Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#721423
Ik heb van de week een paar blikjes sardientjes in zonnebloemolie gekocht, voor de honden. Vóór ik ze geef, is dan uitlekken alleen voldoende? Of moet ik ze nog afspoelen met water?
Door conleeuw
#721432
*Natasja* schreef: Ik heb van de week een paar blikjes sardientjes in zonnebloemolie gekocht, voor de honden. Vóór ik ze geef, is dan uitlekken alleen voldoende? Of moet ik ze nog afspoelen met water?
ik doe alleen uitlekken ;)
Door Lizzy
#721481
Ik koop tegenwoordig (lekker goedkoop) sardien in tomatensaus. De saus vinden ze ook heerlijk en ik sta niet meer te klooien met afgieten en afspoelen ;D
Door *Natasja*
#721484
Lizzy schreef: Ik koop tegenwoordig (lekker goedkoop) sardien in tomatensaus. De saus vinden ze ook heerlijk en ik sta niet meer te klooien met afgieten en afspoelen ;D
En kan dat geen kwaad, die tomatensaus (vast niet , anders zouden jouw honden het niet krijgen  ;D)?
Door Lizzy
#721563
*Natasja* schreef: En kan dat geen kwaad, die tomatensaus (vast niet , anders zouden jouw honden het niet krijgen  ;D)?
Mijn honden zijn niet allergisch voor tomaat, dus het gaat prima. En ze vinden het heerlijk! En het is lekker goedkoop. En er zit geen olie op en dat vind ik makkelijk. Maar ja, waar praten we over, over maximaal 1 blikkie per week?
Door *Natasja*
#721584
Lizzy schreef: Mijn honden zijn niet allergisch voor tomaat, dus het gaat prima. En ze vinden het heerlijk! En het is lekker goedkoop. En er zit geen olie op en dat vind ik makkelijk. Maar ja, waar praten we over, over maximaal 1 blikkie per week?
Benthe kreeg meer rode vlekken op haar buik toen ik tomaat door de groentemix deed, dus ik denk dat het voor haar geen goed idee is. Maar zoiets geef je dus max. 1 blikje per week, is dus niet geschikt voor een complete vismaaltijd?

Ze hebben zojuist een heerlijke maaltijd op: lamsribben, kopvlees en allebei een blikje sardientjes. Ze hebben ervan gesmuld (nou ja, Benthe is nog bezig). Nu nog even afwachten of de sardientjes goed vallen, dan is het echt voor herhaling vatbaar!
#721674
Aha... ik was al naargeestig op zoek naar blikjes sardientjes, om ze aan vis te laten wennen... maar dan in water ( net als blikjes tonijn op waterbasis ) maar kan ze hier alleen maar in olie vinden, maar dat is dus geen probleem... 
Tomatensause vinden ze hier ook lekker, dus dees twee Beren aan sardientjes laten wennen zal dan wel gaan lukken... Okee... bedankt !!!
:fish2::fish2::fish2:
Gebruikersavatar
Door pike
#721972
Lizzy schreef: Ik koop tegenwoordig (lekker goedkoop) sardien in tomatensaus. De saus vinden ze ook heerlijk en ik sta niet meer te klooien met afgieten en afspoelen ;D
Da's een goed idee. Hier krijgen ze af en toe, als lekker hapje 's avonds een beetje blik uit vis. ik had de sardientjes al vervangen door zalm op water omdat het zo'n vette kliederboel was elke keer. Maar zit er geen troep in die tomatensaus?
Door *Natasja*
#722078
Beau lijkt de sardientjes goed te kunnen verdragen. Gisteravond geen ontlasting meer gehad, vannacht geen buikpijn (althans, niet dat hij van zich heeft laten horen) en ook vanmorgen had hij geen hoognodige drang om te poepen. Wel was zijn ontlasting ietsje dunner dan normaal, maar dat zal wel van de olie komen, neem ik aan?
Door Lizzy
#722102
Sardientjes, tomatenpuree, water, zout. Dat zit er in een blikje in tomatensaus. Tenminste... Ik heb de sardinella's van great ocean.

Nee, van een beetje zonnebloemolie krijgen ze ook niks, maar ik vind het inderdaad zelf een gekledder. Ik geef overigens ook wel eens zalm uit blik en makreel uit blik. Da's ook op water, niet op olie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door