Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellyenrob
#709431
Hier barft alles al 2 jaar, met 1x in de week een vastendag.
Maar vanaf welke leeftijd gaat de pup ook mee met de vasten dagen??
Door maitestar
#709469
ellyenrob schreef: Hier barft alles al 2 jaar, met 1x in de week een vastendag.
Maar vanaf welke leeftijd gaat de pup ook mee met de vasten dagen??
Ik meende dat ze vanaf een jaar oud een dag mogen vasten. Eerder zou ik het denk ik ook niet doen. Vooral niet met onze Staffies, die ontwikkelen zich al zo langzaam.

Groetjes Wendy
Door ellyenrob
#709470
maitestar schreef: Ik meende dat ze vanaf een jaar oud een dag mogen vasten. Eerder zou ik het denk ik ook niet doen. Vooral niet met onze Staffies, die ontwikkelen zich al zo langzaam.

Groetjes Wendy
Ja ik heb zelf zoiets, pas een vastendag als ze zijn uitgegroeid, maar zeker niet jonger dan één jaar, dank je
Door Slot
#712991
Ik heb mijn collie vanaf 10 maanden eens een dagje mee laten vasten. Hij deed het prima. Nu is hij een jaar en vast hij 1 dag in de week met de andere honden mee.
Door hellenbanjerbo
#713016
uit de lezing van mogens eliasen vorig jaar in weesp kan ik me herinneren dat hij er niet voor was een pup een hele dag te laten vasten. maar af en toe een maaltijd overslaan stond hij wel voor. hel precies weet ik het niet meer helaas en kon het ook niet terug vinden in mijn aantekeningen.
Door Mevroi Kruim
#713188
hellenbanjerbo schreef: uit de lezing van mogens eliasen vorig jaar in weesp kan ik me herinneren dat hij er niet voor was een pup een hele dag te laten vasten. maar af en toe een maaltijd overslaan stond hij wel voor. hel precies weet ik het niet meer helaas en kon het ook niet terug vinden in mijn aantekeningen.
Dat klopt helemaal. Vasten voor een pup betekent af en toe een maaltijd overslaan. Net zoals bij een volwassen hond dus eigenlijk. Alleen eten pups meerdere keren per dag en Mogens gaat ervan uit dat volwassen honden een keer of 5, 6 per week eten. Dus zeker niet meer dan 1x per dag.
Kátur heeft als pupsel ook af en toe een maaltijd overgeslagen en dat beviel mij prima. Meneer is een beetje een muts met eten en niets werkt daar zo goed tegen als af en toe vasten. Tegenwoordig mag hij bij gezeur ook wel eens 2 of zelfs 3 maaltijden overslaan. Ik ga ervan uit dat als hij niet eet, hij geen honger heeft, en dan heeft hij dus geen eten nodig.
Door ellyenrob
#713444
Kruimel schreef: Dat klopt helemaal. Vasten voor een pup betekent af en toe een maaltijd overslaan. Net zoals bij een volwassen hond dus eigenlijk. Alleen eten pups meerdere keren per dag en Mogens gaat ervan uit dat volwassen honden een keer of 5, 6 per week eten. Dus zeker niet meer dan 1x per dag.
Kátur heeft als pupsel ook af en toe een maaltijd overgeslagen en dat beviel mij prima. Meneer is een beetje een muts met eten en niets werkt daar zo goed tegen als af en toe vasten. Tegenwoordig mag hij bij gezeur ook wel eens 2 of zelfs 3 maaltijden overslaan. Ik ga ervan uit dat als hij niet eet, hij geen honger heeft, en dan heeft hij dus geen eten nodig.
