Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bullseye
#723149
hallo luitjes
ik ben sins kort begonnen om mijn hond over te zetten op carnibest natuurvoeding, nu en ik van mening dat dit wel compleet zal zijn , maar heb eigenlijk geen idee of ik mijn hond nu ook moet laten vasten?
verder zou ik graag wat hulp willen hebben om een goed weekmenu samen te stellen.
de worsten die ik nu gebruik kosten mij 3,05 euro per stuk en volgens mijn berekening moet mijn hond 1600 gram per dag hebben. das dus bijna 2 worsten. begrijp me goed ik heb heel veel voor mijn honden over maar dit wordt te gek.
dus iemand suggesties voor een goed week menu?
zal even wat info geven. mijn hond is nu 7 maanden en weegt 40 kilo, zoals al gemeld is het een amerikaanse bulldog, ik heb geen idee wat zijn uiteindelijke gewicht zal zijn , normaal wordt een AB reu max 60 kilo ofzo maar hij gaat al zo hard. terwijl ik toch niet te ruig voer.

alvast bedankt voor jullie reacties.
Door *wendy*
#723152
Hey bullseye welkom hier.

Allereerst even over die 1600 gram...........hoe zwaar is jouw bull dan?
Gandor is 50 kg en die krijgt 1 kilo per dag.
BOy is 54 kilo en die krijgt 850 gram per dag.

Oeps, ik zie het al....40 kilo.  :-[
Doe 30 gram maal 40 = 1200 gram.
Hoe issie qua "dikte"?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#723329
pippy schreef: Hey bullseye welkom hier.

Allereerst even over die 1600 gram...........hoe zwaar is jouw bull dan?
Gandor is 50 kg en die krijgt 1 kilo per dag.
BOy is 54 kilo en die krijgt 850 gram per dag.

Oeps, ik zie het al....40 kilo.  :-[
Doe 30 gram maal 40 = 1200 gram.
Hoe issie qua "dikte"?
Daar red een pupje van 7 maanden het hier ook niet mee hoor. Denk ook dat 50 gram eerder komt. :-\
Door tieneke
#723335
Angelique schreef: Daar red een pupje van 7 maanden het hier ook niet mee hoor. Denk ook dat 50 gram eerder komt. :-\
En hier aten ze zelfs nog meer en Tinus was nog aardig mager,dus voeren met je ogen.
Door bullseye
#723370
ik heb me aan de voorschriften van carnibest gehouden 40 gram per kilo lichaams gewicht is 1600 gram
en ik vond mijn hond wat slank in de flanken
Door jantjehermien
#723371
Die voorschriften zeggen mij nooit zo veel.Het is ook maar net hoe aktief je hond is en hij is natuurlijk nog in de groei.Dus als je denkt hij is wat magertjes geef je wat meer en denk je het word wat te veel van het goede dan wat minder.Om de kosten te drukken kun je natuurlijk ook wat andere kvv s geven.
Door Lizzy
#723423
Even over het samenstellen van een goed weekmenu: Ik ben eigenlijk van mening dat jij zelf je moet verdiepen in hoe je voer samen moet stellen voor je hond. Dat je weet wat je moet geven, hoeveel en waarom. Als je die kennis hebt opgedaan, dan kun jij namelijk zelf een menu samenstellen dat past bij jouw omstandigheden en bij jouw hond. Want ik kan wel zetten: geef eend, maar als jij daar niet aan kunt komen: moet je toch wat anders geven. Heel handig daarbij is de BARF rekenhulp. Die kun je hier vandaan halen: http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=48. Qua percentages zou ik geen 60% vleesbot voeren, zoals in de rekenhulp staat. Maar maximaal 50% vleesbot. En verder 15% orgaanvlees, 15% groente en 20% spiervlees. Aangevuld met wat rauwe eitjes, zuivel, etc.

Overigens, heb je misschien hier ook wat aan? http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door