724257
Ook hier barfen ze beiden volledig, maar zie ik toch randjes langs de hoektanden. Die randjes krijg ik niet meer weg.... Da's balen en wat ik ook geef aan botten, ze blijven er zitten! >:(
Door Boefke
#724263
Pauline schreef: Ook hier barfen ze beiden volledig, maar zie ik toch randjes langs de hoektanden. Die randjes krijg ik niet meer weg.... Da's balen en wat ik ook geef aan botten, ze blijven er zitten! >:(
Boef heeft ook nog wat randjes. Af en toe haal ik wat weg met een tangetje, maar door het barfen verdwijnt het niet. Het komt alleen ook niet snel terug. Weet niet hoe dat met brokken zou zijn geweest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door