Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
#717501
Maken jullie ook de groenten voor de groentemix schoon? Ik bedoel: normaal als ik sla was, doe ik dat 3x ... wil er geen vieze beestjes in  :P
Maar voor de honden, is 1x genoeg  :-\ Of hoe doen jullie dat?
Heb me een staafmixer gekocht, 20eu, 200W. Had natuurlijk niet eerst de info hier gelezen over barf-attributen  ::) Hoop dat ie het niet vanaf de eerste dag begeeft ... nou we zien het wel  ;)
Door Anita*
#717503
isabel debacker schreef: Maken jullie ook de groenten voor de groentemix schoon? Ik bedoel: normaal als ik sla was, doe ik dat 3x ... wil er geen vieze beestjes in  :P
Maar voor de honden, is 1x genoeg  :-\ Of hoe doen jullie dat?
Heb me een staafmixer gekocht, 20eu, 200W. Had natuurlijk niet eerst de info hier gelezen over barf-attributen  ::) Hoop dat ie het niet vanaf de eerste dag begeeft ... nou we zien het wel  ;)
Ja ik wel ik spoel alle groentes af :)
Door Yves
#717510
Ik was ook mijn groente goed af i.v.m. bestrijdingsmiddelen.

Ik heb voor de groente een blender en een staafmixer. Maar ik gebruik liever de staafmixer omdat deze de groente fijner krijgt. Nou heb ik een kleine hond, dus hoef ik niet zo veel groente te pureren.
Door *Axel*
#717514
tieneke schreef: Voor jezelf doe je het toch ook  ;)
Leuk dat je zo enthousiast bent  :P :D
Ja, maar de volgende vraag is 3x de sla wassen?
Ik HAAT groentes schoonmaken  >:( Werkelijk, daar heb ik zo de tering aan!!!  >:( >:( Gelukkig hebben ze hier iglo gemengde groentjes... heerlijk... makkelijk  ;)
Nou, vooruit dat maar, ik ga er nu aan beginnen.

Voorlopig nog wel enthousiast ja. Ik had een tijd geleden me al wat verdiept in BARF, maar gemakzuchtig als ik ben  :-[ heb ik, behalve af en toe wat bot, niks daarmee gedaan...
Nu moet ik he... anders woefers boos  >:(

Als Cor me vanavond vraagt: `schat, heb je nou al schoongemaakt?` We zijn aan het renoveren, schilderen, schuren,... het is me hier een vuile zooi  :-[ :-[ `nee, heb groentes gemixt, beetje BP...` en die arme vent maar werken  ;D :P
Door *Axel*
#717519
Nog even een vraag: hoe klein snijden jullie de knollen, vb wortels, selderij-knol (of zoiets) alvorens met het grof geschut (= stafmixer) te beginnen?
Door tieneke
#717521
isabel debacker schreef: Ja, maar de volgende vraag is 3x de sla wassen?
Ik HAAT groentes schoonmaken  >:( Werkelijk, daar heb ik zo de tering aan!!!  >:( >:( Gelukkig hebben ze hier iglo gemengde groentjes... heerlijk... makkelijk  ;)
Nou, vooruit dat maar, ik ga er nu aan beginnen.

Voorlopig nog wel enthousiast ja. Ik had een tijd geleden me al wat verdiept in BARF, maar gemakzuchtig als ik ben  :-[ heb ik, behalve af en toe wat bot, niks daarmee gedaan...
Nu moet ik he... anders woefers boos  >:(

Als Cor me vanavond vraagt: `schat, heb je nou al schoongemaakt?` We zijn aan het renoveren, schilderen, schuren,... het is me hier een vuile zooi  :-[ :-[ `nee, heb groentes gemixt, beetje BP...` en die arme vent maar werken  ;D :P
Gewoon 1 keer wassen
Door tieneke
#717523
isabel debacker schreef: Nog even een vraag: hoe klein snijden jullie de knollen, vb wortels, selderij-knol (of zoiets) alvorens met het grof geschut (= stafmixer) te beginnen?
Zo klein mogelijk anders pakt de staafmixer de grote stukken niet.
Door tieneke
#717531
isabel debacker schreef: Dank je wel  :)
Kan je beter tegen Cor zeggen.... :-X
Ohwww...10 euro voor een kilo vlees voor de schatjus... ;D ;D
Door Yves
#717534
Ik was het wel goed (1keer) maar soms hoef je niet heel goed schoon te maken. Bijvoorbeeld wortelen, daar gaat bij mij met groen en al de staafmixer door. Idem met rode bieten. Niet schillen en met alles erop en eraan door de groentemix.
Door *Axel*
#717562
tieneke schreef: Kan je beter tegen Cor zeggen.... :-X
Ohwww...10 euro voor een kilo vlees voor de schatjus... ;D ;D
Ik durf niet    :-\:( :-[
Ja, wat moet ik anders... heb nog het goedkoopste van alles gepakt. Nou, heb ook goedkopere dingen gevonden hoor. Bvb. een vierde stuk van een lam (weet het even niet beter te verwoorden) dus stuk schouder, ribben, nog wat en hoop vlees a 3,05eu. Da`s toch netjes, zeg nou zelf  ???
Nood breekt wet... zal me toch goedkoper zijn dan 2 x een lading duck laten leveren. En nee, wij zijn gen rijke mensen... oh was het maar waar  :( :(

Btw, vind de staafmixer niet geweldig, maar ik moet denk ik wat harder drukken of zo, geen ervaring met zo`n ding  :-[

@ Yves, dat doe ik nu ook 1x wassen en met schil en al. Bedankt voor de tips
Door tieneke
#717573
*Natasja* schreef: Ik kijk niet zo nauw hoor voor de honden, dat doen ze zelf ook niet  ;)
Groenten zitten echt vol bestrijdingsmiddelen dus ik was ze wel,doe je voor jezelf toch ook?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door