Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#717840
Als ik mijn menu ga aaanpassen en voortaan 1 keer per dag ga voeren, mag ik dan ook rauwe vleesbotten als 1 maaltijd geven? Dus zonder spier- of orgaanvlees erbij? Of moet je bij vleesbot altijd iets erbij geven (in dezelfde maaltijd)? Hoe doen jullie dat?

Rachel.
Door conleeuw
#717851
Malamoods schreef: Als ik mijn menu ga aaanpassen en voortaan 1 keer per dag ga voeren, mag ik dan ook rauwe vleesbotten als 1 maaltijd geven? Dus zonder spier- of orgaanvlees erbij? Of moet je bij vleesbot altijd iets erbij geven (in dezelfde maaltijd)? Hoe doen jullie dat?

Rachel.
als de bot goed bevleesd is, dan geef ik het wel eens alleen als maaltijd, maar is het kaal, dan doe ik er wel spiervlees bij of pens of iets anders, anders krijgen ze echte cement poep, das niet zo leuk voor de hondjes ;) bijvoorbeeld, de goedbevleesde geitenribben, gaan er als maaltijd alleen zo in. Kipkarbo's ook, maar kale lamsbotten of geitenbotten, gaat er toch echt iets als vlees bij, zelfs bij kip karkassen vindt ik dat er vlees bij moet, ze zijn redelijk kaal dus gaat er pens of hart of andere spiervlees bij. Ik denk ook dat het een beetje van jou hond afhangt, de een kan meer bot in zijn dieet verdragen dan de ander qua ontlasting dan  ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#717860
Malamoods schreef: Als ik mijn menu ga aaanpassen en voortaan 1 keer per dag ga voeren, mag ik dan ook rauwe vleesbotten als 1 maaltijd geven? Dus zonder spier- of orgaanvlees erbij? Of moet je bij vleesbot altijd iets erbij geven (in dezelfde maaltijd)? Hoe doen jullie dat?

Rachel.
Ik voer ook één maal per dag en geef alleen echte goede vleesbotten dus geen recreatiebot. Dat heb ik wel gedaan en dan gecombineerd met bijvoorbeeld runderkopvlees maar dat bekomt mijn honden toch niet goed. Het percentage vlees moet wel meer zijn dan bot.
Door Malamoods
#717881
Rovanna schreef: Ik voer ook één maal per dag en geef alleen echte goede vleesbotten dus geen recreatiebot. Dat heb ik wel gedaan en dan gecombineerd met bijvoorbeeld runderkopvlees maar dat bekomt mijn honden toch niet goed. Het percentage vlees moet wel meer zijn dan bot.
Maar als ik bijv. 500 gr. vleesbot geef (bijv. kippennekken, of eendenkarkas, of eendenbout, of parenhoenkarkas) en ik doe daar 250 gr. spier- of orgaanvlees bij, dan is de verhouding vlees toch goed (omdat er ok vlees aan de vleesbotten zit)? Of bedoel je dat niet?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#717887
Malamoods schreef: Maar als ik bijv. 500 gr. vleesbot geef (bijv. kippennekken, of eendenkarkas, of eendenbout, of parenhoenkarkas) en ik doe daar 250 gr. spier- of orgaanvlees bij, dan is de verhouding vlees toch goed (omdat er ok vlees aan de vleesbotten zit)? Of bedoel je dat niet?

Rachel.
Ja dat bedoel ik ook. Maar bijv. kale kalfsbotten of lamsribben geef ik niet meer. Ook niet gecombineerd met spiervlees. Voor de rest kun je prima alle vleesbotten voeren van Canis Naturalis zonder daarbij extra vlees toe te voegen. Ofschoon natuurlijk iedere hond anders reageert.
Door Malamoods
#717890
Rovanna schreef: Ja dat bedoel ik ook. Maar bijv. kale kalfsbotten of lamsribben geef ik niet meer. Ook niet gecombineerd met spiervlees. Voor de rest kun je prima alle vleesbotten voeren van Canis Naturalis zonder daarbij extra vlees toe te voegen. Ofschoon natuurlijk iedere hond anders reageert.
Bedankt! :)

Zowieso geef ik geen recreatiebotten... Ribben verdraagt Ikijok ook (nog) niet zo heel erg goed, dus ik houd het op vleesbot van de kleinere dieren...

Rachel.
Door Lizzy
#717903
Vleesbotten van kleine dieren die goed bevleest zijn: kun je zonder extra vlees of orgaanvlees voeren. Ik voer hier bijv. parelhoenkarkas of eendkarkas of kipkarkas, zonder er iets bij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door