Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#721282
Vanmorgen kreeg Ginger een parelhoenkarkas; aangezien ze niet meer schrokt sla ik eigenlijk niks meer met de hamer. Ze heeft alles goed gekauwt. Toen ze het op had, zat ze er heel ongemakkelijk bij en begon te piepen. Haar ribbenkast opgetrokken alsof ze moest overgeven, nog meer piepen..toen volgden er 2 boeren en leek ze weer redelijk opgelucht.
Ze heeft dit de laatste paar weken wel vaker, vooral bij karkassen; ze heeft ook al een paar keer wat botjes overgegeven 's nachts. Kennelijk valt het niet echt lekker. Voor de zekerheid ga ik toch maar weer met de hamer meppen.
Zal het komen dat ze dan misschien toch schrokt? Of zal ze teveel lucht meekrijgen bij het eten? Of is toch te hard materiaal?
Terwijl ik dit type blijft ze onrustig, heen en weer lopen ed  :-\. Het zit me niet echt lekker :(.
Door Lizzy
#721285
Het doet me een beetje denken aan wat Annak doet, als ie geitenbotten heeft gegeten. Dan gaat hij ook piepen en janken. Ik denk dat ze ergens niet helemaal lekker vallen. Soms zitten er ook wel harde puntige stukken aan karkas. Ik weet niet of dat aan de karkassen die jij voert ook zit? En ze zijn soms ook vrij kaal. In ieder geval: ik zou proberen om ze weer te hameren om te kijken hoe dat gaat.
Door tigger
#721291
Lizzy schreef: Het doet me een beetje denken aan wat Annak doet, als ie geitenbotten heeft gegeten. Dan gaat hij ook piepen en janken. Ik denk dat ze ergens niet helemaal lekker vallen. Soms zitten er ook wel harde puntige stukken aan karkas. Ik weet niet of dat aan de karkassen die jij voert ook zit? En ze zijn soms ook vrij kaal. In ieder geval: ik zou proberen om ze weer te hameren om te kijken hoe dat gaat.
Yep, er zaten wel wat puntige stukjes aan. Op zich zat er wel redelijk wat vlees aan, alleen de vorige keer dat ik parelhoen voerde was het met alle filets er nog aan. Kennelijk valt het dan veel beter! Volgende keer weer hameren dus.

Eigenlijk moet ik zo weg, maar ik blijf mooi thuis ... ik vertrouw het toch niet; ze is veels te onrustig :(.
Door Lizzy
#721294
Ik heb zoiets ook een keer met een kale kipkarkas gehad met Pinkel. Die bleef ook een beetje in haar slokdarm steken en daar had ze mooi last van. Ik heb haar brood en ontbijtkoek gevoerd en ik zag gewoon dat dat karkas mee gevoerd werd naar haar maag en ze zich weer opgelucht voelde. Heb je ontbijtkoek in huis? Zo ja: geef haar anders eens een grote homp.
Door tigger
#721297
Ze wil nu alleen nog maar helemaal languit op d'r buik liggen; zo onrustig als ze even geleden was zo rustig is ze nu.

Aha brood kan ook, had niet goed gelezen ;-).
Door Lizzy
#721300
Ja, je weet: ik heb een broertje dood aan brood voor honden, maar het gaat er even om dat een eventueel stuk karkas meegevoerd kan worden naar de maag.
Door tigger
#721745
Lizzy schreef: Hoe is het met Ginger?
Gaat weer prima; ik heb haar 1 plak kruidkoek + 2 boterhammen gegeven, die gingen er overigens goed in. Ze was wel erg sloom vanmorgen en wilde alleen op d'r buik liggen. Maar 's middags merkte je al niks mee aan d'r. Volgende keer sla ik de karkassen toch maar plat met een hamer ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door