Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#713184
Benthe lust geen orgaanvlees. Nou geeft dat op het moment niets, omdat ze nog voor 50% Bibi krijgen, dus krijgt ze haar orgaanvlees wel binnen. De enkele keer dat ik runderhart voer, snijd ik voor Benthe een klein beetje in hele kleine stukjes en doe dat door de KVV. Nu ben ik aan het denken gezet om kompleet te gaan BARF-en, maar dan zit ik dus met die miezemuis. Ik heb geen zin om al het orgaanvlees voor haar te gaan fijnsnijden en te verstoppen in ander, gemalen vlees. Of om het steeds te blijven koken.

Wennen ze na verloop van tijd aan orgaanvlees? Dus dat ik het in het begin nog moet koken of fijnsnijden en mengen, maar dat dat na verloop van tijd niet meer nodig is? Of is het: eenmaal niet lusten, nooit lusten? En hoe doen anderen dat met honden die geen orgaanvlees lusten?
Door Boefke
#713249
Lever is het enige dat Boef niet rauw mot. Alleen met lichte kook erover, maar zelfs dan blijft hij het niet echt te nassen vinden. Dus kook ik lever meestal door en door, en gebruik het in blokjes als beloning tijdens het trainen. Gek genoeg doet hij voor die snoepjes echt een moord.
#713258
Bruin eet (at) lever ook zoals een kind een bord vol doorgekookte spruitjes... ::) :-X. Ik snijd het orgaanvlees nu heel klein en vul de maaltijd (lever + andere orgaansoort, in totaal 250 gram vlees) aan met 150 gram groentenmix en 100 gram hüttenkäse. Goed door elkaar roeren en meneertje likt nu bijna de randen uit z'n bak... ??? :). Maar of Benthe erin trapt? Je zou het kunnen proberen, hihi.
#713283
Alleen groentemix eet Mevrouw niet, ook niet als ik het door Biogarde mix. Dus ik vrees dat Biogarde (of andere zuivel) met groentemix en orgaanvlees er ook niet in gaat.  :-\ Zowel groentemix als orgaanvlees eet ze alleen als ik het door de Bibi mix.

Nou zat ik nog te denken, zou het een optie zijn om Benthe deels Bibi te blijven voeren, puur voor het orgaanvlees wat erin zit? Dan zou ik natuurlijk uit moeten rekenen hoeveel Bibi ik wekelijks moet voeren om totaal het %orgaanvlees te komen. En dan zou ik moeten weten uit hoeveel % orgaanvlees Bibi bestaat. Of trek ik dan haar menu te veel uit balans?
#713287
*Natasja* schreef: Ze krijgen al regelmatig een halve kip (door mijn schoonvader geslacht en in porties verdeeld). Ik geef dan steeds de organen er ook bij, maar die laat ze keurig liggen.
Indy eet ze altijd snel op als er een ander hondje in de buurt komt die het misschien wel op kan eten. Staat íe heel vies al een hele tijd naar die konijnennieren te staren, komt het hondje van m´n ouders er aan, snel hap slik weg...  :D :D
Doet ze dat niet als Beau de organen wil pikken?
#713289
Dorothea2 schreef: Indy eet ze altijd snel op als er een ander hondje in de buurt komt die het misschien wel op kan eten. Staat íe heel vies al een hele tijd naar die konijnennieren te staren, komt het hondje van m´n ouders er aan, snel hap slik weg...  :D :D
Doet ze dat niet als Beau de organen wil pikken?
Nee, dat werkt hier niet. Ze eten hier ver uit elkaar, anders eet Benthe niet, uit angst voor Beau. In het verleden heeft hij haar nogal eens bij haar voerbak weggejaagd, was ik er steeds te laat bij (en dat terwijl ik er met mijn neus bovenop stond). Dus nu eet ze alleen als ze Beau niet ziet (BARF dan, Bibi eten ze gewoon naast elkaar).
#713306
*Natasja* schreef: Alleen groentemix eet Mevrouw niet, ook niet als ik het door Biogarde mix. Dus ik vrees dat Biogarde (of andere zuivel) met groentemix en orgaanvlees er ook niet in gaat.   :-\ Zowel groentemix als orgaanvlees eet ze alleen als ik het door de Bibi mix.

Nou zat ik nog te denken, zou het een optie zijn om Benthe deels Bibi te blijven voeren, puur voor het orgaanvlees wat erin zit? Dan zou ik natuurlijk uit moeten rekenen hoeveel Bibi ik wekelijks moet voeren om totaal het %orgaanvlees te komen. En dan zou ik moeten weten uit hoeveel % orgaanvlees Bibi bestaat. Of trek ik dan haar menu te veel uit balans?
Bibi bevat:

-Spiervlees; 30-35%
-Orgaanvlees; 30-35%
-Gemalen bot; 20-25%
-Overige ingredienten (olien-vezels ed.); 15%
#713310
Lizzy schreef: Bibi bevat:

-Spiervlees; 30-35%
-Orgaanvlees; 30-35%
-Gemalen bot; 20-25%
-Overige ingredienten (olien-vezels ed.); 15%
Ik heb het even uitgerekend:

Benthe eet 7000 gram per week. Als ik uitga van 15% orgaanvlees, is dat 1050 gram orgaanvlees per week. Als ik ervan uitga dat er 32% orgaanvlees in Bibi zit (gemiddelde), zou ze 470 gram Bibi per dag moeten eten om aan de juiste hoeveelheid orgaanvlees  te komen. Nu eet ze 500 gram, dus verandert er niet zo veel.  :-\
#713319
*Natasja* schreef: Ik heb het even uitgerekend:

Benthe eet 7000 gram per week. Als ik uitga van 15% orgaanvlees, is dat 1050 gram orgaanvlees per week. Als ik ervan uitga dat er 32% orgaanvlees in Bibi zit (gemiddelde), zou ze 470 gram Bibi per dag moeten eten om aan de juiste hoeveelheid orgaanvlees  te komen. Nu eet ze 500 gram, dus verandert er niet zo veel.  :-\
Naaah, dit kan echt niet kloppen hoor. Ten eerste eet Benthe geen 7 kilo per week. Als ze 500 gram per dag eet, eet ze 3500 gram per week. 15% daarvan moet orgaanvlees zijn. Dat is 530 gram per week. Ronden we even af naar 500 gram per week.

Goed, als er dan 30% orgaanvlees zit in Bibi, dan betekend dat dat van de 500 gram die je per dag geeft, 150 gram orgaanvlees is. En die 350 gram zijn bot en spiervlees enzo.

Ik reken zo de rest even uit, ik moet nu naar de chiropractor!
#713324
Lizzy schreef: Naaah, dit kan echt niet kloppen hoor. Ten eerste eet Benthe geen 7 kilo per week. Als ze 500 gram per dag eet, eet ze 3500 gram per week. 15% daarvan moet orgaanvlees zijn. Dat is 530 gram per week. Ronden we even af naar 500 gram per week.

Goed, als er dan 30% orgaanvlees zit in Bibi, dan betekend dat dat van de 500 gram die je per dag geeft, 150 gram orgaanvlees is. En die 350 gram zijn bot en spiervlees enzo.

Ik reken zo de rest even uit, ik moet nu naar de chiropractor!
Tis echt waar, Benthe eet 1 kilo per dag (net als Beau overigens), waarvan 500 gram Bibi en 500 gram BARF. Daarbovenop nog de eventuele groentemix, biogarde, eitje, etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door