Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#716315
Ikijok loopt de laatste tijd erg te trutten met zijn eten. Happen, weer uitspugen, soms spelen met zijn eten... Al met al duurt het vrij lang voor hij het weer op heeft...

Is het daarom een idee om het percentage terug te brengen van 2,5% naar 2%? En om de twee maaltijden per dag terug te brengen naar één per dag? Zo ja, hoe pak ik dit laatste aan? Ineens overzetten naar één maaltijd? Of afbouwen/opbouwen?

Rachel.
Door Malamoods
#716321
[quote="ellyenrob"]
Ik zou over gaan op één maaltijd per dag en zeker één vaste dag in de week.
[/quote]

Ik ben er vergeten bij te zetten dat Ikijok nu 11 maanden oud is....

Rachel.
Door Mevroi Kruim
#716329
Met Elly eens, ik zou geleidelijk een maaltijd afschaffen en de hoeveelheid verminderen totdat hij weer duidelijk honger heeft.
Geleidelijk: de maaltijd die je wilt afschaffen steeds kleiner maken, en de andere maaltijd groter.

Overigens: is z'n gebit in orde? Vanwege dat uitspugen ...
Door Malamoods
#716335
[quote="Kruimel"]
Met Elly eens, ik zou geleidelijk een maaltijd afschaffen en de hoeveelheid verminderen totdat hij weer duidelijk honger heeft.
Geleidelijk: de maaltijd die je wilt afschaffen steeds kleiner maken, en de andere maaltijd groter.

Overigens: is z'n gebit in orde? Vanwege dat uitspugen ...
[/quote]

Volgens mij is hij voornamelijk aan het "spelen" met zijn eten. Ik denk niet dat hij problemen heeft met zijn gebit... Zo als ik het kan zien, ziet dat er prima uit...

Als ik hem in de tuin leg met zijn eten, gaat ie dus door de tuin struinen en laat zijn eten links liggen (nadat hij het door de hele tuin heeft verspreid)... Als ik er dan bij in de buurt kom, pakt hij het toch nog effe snel in de bek, bang om zijn buit te verliezen.... Of hij kwakt zijn eten naast zijn voerbak op de grond... Het duurt gewoon wat lang voor hij echt gaat eten... Uiteindelijk eet hij het 9 van de 10 keer wel op, maar regelmatig met lange tanden.... Soms laat hij het echt staan....

Rachel.
Door Malamoods
#716336
[quote="Lizzy"]
Word hij mager/dun?


[/quote]

Nee, afvallen doet hij niet... Hij groeit verder prima en is absoluut niet te mager!

Rachel.
Door Malamoods
#716338
Ik ga hem denk ik overzetten naar 2% en geleidelijk de maaltijden afbouwen van 2 naar 1 per dag.... Als hij dan blijft trutten met zijn eten, laat ik zijn gebit inspecteren door de da...

Rachel.
Door Malamoods
#716339
Ik heb de oplossing! Een tweede hond erbij, wedden dat Ikijok niet weet hoe snel hij zijn maaltje moet wegwerken? 8) ;D

Rachel.
Door karin2
#716340
[quote="Malamoods"]
Ik heb de oplossing! Een tweede hond erbij, wedden dat Ikijok niet weet hoe snel hij zijn maaltje moet wegwerken? 8) ;D

Rachel.
[/quote]



ik weet wel zéker dat dit helpt  ;) ;D ;D
Door Malamoods
#716352
[quote="karin2"]


ik weet wel zéker dat dit helpt  ;) ;D ;D
[/quote]

Ik kan me nog goed herinneren dat we Lex erbij kregen.... Ik had toen al een schotse collie en die vrat ook zo moeilijk. Sloeg hele maaltijden over.... Tot we Lex er dus bij kregen.... Eten dat die collie ineens deed.... ::) ;D ;D

Rachel.
Door Lizzy
#716359
[quote="Malamoods"]
Nee, afvallen doet hij niet... Hij groeit verder prima en is absoluut niet te mager!

Rachel.
[/quote]

Dan denk ik dat het tijd is voor minder voer en overschakelen op 1 maaltijd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#716360
[quote="Malamoods"]
Ik heb de oplossing! Een tweede hond erbij, wedden dat Ikijok niet weet hoe snel hij zijn maaltje moet wegwerken? 8) ;D

Rachel.
[/quote]
Nou dat maakt bij ons dus geen drol uit! ::) ::) ::)

Als Joris het niet hoeft zal het hem een worst zijn als Joep het opeet....... :-X
Gebruikersavatar
Door Pauline
#716361
En Joris is (eigenlijk was) ook een tuttebel met eten hoor, soms bij tijd en wijle nog wel. Die heeft ook vanaf zo'n 10 maand maar 1x daags eten gehad, anders at hij het helemaal niet op! :-\
Door Nakoi
#716365
Nakoi was ook altijd moeilijk met het eten wilde niet eten of met lange tanden. We hebben een heel veel dingen geprobeert. We zijn een keer thuisgekomen om 23.00 uur en hebben hem toen pas eten gegeven (wij vonden het wat laat maar ja).  Eten gegeven ze at alles op zonder problemen nu krijgt ze niet voor 22.30 uur eten en alles gaat zonder problemen op. Rare jongens die lapinporokoira's!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door