Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#713297
ik wilde de lams en geitennekken van shaweca gaan proberen voor Fayah...is dit te doen voor een nog niet zo ervaren barfer??? En waar mag ik het onder rekenen? Ik begreep dat er veel vlees aan zat, dus en vleesbot en spiervlees???
Door Mevroi Kruim
#713301
Geitennekken zijn vleesbot. Vleesbotten varieren in de verhouding vlees/bot, soms heb je veel bot, soms meer spiervlees. Komt niet zo nauw.
Longen zijn orgaan, en niet bijzonder voedzaam, maar wel goed om af en toe te voeren voor de compleetheid.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#713303
dank je wel voor de snelle reactie!!!
is er niet ergens een lijstje op het forum waar alle soorten vlees staan onder verdeeld?
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#713309
moeilijk kiezen hoor, daar op de site van shaweca....er staat ook zoveel op waarvan ik niet weet hoe of wat...
qua botten kom ik nog wel een eindje denk ik maar de rest????
he is ook zoveel dat ik denk ' is het nodig om dit alles te geven???'' Of kan ik gewoon een selectie maken uit het spiervlees en vleesbot en orgaan vlees en dit geven???
Dus bijvoorbeeld kopvlees van diverse dieren, botten van diverse dieren en orgaan vlees in de zin van hart/lever/ pens van diverse dieren???
Door Lizzy
#713311
Volgens mij is de definitie voor het zelf samenstellen niet zo moeilijk:

Vleesbot is bot met daar om heen nog een portie vlees. Dit vlees dat om het bot heen zit is spiervlees. Spieren (en dus spiervlees) zorgt voor beweging van het lichaam. Het houdt het skelet bij elkaar. Als je zelf gaat sporten en je hebt spierpijn? Dat zijn spieren en da's nou spiervlees.

Orgaanvlees is al het vlees dat geen spiervlees is zoals hart, lever, nier, tong, long, milt, pens, hersenen, maag, teelbal, darm.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door