Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Drossie
#714332
Wodan (Border Collie reu 22 kg) is eigenlijk altijd al zeer mager geweest. Ondanks bijna verdubbeling van zijn voeding komt hij geen grammetje bij, integendeel.

Nu ben ik op zoek naar een verantwoorde manier om hem toch te laten verzwaren, want toen ik hem kletsnat zag deze week, zag ik dat hij echt TE mager aan het worden is.

Ik geef nu nog KVV (Carnibest 600-700g/dag) maar heb wel een diepvries vol BARF-producten. ZOu ik hem nu dagelijk wat extra barfmateriaal geven? Ik denk dan vooral aan kippennekken en -vleugels. KVV extra is vrij moeilijk, nu krijgen ze samen 1 kilo per dag.
Door Lizzy
#714380
Ja, ik vind het zeker aan te bevelen om iedere dag wat BARF materiaal te geven! De meeste honden komen hier van aan/verteren het beter dan versvlees. Ik zou zelf alleen niet teveel kippennek en vleugel geven. Tenslotte bevat Carnibest ook al gemalen kippenbot. Dan wordt het erg veel kip, kip en kip.

Wat ik zou doen: 2 keer per week iets van kippenvleesbot er extra bij, 1 keer per week zalmkop of sardientjes er extra bij, 2 keer per week geiten of lamsribben of lams/geitenvlees er extra bij en 2 keer per week eendkarkas/eendennek er extra bij. Geit, lam, eend en zalm is ook lekker vet. En het brengt mooi een hoop extra afwisseling met zich mee. En het biedt lekker wat kluifwerk. Mocht je kiezen voor lams of geitenvlees: kun je dit natuurlijk ook wel afwisselen met runderkopvlees, hoewel rund ook wel weer in Carnibest zit. Het mooiste zou dan dus zijn wanneer je bijvoorbeeld toch 1 keer geit en 1 keer rund kan geven.

Dan verder kun je nog een eitje of 2 a 3 (rauw) extra per week geven. En wat volvette zuivel (kwark, yoghurt, etc).

Barfplaats wordt gesponsord door