Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linneke
#711870
Hoi Allemaal,

Mijn hond Sen is een slechte viseter :-\. Ik heb alle tips van het forum hier al geprobeerd, maar de goude tip zat er voor haar nog niet bij.

Nu stond er gisteren weer vis op het menu en heb ik het volgende gedaan..De panharing heb ik met olijfolie 10/15 sec, aan beide kanten gebakken. Daarna aan Sen gegeven..en toen at ze hem vrijwillig voor 2/3 op. Alleen een deel van de organen en de kop bleef over.

Nu is mijn vraag dus of het erg slecht is dat de vis even gebakken is? de binnenkant en dus ook de graat was nog rauw.  Kan ik het zo de volgende keer weer doen, of is het toch beter als ik gewoon een blikje vis geef??

Groetjes Linda :dog:
Gebruikersavatar
Door *Monique
#711881
ik zou hem niet bewerken. Kun je de vis malen?
Vienna eet dus ook geen hele vissen meer. In het begin wel :-\. Nu maal ik de vis of ik geef een blikje :). En dat eet ze wel
Door tieneke
#711891
Als de binnenkant nog volledig rauw is en je de vis heel eventjes aanbakt zie ik er geen probleem in,beter zo dan helemaal geen vis.
De volgende keer eerst volledig rauw aanbieden,misschien is het een kwestie van wennen?
Door 202Spots
#712066
de graat van vis is heel vlug gekookt/gebakken, daar zit meer gevaar in dan de gebakken visvlees dus ik zou wel heel voorzichtig zijn om vis te verhitten...
lukt 't ook niet wanneer je de rauw vis  in stukjes geknipt,en samen met beetje groentemix, rauw eitje of iets anders erbij geeft?
Door Linneke
#712145
Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties. De vis eet ze echt op geen andere manier...behalve vis uit blik dat vind ze lekker. In stukjes, in warm water gelegd, onder dwang van de kat....ze eet het niet. De eerste keren at ze het wel, maar nu met geen mogelijkheid behalve het licht bakken ervan.

Malen wordt moeilijk, ik ben al wel op zoek naar een gehaktmolen ofzo waar ik het in kan doen, maar kan er nog niet een vinden. Ik heb het eens gemaald in onze keukenmachine...maar die visgeur ging er nauwelijks meer uit, dus dat wil ik niet meer doen. Trouwens toen vond ze het nog niets (de kat vond het heerlijk toen haha).

Ik had de vis echt heel kort gebakken, en je kon ook zien dat de binnenkant en organen nog rauw waren. Maar toch beter niet meer doen dus?!...En als ik de vis fileer...de filetjes licht aanbak en de graat rauw geef???

Ik begrijp dat alles rauw beter is...maar ze weigert het echt.

Groetjes Linda :dog:
Door Bianca1
#712217
ik zou de vis fileren en licht bakken of koken. hier is het op die manier gelukt met licht gekookte sardienfiletjes. Odin is nog steeds geen visliefhebber, maar een sardine gaat er nu wel in als de kook er even overheen is geweest. steds en beetje afbouwen dus
Gebruikersavatar
Door pike
#712348
Je zegt dat Sen na het aanbakken de kop en organen liet liggen. Heb je al eens geprobeerd of ze de rauwe vis lusten als je eerst de kop en organen verwijderd? Die van mij lusten de vis ook alleen maar schoongemaakt: kop eraf, organen eruit.  Op die manier lusten ze hem graag en is de vis (met graat) zoooo op. Ik vind het wel jammer van de koppen maar liever zo dan helemaal geen vis. En misschien later weer eens een keertje proberen.
Door 202Spots
#712364
De kop en ingewanden eruit halen kan idd wel verschil maken, eventueel ook de vinnen en de staartje eraf.
Maar wanneer het echt 'n probleem is om rauwe vis te voeren dan zou ik er geen probleem mee hebben om af en toe blikje makreel of sardien te geven.
Probeer wel om 't met de graat erin te krijgen.
Dat is wel verhit geweest,maar valt al uit elkaar wanneer je het met je vingers plat drukt.
Door Linneke
#712632
Dat is nog eens te proberen inderdaad, om de vis zonder organen en kop te geven. Zondag staat vis weer op het menu en zal ik dit eens uitproberen.

Bedankt voor de tip.

Groetjes Linda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door