Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door fester
#716748
Ik heb weer eens pens gedroogd in mijn droogmachientje.
Ik haal de dunne stukjes er af, en de dikkere stukken geef ik aan de honden.

Ik had 2 pensen niet zo van die groote maar ik haal toch 1300 gram gedroogde pens hier van af. ;D

Heeft iemand hier ook wel eens schapenpens gedroogd en gaat dit net zo goed
Door Lizzy
#716760
Ja, ergo, ik vind het sneller en makkelijker gaan, schapenpensjes. Die zijn wat dunner.
Door spyros legacy
#716764
misschien een domme vraag, maar die droogmachientjes, hoe en waar kan ik dat vinden??

Lijkt me wel leuk om zelf pensen te kunnen drogen, want de honden vinden het super, maar als je ze koopt in de winkel zijn ze nogal vrij prijzig, en zeker als je zoveel pens in de vriezer hebt steken.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#716767
spyros legacy schreef: misschien een domme vraag, maar die droogmachientjes, hoe en waar kan ik dat vinden??

Lijkt me wel leuk om zelf pensen te kunnen drogen, want de honden vinden het super, maar als je ze koopt in de winkel zijn ze nogal vrij prijzig, en zeker als je zoveel pens in de vriezer hebt steken.
Ik heb hem besteld via http://www.tchibo.nl
Door Anita*
#716778
spyros legacy schreef: bedankt voor je tip, heb de site inmiddels doorsnuffeld, maar kan niks vinden.  Tja, blond he :D
Het kan ook in de oven hoor, doe ik altijd het duurt alleen wat langer.
Door Mevroi Kruim
#716919
spyros legacy schreef: bedankt voor je tip, heb de site inmiddels doorsnuffeld, maar kan niks vinden.  Tja, blond he :D
Tschibo heeft vaak partijenverkoop, dus soms hebben ze een artikel en als het op is niet meer.
Droogmachines worden ook wel door buitensportzaken verkocht. En Tieneke hier op het forum verkoopt ze ook.
Door Cathy
#716971
spyros legacy schreef: bedankt voor je tip, heb de site inmiddels doorsnuffeld, maar kan niks vinden.  Tja, blond he :D
Staat er wel op , maar zijn uitverkocht  :)

Gr Jet.
Door tieneke
#717005
Kruimel schreef: Tschibo heeft vaak partijenverkoop, dus soms hebben ze een artikel en als het op is niet meer.
Droogmachines worden ook wel door buitensportzaken verkocht. En Tieneke hier op het forum verkoopt ze ook.
Bij ons zijn ze altijd op voorraad  ;D
Door micky_billy_spike
#717202
tieneke schreef: Bij ons zijn ze altijd op voorraad  ;D
enne waar komt zo'n machintje dan op ???

en hoe veel vlees/pens/etc. kan je erop doen om te drogen?

ben wel benieuwd ken het apparaat nog niet zo goed?
Door Mevroi Kruim
#717271
Er kan heel wat in in een droger, afhankelijk van hoeveel roosters je erbij koopt. Ik kan een kilo kwijt in een keer. De mijn kostte iets van 35 euro geloof ik, en het was zeer goed besteed geld.
Door tieneke
#717406
Kruimel schreef: De mijn kostte iets van 35 euro geloof ik,
Volgens mij was ie ietsie duurder  ;) :D
Door tieneke
#717412
[quote author=micky_billy_spike link=topic=31374.msg717202#msg717202 date=1172690324

en hoe veel vlees/pens/etc. kan je erop doen om te drogen?

ben wel benieuwd ken het apparaat nog niet zo goed?

[quote][/quote]
1 pond per rooster kan er makkelijk op.
Door Anita*
#717471
Ach ik heb maar weer een voorraad gedroogde pensstaafjes besteld bij Monique, net zo makkelijk ;)
Door tieneke
#717480
Anita* schreef: Ach ik heb maar weer een voorraad gedroogde pensstaafjes besteld bij Monique, net zo makkelijk ;)
Alleen een beetje duurder  ::)
Ik droog zelf 2,5 kilo pens van ongeveer 0,20 eurocent per kilo... das dus 0,50 eurocent.
Tel hierbij de stroomkosten van hooguit 0,40 eurocent per droogbeurt en voor nog geen euro heb ik
een aardige berg gedroogde pens.
Machientje had ik er dan ook zo uit  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door