Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#713767
Vanaf vandaag gaan we Benthe strenger aanpakken. Tot nu toe heb ik wel vaker geprobeerd om een geweigerde maaltijd de volgende dag weer aan te bieden, maar ik was ff vergeten dat ze dan steeds 's ochtends wel een maaltijd Bibi kreeg  :-[ Dus ja, dan kun je het wel ff volhouden natuurlijk.

Ze staat nu met lange tanden boven haar bak kopvlees (nog wel fijngesneden, maar niet meer door Bibi gemengd). Als ze het niet opeet, krijgt ze het morgenochtend weer. En dan morgenavond weer indien nodig. Maar hopelijk heeft ze het voor die tijd al opgegeten  :-\
Door conleeuw
#713780
*Natasja* schreef: Vanaf vandaag gaan we Benthe strenger aanpakken. Tot nu toe heb ik wel vaker geprobeerd om een geweigerde maaltijd de volgende dag weer aan te bieden, maar ik was ff vergeten dat ze dan steeds 's ochtends wel een maaltijd Bibi kreeg  :-[ Dus ja, dan kun je het wel ff volhouden natuurlijk.

Ze staat nu met lange tanden boven haar bak kopvlees (nog wel fijngesneden, maar niet meer door Bibi gemengd). Als ze het niet opeet, krijgt ze het morgenochtend weer. En dan morgenavond weer indien nodig. Maar hopelijk heeft ze het voor die tijd al opgegeten  :-\
nou, ik wens je succes, soms hebben ze echt een lange adem  ::)
Door *Natasja*
#713782
Pffff, ik zal hier misschien wel veel klagen en zeuren hoor, ik weet niet of ik ertegen bestand ben. :-X Het gaat tenslotte wel om ons kleine Muisje...  :-[

Maar we gaan het in ieder geval proberen!  8)
Laatst gewijzigd door *Natasja* op do 22 feb 2007, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#714035
Ze heeft het vanochtend weer laten staan?

Hoe lang houden honden dit meestal vol? En hoelang kan ik het volhouden, zonder dat ze er lichamelijk onder gaat lijden (misschien beetje overdreven hoor)?
Door Boefke
#714039
Volgens mij kun je het prima enkele dagen volhouden. Het hangt er alleen wel vanaf waar het omgaat of ik dat zou doen (ik weet niet wat je probleem precies is). Is het 1 ingredient wat ze niet eet, tja, dan maar niet. Gaat het om de hele overstap naar barf, dan creatief zijn en volhouden. Mengen, de kook erover, andere dingen proberen enz.
Ik heb Boef ooit drie dagen achtereen konijn aangeboden. Op de derde dag at hij het. Toe hij de keer daarna weer konijn kreeg, moest hij het weer niet. Ik heb het toen 2 dagen geprobeerd en vervolgens weggegooid. Nu krijgt hij geen konijn meer. Die strijd elke keer vind ik niet prettig. Maar Boef eet genoeg andere dingen wel. Succes!
Door *Natasja*
#714041
Boefke schreef: Volgens mij kun je het prima enkele dagen volhouden. Het hangt er alleen wel vanaf waar het omgaat of ik dat zou doen (ik weet niet wat je probleem precies is). Is het 1 ingredient wat ze niet eet, tja, dan maar niet. Gaat het om de hele overstap naar barf, dan creatief zijn en volhouden. Mengen, de kook erover, andere dingen proberen enz.
Ik heb Boef ooit drie dagen achtereen konijn aangeboden. Op de derde dag at hij het. Toe hij de keer daarna weer konijn kreeg, moest hij het weer niet. Ik heb het toen 2 dagen geprobeerd en vervolgens weggegooid. Nu krijgt hij geen konijn meer. Die strijd elke keer vind ik niet prettig. Maar Boef eet genoeg andere dingen wel. Succes!
Het gaat om kopvlees en orgaanvlees wat ze niet eet. Tot nu toe heb ik het altijd heel fijn geknipt en door de Bibi gemengd, en dan at ze het wel. Maar omdat ik aan het overwegen ben om volledig te gaan BARF-en, moet ze het straks zonder de Bibi doen. Ik heb haar gistermiddag kopvlees aangeboden (nog wel fijngeknipt, maar niet meer gemengd) en vanochtend weer.

Of moet ik misschien proberen om de hoeveelheid kopvlees te verhogen en de hoeveelheid Bibi te verlagen, dus dat ik het nog wel meng en het dan langzaam afbouw?  :-\
Door Boefke
#714043
*Natasja* schreef: Het gaat om kopvlees en orgaanvlees wat ze niet eet. Tot nu toe heb ik het altijd heel fijn geknipt en door de Bibi gemengd, en dan at ze het wel. Maar omdat ik aan het overwegen ben om volledig te gaan BARF-en, moet ze het straks zonder de Bibi doen. Ik heb haar gistermiddag kopvlees aangeboden (nog wel fijngeknipt, maar niet meer gemengd) en vanochtend weer.

Of moet ik misschien proberen om de hoeveelheid kopvlees te verhogen en de hoeveelheid Bibi te verlagen, dus dat ik het nog wel meng en het dan langzaam afbouw?  :-\
Het afbouwen van Bibi is zeker een idee. Maar weet je ook waarom ze het niet wil? Bij Boef met konijn was het duidelijk dat hij het niet lekker vond, aangezien hij andere dingen wel at. Maar het kan ook 'luiheid' zijn, of onwennig voor iets nieuws. Heb je al andere dingen gevoerd? Anders zou ik gewoon eens met kip ofzo beginnen?
Door *Natasja*
#714046
Boefke schreef: Het afbouwen van Bibi is zeker een idee. Maar weet je ook waarom ze het niet wil? Bij Boef met konijn was het duidelijk dat hij het niet lekker vond, aangezien hij andere dingen wel at. Maar het kan ook 'luiheid' zijn, of onwennig voor iets nieuws. Heb je al andere dingen gevoerd? Anders zou ik gewoon eens met kip ofzo beginnen?
Het is niet nieuw voor haar, kopvlees heeft ze tot een paar maanden geleden altijd gewoon gegeten, dat is het stomme. Ze krijgen hier nl. al een hele tijd half Bibi, half Barf.

