Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#719657
Ik geef de laatste tijd steeds vaker KVV.

Afgewisseld  rodi en smuldier en CB.

Ze vinden dit geweldig.

Ik wil graag een dag eens echt barfen met ze.

Ik heb 2 kooikerhonden van anderhalf en bijna 3 jaar oud.
De een weegt 14 kilo en de ander 12.8 kilo

De jongste van 12.8 kilo verbruikt meer dan de oudere krijgt ook meer KVV en brokken dan de oudste.

Die mag wel iets minder hebben want hij is snel te dik.
Krijgt ook ligth brokken.


Wat kan ik nu 1 dag geven om eens uit te proberen hoe dat gaat.
Ze hebben al eens kippendrumsticks en kippen vleugels gehad als tussendoortje en dat ging prima ze kraken het goed.

Ik geef ze 2 keer per dag eten.

hebben jullie tips voor mij?
Door Lizzy
#719679
Wanneer je maar voor 1 of 2 dagen per week zelf wilt samenstellen: dan hoef je niet op percentages te letten. Dan kun je gewoon een maaltijd vervangen voor iets. Je kunt bijvoorbeeld eens rauwe/verse sardientjes geven (te beginnen met 1 sardien per hond - deze vis is nogal vet en sommige honden moeten daar aan wennen). Of je geeft bijvoorbeeld een keer eendennekken of karkassen. Of parelhoenkarkassen. Of konijnkarkas. Of je geeft eens een maaltijd lamsvlees of hertenvlees of geitenvlees of kalkoenvlees met de restjes van je eigen maaltijd. Omdat ze verder vooral gemalen eten krijgen, is het wel het leukst om wat kluifdingen aan te bieden zoals de karkassen die ik noem. Dus je zou bijvoorbeeld 1 maaltijd eendkarkas en 1 maaltijd lamsvlees met groente-restjes kunnen geven. Zoiets.

Je hond van 12,8 kilo zal ongeveer 250 gram verse/rauwe voeding per dag nodig hebben en je hond van 14 kilo rond de 280 gram rauwe/verse voeding per dag.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#719693
Ze hebben al eens sardientjes uit blik gehad en dat ging goed.

Ze gingen wel een paar keer kijken of de bak echt leeg was :)

Ik ga eens proberen om ze 125 en 140 te geven per maaltijd.

Iets met een bot .


Even zoeken waar ik dat moet kopen,welke slager het hier verkoopt.
Wij zijn elkaar al eens tegengekomen ik woon ook in zoetermeer.

De honden van jou haalden toen een balletje uit het water voor de hond van een ander die het niet meer kon vinden :)

Weet jij nog adressen Zoetermeer waar ik het kan halen?
Laatst gewijzigd door *Marga* op ma 05 mar 2007, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#719746
1 x  Runderhart 500 gram
2 x  Geperst pensbot 12,5 cm (5,5")
2 x  Kippenvleugel 500 gram
2 x  Kippenkarkas 500 gram
1 x  Parelhoenkarkas 2 stuks
2 x  Duck compleet rund 1 kilo
heb ik besteld


Maar ja kan je een kippenkarkas door midden doen en dan s'morgens de helft en dan s'avonds allebei 1/2 runderhart?
En dan de andere dag bijvoorbeeld andersom?
Dat blijft toch wel goed in de koelkast?
en dan s 'avonds nog wat groenten van ons?

Om een keer te proberen?

Of beter een pakket nemen voor 28 euro?
Laatst gewijzigd door *Marga* op ma 05 mar 2007, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nelb
#719886
Ik doe het meestal zo: 's morgens carnibest en 'avonds barf. Per dag 1 maaltijd carnibest en 1 maaltijd barf.
Ze eten 1 kilo per dag, ik ontdooi 1 kg carnibest en 1 kg barf en dat verdeel ik over 2 dagen.
Veel plezier!
Nel
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#719897
Ja kan ik ook doen.

Ik heb ook duck besteld is ook makkelijk met die plakken.

zo wissel ik af

vanavond krijgen ze dus ieder een kippen drumstick.

En vanmorgen hebben ze 125 gram ieder smuldier gehad.

En nog een beetje van de sperziebonen die wij eten.
Door Lizzy
#720522
Het is erg afhankelijk van wat jij wil. Als je 's morgens (of 's avonds) versvlees wil geven omdat je dat makkelijk vindt, en de andere maaltijd zelf iets wilt samenstellen: dan kan dat ook. Het beste kijk je een beetje wat er in het versvlees zit, dat je geeft. Zit daar veel kip en rund in, kun je het beste andere dingen gaan geven, zoals parelhoenkarkas, eend, zalmkop, geitenvlees, etc. Hoewel je natuurlijk ook best af en toe wat kip/rund erbij mag geven. Maar, het beste advies is toch afwisseling in diersoorten.

Wanneer je 50% of meer versvlees geeft: kun je beter geen orgaanvlees geven. Want dat zit al genoeg in versvlees. Geef je minder dan 50% versvlees: dan kun je ook orgaanvlees geven. Maar, niet teveel. Als je nog wel versvlees geeft (minder dan 50%): dan kun je bijvoorbeeld 5% en uiterlijk 10% zelf wat orgaanvlees toevoegen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door