Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#686531
Vandaag kreeg ik op de markt 3 zalmkoppen mee met staart en graten eraan vast. Ginger heeft geen enkele problemen met de zalmkoppen; kan ik de staart/graten ook gewoon gaan geven?
Gebruikersavatar
Door pike
#686810
Kruimel schreef: Lekker voor de hondjes! Gaat hier vlotter naarbinnen dan de koppen (die zijn zo glibberig).
ik zie hier dat ze moeilijk vat hebben op zo'n kop, het glijdt zo tussen hun kiezen vandaan! De kleinere makreelkoppen vliegen soms gewoon uit de bek  ;D op de zalmgraat daarentegen kunnen ze lekker kauwen :D
Door tiny
#687098
:) Kreeg ik vorige ook. Even de kook erover gegooid en toen door de groentemix. Mjam. (Rauw krijg je het zo moeilijk van de graag, vandaar de kook) Koppen krijgen ze wel rauw.
Door tigger
#687118
Ok, bedankt! :)
De staarten/graten heb ik van de koppen afgeknipt; zo kan ik ze als aparte maaltijd geven. Ginger zal er erg blij mee zijn; ze is een echt viswijf ;) ;D.
Gebruikersavatar
Door pike
#687229
[quote="tiny"]
:) Kreeg ik vorige ook. Even de kook erover gegooid en toen door de groentemix. Mjam. (Rauw krijg je het zo moeilijk van de graag, vandaar de kook) Koppen krijgen ze wel rauw.
[/quote]
??? Je hoeft het visvlees toch niet van de graat te halen? Je kunt het in zijn geheel geven.
Door marsieyenna
#687395
De staart en de graten vond ik er eerst ook enger uitzien, maar volgens mij zit er zelfs nog meer visvlees aan als aan de kop.
Z e eten het bij mij gewoon zo op met staart en al, zonder te koken en/ of graat eruit te halen.
Door Mevroi Kruim
#687731
Zonde om de graten niet te geven! Daar hebben honden iha totaal geen moeite mee. Prima bron van calcium! Maar dan niet koken dus, dan worden de graten hard en slecht verteerbaar.
Door tigger
#715171
[quote="Kruimel"]
Gaat hier vlotter naarbinnen dan de koppen (die zijn zo glibberig).
[/quote]
Nou idd! Vanmorgen kreeg Ginger voor het eerst de staart/graten van de zalm....hapslikweggggggggggg :o. Als ze er 1 min over  heeft gedaan was het lang.
Door tiny
#715221
;) Nou, als jullie die staarten allemaal durven te geven, krijgen ze die hier ook volgende keer. Het koken deed ik alleen omdat het dan makkelijker losliet om door te groenten te doen. (Maar oh, wat jammer, de graten gooide ik weg, nu dus niet meer) ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door