Nu zag ik bij het IC geitesnippers staan, is dat ook spiervlees? Anders zou ik zoiets eens kunnen proberen.

Orgaanvlees moet ze vanaf het begin al niet, dus dat vindt ze blijkbaar niet lekker.
Door Boefke
#714048
Jeetje, dat klinkt wel ingewikkeld.
Geitensnippers is idd spiervlees.
Ik twijfel tussen streng zijn en doorzetten (aangezien ze dit gewoon al eerder heeft gegeten), of een stap terug, op zoek naar een barfingredient dat ze echt heel lekker vindt en van daaruit opnieuw beginnen. In geval van het eerste zou ik proberen om bibi even helemaal aan de kant te zetten. In geval van het tweede zou ik bibi mengen en heel rustig in kleine stapjes afbouwen. Het hangt er n btje vanaf met welke tegenzin ze barft (of niet-barft). Of ze het vies vindt, het echt niet goed valt zeg maar, of dat het dwarsigheid is. Dat kan ik niet inschatten.
Door *Natasja*
#714049
Boefke schreef: Jeetje, dat klinkt wel ingewikkeld.
Geitensnippers is idd spiervlees.
Ik twijfel tussen streng zijn en doorzetten (aangezien ze dit gewoon al eerder heeft gegeten), of een stap terug, op zoek naar een barfingredient dat ze echt heel lekker vindt en van daaruit opnieuw beginnen. In geval van het eerste zou ik proberen om bibi even helemaal aan de kant te zetten. In geval van het tweede zou ik bibi mengen en heel rustig in kleine stapjes afbouwen. Het hangt er n btje vanaf met welke tegenzin ze barft (of niet-barft). Of ze het vies vindt, het echt niet goed valt zeg maar, of dat het dwarsigheid is. Dat kan ik niet inschatten.
Ze barft wel, ze eet met smaak: lamsribben, geiteribben, halve kippen. Wat ze eerst wel, en nu niet meer eet zijn: kopvlees, kippenekken (ik had ze afgelopen dinsdag sinds lange tijd weer eens op het menu staan) en zalmkoppen. De laatste heb ik gewoon een paar weken van het menu geschrapt, misschien dat ze ze dan weer met smaak gaat eten, want ze vond ze altijd om te smullen. :D
Door Boefke
#714062
*Natasja* schreef: Ze barft wel, ze eet met smaak: lamsribben, geiteribben, halve kippen. Wat ze eerst wel, en nu niet meer eet zijn: kopvlees, kippenekken (ik had ze afgelopen dinsdag sinds lange tijd weer eens op het menu staan) en zalmkoppen. De laatste heb ik gewoon een paar weken van het menu geschrapt, misschien dat ze ze dan weer met smaak gaat eten, want ze vond ze altijd om te smullen. :D
Ah ik snap. De zalmkoppen is volgens mij iets dat vaker voorkomt. Iig at Boef die in het begin ook met smaak en later helemaal niet meer en ook andere verse vis niet. Ik heb verse vis toen een lange tijd niet meer gevoerd, tot onlangs, een wijting. Die lust hij nu wel. Wat dat betreft dus af en toe eens iets proberen en sommige verse vis zal ze gewoon echt niet lekker vinden, die dan maar niet geven. De kopvlees en kippennekken vind ik wel vreemd eigenlijk. Maar als ze wel hele kip (halve kip) eet dan hoef je ook geen nekken apart te voeren? Ik heb zelf wel eens kopvlees gehad van mindere kwaliteit. Dat werd door de poezen niet gegeten, terwijl ze het kopvlees dat ik nu heb wel met smaak eten. Misschien is je hond gewoon erg kritisch (koppig ;D), en in dat geval zou ik geen bibi meer voeren. (Wat evt. ook kan helpen is 1 keer per dag voeren, maar dat moet je dan wel willen en langzaam afbouwen.)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#714148
Kopvlees en zalmkoppen worden hier ook geweigerd door Joris. Ik koop bij het slachthuis voor een gering bedrag goedkoop rundvlees en voer hem dat.

Orgaanvlees eet hij alleen als ik het ff heb gebakken of gekookt. Inmiddels ben ik zover dat hij lamlever en kippenlevertje rauw eet.

De kippennekken zou ik me niet zo druk over maken, ze eet toch halve kip? Probeer anders ook eens kipkarkassen.

Ik ben niet zo streng als het gaat om niet willen eten,  :-\ :-[ geef het eerlijk toe. Als hij 2 dagen consequent iets niet wil eten, dan maar niet.

En idd ik zou het ook nog proberen door het toch te mengen met bibi en dan steeds afbouwen.
Door *Natasja*
#714151
Nee, de nekken maak ik me ook niet druk over. De halve kippen waren op, dus moest ik een keer naar de nekken grijpen. Maar de volgende voorraad kippen liggen al bij mijn schoonvader in de vriezer te wachten.

Pauline, als jij het orgaanvlees kookt of bakt, snijd je het dan eerst in kleine stukjes? Of geef je het aan één stuk?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#714174
*Natasja* schreef:Pauline, als jij het orgaanvlees kookt of bakt, snijd je het dan eerst in kleine stukjes? Of geef je het aan één stuk?
Ik doe het in stukjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door