Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door spyros legacy
#714104
mijn pupje van ondertussen 16 weken staat nu al iets meer dan een maand, volledig op rauw.  Zij eet ondertussen runds, kalfs, paard, hert, kip, eend, konijn en kalkoen.  Ook kreeg zij al vis uit blik.  Tot nu toe ging alles super, totdat ik gisteren een verse zalmkop gaf.  Zij at hem wel op, maar vandaag en deze nacht gaf ze tot 3 maal toe over.

Heeft er iemand raad en/of tips ivm dit klein probleempje??  Ze is er absoluut niet ziek van, en zou het overgeven eten, dadelijk terug binnenwerken. 

Alle raad zou welkom zijn
Door Mevroi Kruim
#714139
Gewoon weer laten opeten. Meestal hebben ze dan te gulzig gegeten of is het ff net verkeerd gevallen. Honden doen daar niet moeilijk over: eruit en weer erin  :P

Zalmkop is wel behoorlijk hard, en ook behoorlijk vet. Dat kan allebei reden zijn waarom het niet helemaal lekker valt. Was het een hele kop? Dan zou ik de volgende keer de kop halveren en eens kijken hoe dat gaat.
Door spyros legacy
#714249
ik laat de honden altijd weer kun opgebraakte eten terug opeten, zoals ze niks verkeerds eten waardoor ze gingen braken natuurlijk.

Het was inderdaad een volledige zalmkop.  Omdat andere botten makkelijk gaan had ik het erop gewaagd om een volledige kop te geven.  Tot nu toe heeft ze niks meer opgebraakt, dus alles weer ok.

volgende keer effe halve kop geven en kijken hoe dat afgaat
Door spyros legacy
#714262
pupje weegt nu 9,5 kilo en de zalmkop was 430 gram, dus dat is het probleem niet geweest denk ik.  ik geef niet elke dag dezelfde hoeveelheden, ik reken in functie van een week.  en soms krijgt ze een maaltijd van 500 gram die ze netjes binnenhoud
Door Lizzy
#714324
Ik denk zelf dat de zalmkop misschien een beetje te vet of te hard voor je pup is geweest. Linga at het ook al hoor, op 9 a 10 weken. Maar, misschien is het een goed idee om de volgende keer eerst een halve kop te geven. Of een sardientje, kijken hoe ze dat binnen houdt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door