En begin je daarmee met 8 of 9 weken, of ook de pupjes in het nest( 6 of 7 weekjes) af en toe een maaltijd laten overslaan.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#714647
Ik denk dat je vooral moet kijken naar de reden waarom je vast. Mensen zoals Mogens, die de voeding van de hond vergelijken met die van de wolf en op basis daarvan hun hond laten vasten, moeten weten dat wolvenpups in de eerste weken gevoerd worden door moeder (net als hondenpups) en daarna opgebraakt voedsel krijgen van roedelgenoten. Pups krijgen hierbij voorrang op de rest, dus hebben zij feitelijk altijd eten. Zodra pups vast voedsel eten, eten ze dus wat er voorhanden is. Eerst krijgen ze daarin ook nog voorrang met eten tot een week of 12 omdat dan de zgn. rangordefase intreedt (de ranghoogste eet het eerste en als er niets meer is voor de ranglaagste, heeft deze pech). Wanneer het roedel niets eet, hebben de pups dus ook niets. Op basis hiervan zou je dus een pup moeten kunnen laten vasten vanaf ongeveer 12 weken. Of dat wenselijk is, is een andere vraag natuurlijk.
Door Golum
#717383
Mijn pup (6 maanden) vast vanuit zichzelf  ::)
In het begin maakte ik me zorgen als ze niets at, inmiddels heb ik gemerkt dat ze het wel weer inhaalt.. Soms heeft ze geen honger en weigert ze haar middagmaal (krijgt 2 maaltijden per dag) en dat krijgt ze een paar keer aangeboden maar eet ze soms pas 's avonds op. De volgende dag bied ik dan wat meer aan en dan heeft ze vaak ook meer honger  ;D Of als ik wat teveel heb gegeven moet ze de volgende dag ook wat minder...
Ik volg haar nu maar een beetje, want in mn berekeningen klopt mn weekmenu vrij aardig, scheelt soms 200 gram wat ze meer of minder eet en dat is wel goed vind ik  :)
Wel gaaf dat de natuur zichzelf zo regelt!
Door Golum
#717924
Rovanna schreef: Een lab die uit zichzelf stop met eten? Geef mij die ook ;D
Hahaha, ja volgens mij heb ik een neppert!
Alhoewel, als ik 'r door de modder zie sjezen... Wie weet is t er toch 1  ;) ;D
Door Mystic Moonlight
#723569
Onze bull vast de ene week 1 maal en de tweede week 2 maal, de dag ervoor krijgt hij wel veel meer waar hij dus de volgende dag nog eigenlijk op kan uitbuiken ;)
Maar bij een pup zou ikzelf niet eerder gaan vasten dan na 1 jaar en dan langzaam opbouwen.
Door riny
#725455
ik heb een duitse staande korthaar reu van 7 maanden die we van af 13 weken voeren met carnibest en daarbij kip eenden nekken kalfsstaarten en strot, alles  waar bot aan zit eet hij heel goed , maar als we hem carnibest geven vertikt hij het om te eten en als we dit een dag volhouden eet hij ook echt niets, en omdat hij nog zo jong is geven we hem dus maar iets wat hij wel lekker vindt,zou het daaraan kunnen liggen dat hij zo slecht de carnibest eet? ???
Door Lizzy
#725505
riny schreef: ik heb een duitse staande korthaar reu van 7 maanden die we van af 13 weken voeren met carnibest en daarbij kip eenden nekken kalfsstaarten en strot, alles  waar bot aan zit eet hij heel goed , maar als we hem carnibest geven vertikt hij het om te eten en als we dit een dag volhouden eet hij ook echt niets, en omdat hij nog zo jong is geven we hem dus maar iets wat hij wel lekker vindt,zou het daaraan kunnen liggen dat hij zo slecht de carnibest eet? ???
Bedoel je dat hij inmiddels een beetje snap "als ik dit niet eet, krijg ik wel iets anders"? Honden zijn wel errrug slim! Maar is het geen optie om gewoon met je hondje te gaan barfen? Zo te lezen is ie een geboren barfertje ;D
Door riny
#725547
ja ,graag zou ik met mijn hond gaan barfen, maar het is niet zo simpel als ik alles lees op de site. :-[
ben bang dat hij niet genoeg van alles wat hij nodig heeft krijgt als ik het niet goed doe.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door