Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door macgirlie
#710331
Zag ze gisteren bij de poelier liggen en dacht die lekker aan de honden te geven. Maar nu lees ik dat kalkoenbotten nogal hard zijn. Kan ik ze eventueel met een hamer platmeppen en dan toch geven? Of is het beter dat ik ze zelf opeet.

Ah en de poelier vroeg of ik met honden ook al Back to the Nature was! Hij had inmiddels al meer klanten voor kippenekken en karkassen etc.  ;) Vol trots stond hij te vertellen dat hij klanten had die hun honden alleen nog maar zijn (gemalen) kippekarkassen gaf als ze een grote prestatie moesten verrichten.
Door Lizzy
#710333
Ik heb inmiddels kalkoenpoot aan mijn honden gegeven en dat gaat prima. Ik vind de botten wel scherper dan andere botten maar hier eten ze het dus zonder problemen.
Door tieneke
#710356
De kalkoennekken vliegen er hier doorheen de laatste weken,geef nu zelfs een stuk dijvlees met bot erin,in het begin bewerkte ik het met een bijl maar tegenwoordig doen ze dit zelf.
Ze kauwen goed en vinden het heerlijk...terwijl ik steeds dacht dat zelfs nekken veel te hard en te scherp waren  ::)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#710358
Mijn teckeljongens (zelfs Joris van een krappe 10 kg) eten ook kalkoennekken hoor en ik zou ze ook rustig kalkoendrumsticks geven zonder te bewerken.

Ik weet niet.... het kan aan mij liggen, maar ik vind altijd dat ze beter kauwen als het bot onbewerkt is.
Door tieneke
#710362
Pauline schreef: Mijn teckeljongens (zelfs Joris van een krappe 10 kg) eten ook kalkoennekken hoor en ik zou ze ook rustig kalkoendrumsticks geven zonder te bewerken.

Ik weet niet.... het kan aan mij liggen, maar ik vind altijd dat ze beter kauwen als het bot onbewerkt is.
Ja die verschrikkelijke barfteckels van jou hebben er totaal  ::) geen moeite mee  ;D ;D
Door Helen
#710369
Balou heeft toen we door Canada en Amerika reisden ook zonder problemen kalkoenonderdelen gegeten. Ze moet welk flink kluiven, want ze zijn idd harder en scherper. Voor Kuma malen we de nekken en zij mag geen andere kalkoenonderdelen eten. Bij Kuma merken we dat als haar darmen ook maar een beetje van slag zijn er al stukken kalkoenwervel in de ontlasting zitten..Te riskant, dus wordt het gemalen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#710460
tieneke schreef: Ja die verschrikkelijke barfteckels van jou hebben er totaal  ::) geen moeite mee  ;D ;D
Nee..... die hebben nergens moeite mee...... ;) ;D ;D ;D ;D

Alhoewel.... Joris is een absolute MUTS! Hij heet ook maar een half kalkoennek en wil dan wat anders.... Je denkt toch niet dat hij 1 vleessoort per maaltijd gaat eten.... :-X
Door tieneke
#710464
Pauline schreef:
Alhoewel.... Joris is een absolute MUTS! Hij heet ook maar een half kalkoennek en wil dan wat anders.... Je denkt toch niet dat hij 1 vleessoort per maaltijd gaat eten.... :-X
Een verwende barf-teckel dus  ::)  ;D ;D
Door Happy Tail
#710517
[guote]
Alhoewel.... Joris is een absolute MUTS! Hij heet ook maar een half kalkoennek en wil dan wat anders.... Je denkt toch niet dat hij 1 vleessoort per maaltijd gaat eten.... :-X
[quote][/quote]
nee groot gelijk. baya krijgt ook altijd een portie met mixed ongegrild. En dan is er bijna een vaste volgorde wat ze er als eerst uithaalt. Ik heb voor de variatiemix gekozen, omdat ik dan makkelijker aan het juiste bot % kom. Als ik haar alleen geitenribben als maaltijd zou geven dan komt dat er kneiterhard uit, ook al geef ik dan extra bladgroente met ei oid.

maar terugkomend op de drumsticks. Die ga ik volgende keer dan ook eens op het boodschappenlijstje zetten.
Door macgirlie
#710525
Malen kan ik ze niet.... maar knetterhard met een bijl en hamer te lijf gaan zal wel lukken! Ze zijn wel gewend aan kippebotten maar als ik hoor dat kalkoenbot zo hard is neem ik liever geen risico.
Door 202Spots
#710533
macgirlie schreef: Malen kan ik ze niet.... maar knetterhard met een bijl en hamer te lijf gaan zal wel lukken!
Wanneer je met hamer gaat bewerken dan houd je hele scherpe speren over,wanneer de hond zelf stukjes afbijt zal het misschien anders zijn.
Ik geef ze dus niet omdat mijn honden alles zo vlug mogelijk naar binnen werken, en ik heb geen zin om 'n scherpe speer van 15c.m lang in hun keel te zetten. :-\
Door macgirlie
#710865
202spots schreef: Wanneer je met hamer gaat bewerken dan houd je hele scherpe speren over,wanneer de hond zelf stukjes afbijt zal het misschien anders zijn.
Ik geef ze dus niet omdat mijn honden alles zo vlug mogelijk naar binnen werken, en ik heb geen zin om 'n scherpe speer van 15c.m lang in hun keel te zetten. :-\
Nee, daar heb ik ook geen zin in. Dus we eten ze maar gewoon lekker zelf op  ;)
Door tieneke
#710876
macgirlie schreef: Nee, daar heb ik ook geen zin in. Dus we eten ze maar gewoon lekker zelf op  ;)
Bot NIET koken hoor!  ;D ;D ;D ;D
Door Chaos
#712167
202spots schreef: Wanneer je met hamer gaat bewerken dan houd je hele scherpe speren over,wanneer de hond zelf stukjes afbijt zal het misschien anders zijn.
Ik geef ze dus niet omdat mijn honden alles zo vlug mogelijk naar binnen werken, en ik heb geen zin om 'n scherpe speer van 15c.m lang in hun keel te zetten. :-\
Ik heb hier 1 hap-slik-weg exemplaar, en 1 die alles tot brij kauwt voor 'ie slikt. Deze laatste zou ik kalkoenpoot nog wel heel durven geven, maar voor de eerste (en ook voor de zekerheid) maal ik het dus liever.

Marlies
Laatst gewijzigd door Chaos op di 20 feb 2007, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door