Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#710073
Vandaag heb ik dus een hele lading kalfsbeenderen gehad.
Ik moet zeggen dat sommige goed bevleest zijn. Maar ook gedeeltes niet.

Kan ik dit nou gewoon als maaltijd geven?
of recreationeel. Ze at namelijk het gehele bot op.

Ik teste even of Mikki ze lekker vond, en of ze niet te hard waren. Maar Mikki ramde er met haar gebitje zo door heen.
Er zit volgens mij ook veel merg (of soort kraakbeen) tussen. (ik weet niet goed hoe dat heet. Maar het verbrijzelde behoorlijk makkelijk.
Ik blijf er wel bij als ze dit eet.

Hebben jullie verder nog tips hier over???

Ik hoor ze graag

Groetjes

Roellie
Door tieneke
#710078
Als het dragend bot van de poten is zou ik ze zelf niet geven want hier vreet Tinus  ::) met gemak het halve bot naar binnen terwijl dit gewoon veel te hard is...of als je een kleiner hondje heb er met zeer streng toezicht even op laten kluiven,botten van kalf die WEL geschikt zijn:kalfswervels,heupen,nekken,ribben...let er wel op dat het kalf niet haast een koe blijkt te zijn want dan is ook dit bot veel te hard en scherp.
Door Lizzy
#710083
Heb je kalfswervelbotten? Daar ziitten inderdaad zachte stukken tussen. Als de botten niet-dragend zijn, kun je ze wel geven. Kale botten ben ik niet dol op, maar ik heb er ook wel eens een kaler exemplaar tussen zitten. Die geef ik met een fors portie kopvlees of pens. En ik haal grote botten halverwege ook vaak weg.
Door Roellie
#710086
Yep, het zijn allemaal van die botten die jullie opnoemde.
Vooral veel van die wervels, waar soms wat ribben uitsteken.
Ook wel dingen wat ik niet zo 1 2 3 weet te plaatsen.
Anatomie van t skelet is niet mijn sterkste kant ;)
Door Roellie
#710231
Hmmm, dat had ik gisteren perfect kunnen doen, alleen nu heb ik het allemaal verdeeld in kleinere porties ingepakt en in mijn vriezer gestampt ;)

Hoewel..... ik ga es even kijken wat ik kan doen.
Door tieneke
#710359
Roellie schreef: Yep, het zijn allemaal van die botten die jullie opnoemde.
Vooral veel van die wervels, waar soms wat ribben uitsteken.
Ook wel dingen wat ik niet zo 1 2 3 weet te plaatsen.
Anatomie van t skelet is niet mijn sterkste kant ;)
Als er geen poten botten bijzitten kan je mooi alles geven  ;)
Door Happy Tail
#710519
Ik zou zeggen: als het rond is en er zit merg in, dan kan het te hard zijn, want dan kan het ooit een poot geweest zijn.
Als ik dat soort onderdelen heb, dan mag Baya er wel even op kluiven, maar dat doe ik onder streng toezicht en met in mijn achterhoofd dat ik een verstandige hond heb die iets niet kapot maakt als het te hard is.
En ik zie het dan echt als recreatiebot. even kluiven en dan ruilen we met een vers gedroogd pensstukje...
Door 202Spots
#710521
Happy Tail schreef: Ik zou zeggen: als het rond is en er zit merg in, dan kan het te hard zijn, want dan kan het ooit een poot geweest zijn.
Ronde bot IS 'n pootbot! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door