Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bascardi
#714580
Onze Truus een Akbas van 8 maanden en 40 kg is nu overgestapt op Barf (2 dagen). Ze slokt het naar binnen en ligt daarna heerlijk uit te buiken. Ik vraag mij af of de hoeveelheid die ik geef genoeg is  ( 1kg).
Een goed menu moet ik nog gaan samenstellen. Op dit moment heeft ze vuile pens, hart en spiervlees gehad.
Zaterdag ga ik naar de markt voor verse sardienes en een zalmkop.
Alle advies is welkom.

Peter
Door Lizzy
#714612
Een jonge hond van 8 maanden en dit formaat, zal (denk ik - maar voeren doe je met de ogen) 2% a 3% van het lichaamsgewicht eten. Dat komt neer op 800 a 1200 gram per dag.
Door bascardi
#715224
Bedankt voor de info ::)
Ik ga maandag achter kippennekken aan (de zalmkoppen liggen in de vriezer)
De honden krijgen nu 4 dagen BARF (vuile pens, hart en spiervlees). en reageren perfect..ze zijn een stuk rustiger Ook de ontlasting ziet er prima uit (geen bulten met drap maar mooie kleine witte keutels. Ook de hoeveelheid poep is veel minder.
Vandaag krijgen ze anjovis met bloemkool en hart en een eitje erdoor...Ik ben benieuwd hoe ze het vinden
Gebruikersavatar
Door Angelique
#715289
bascardi schreef: Nog een vraag :-\
Hoelang blijft vuile pens ongevroren goed (goed afgesloten in een emmer)?
Is afhankelijk van de versheid van de pens en de omgevingstemperatuur. Bij een beetje mooie zomer loopt die na een 1,5 dag al weg, bij temperaturen rond 0 kan die wel een week goed blijven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door