Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#722435
Ik snap er niets van, ik heb weer van die kneiterharde geitenribben. Ik heb ze een maand geleden gekocht bij het IC, had er nog bij gezegd dat ik zachte ribben van jonge geitjes wilde.
De vorige zending was ook behoorlijk hard en splinterde.

Ik lees elke keer hier dat die ribben boterzacht zijn, nou, dat zijn deze dus niet.
Bestel ik op de verkeerde manier of zo?

Of ligt het aan mijn hondjes dat ze ze niet kapot krijgen. Met de snoeischaar kom ik er ook niet door.

Konijn en herteribben gaat goed.

Nu wilde ik binnenkort ook de lamsribben gaan bestellen maar ik twijfel of ik dit zal doen, zometeen zijn die ook zo hard.

Is wel jammer, want op deze manier heb ik maar 2 soorten vleesbot.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#722438
Ik denk dat er op dit moment geen kleine geitjes (met zachte ribbetjes) zijn.

Connie heeft er een keer wat van me meegenomen van het IC en die waren idd boterzacht, maar ik heb ook regelmatig een partij gehad die echt niet te kanen waren voor de jongens.

Lam wacht ik ook nog even mee.... Volgende maand is er weer jong aanbod genoeg.

Kun je geen kip, eend en kalkoen voeren?
Door tt-tjes
#722466
Helaas, drie dingen waar Balou niet tegen kan. Blijkbaar alles wat op 2 pootjes loopt en graan eet, daar kan hij niet tegen.
En dan blijft er niet veel over.
Ik blijf het maar proberen met de ribben, zijn ze te hard dan haal ik het vlees er wel af en gooi ze in de kliko, dan maar een poosje op konijn en hert.
Door Cindy de Wolf
#722594
Ze gaven bij mij vanmorgen ook de geitenribben op van gisteravond. Denk ook te hard, want ze zijn nu aardig wat gewend. In ieder geval bij Van der Mark (andere Petrap even pb'en) hebben ze zachte kraakbeen kalfsribben, zijn wel kaal maar dan heb je wel weer een RMB erbij. Kosten 5 euro 5 kg.
Door Lizzy
#722702
De ribben zijn momenteel inderdaad vrij hard en vrij vet. Tenminste, de lading die ik nu heb. Ik geef ze wel en mijn honden krijgen ze ook wel weg. Maar ik geef zekerheidshalve eerst een stuk pens of ander vlees. Misschien moet je om kijken naar wilde eend en konijn en haas. Die eten geen graan.
Door bas rouge
#722767
Mijn ervaring met de ribben die ik halverwege februari bij IC kocht is ook dat ze vrij hard zijn. Mijn beide grote honden krijgen ze goed weg en verteren het ook goed. De kleine pielt er wat mee om, trekt er wat vlees af maar het bot eet ie niet echt op, of slechts minimale stukjes. Mijn ervaring met lamsrib is op het moment net zo. Ik denk dat we even geduld moeten hebben voor ribben van echt jonge dieren.
Als calciumbron tijdelijk alleen hert en konijn voeren is toch niet erg? Zelfs voor altijd zou het best kunnen als hij dan maar vlees en orgaan ook van dieren eet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door