Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#718274
Heeft een hond zout nodig? En dan bedoel ik zout die bij ons in een potje in een keukenkast staat?

Kan er weinig over vinden, zie het niemand toevoegen aan het menu (en volgens mij heeft een wolf ook geen zoutpotje bij de hand :D ), maar laatst wou iemand mij vertellen dat er een beetje zout over het eten moest.
Eerst naast mij neergelegd, nu toch nieuwsgierig geworden.
Door 202Spots
#718276
Nee,je hoeft geen extra zout over 't eten te doen.
Er zit net als in meeste mensen eten voldoende zout in het eten zelf, de mens heeft gewoon aangeleerd om overal zout op te gooien,maar heeft eigenlijk ook geen extra zout nodig.
Door MarijeJoanne
#718278
202spots schreef: Nee,je hoeft geen extra zout over 't eten te doen.
Er zit net als in meeste mensen eten voldoende zout in het eten zelf, de mens heeft gewoon aangeleerd om overal zout op te gooien,maar heeft eigenlijk ook geen extra zout nodig.
Dank je voor je snelle reactie.
Dat dacht ik dus ook, maar dan vraag ik mij af hoe men daar dan bij komt...
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#718386
Ik denk dat wij zout puur als smaakmaker gebruiken.
Een frietje zonder zout..... moet er niet aan denken.
Door Mevroi Kruim
#718632
Nee hoor, althans niet alleen. Mensen, en ook paarden, zweten via hun huid en verliezen daarbij veel zout. Dat moet weer aangevuld worden en vandaar dat de evolutie ons en paarden voorzien heeft van een hang naar zout eten.
Honden zweten niet tot nauwelijks, alleen via hun voetzolen en sommige een klein beetje via de huid. Zij koelen af via het verdampen van vocht op hun tong en in hun bek. Daar zit geen zout in en dus verliezen ze geen zout met zweten.
Door 202Spots
#718651
Kruimel schreef: Nee hoor, althans niet alleen. Mensen, en ook paarden, zweten via hun huid en verliezen daarbij veel zout.
Alleen wanneer je ontzettend veel zweet met hele hete dagen,of in hoge temperatuur buiten moet werken,dan kan het in sommige gevallen nodig zijn om zout tabletten in te nemen,maar dat is normaal gesproken niet nodig omdat de meeste voeding al van genoeg sodium voorzien is.
Door Mevroi Kruim
#718682
202spots schreef: Alleen wanneer je ontzettend veel zweet met hele hete dagen,of in hoge temperatuur buiten moet werken,dan kan het in sommige gevallen nodig zijn om zout tabletten in te nemen,maar dat is normaal gesproken niet nodig omdat de meeste voeding al van genoeg sodium voorzien is.

Ik zeg ook niet dat je zouttabletten moet innemen, ik zeg alleen dat mensen en paarden veel meer zout verbruken dan honden. Idd zit er voldoende zout in ons normale dieet, veel te veel zelfs meestal.
Door 202Spots
#718869
Sjorrie..verkeerd begrepen dan.. :-\
het klonk net alsof je zoveel zout verliest dat het gelijk aangevuld moet worden. 8)
Kruimel schreef: Mensen, en ook paarden, zweten via hun huid en verliezen daarbij veel zout. Dat moet weer aangevuld worden
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door