Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daphne
#708612
Ik las op de markt mijn lijstje op (ooit van BP gehaald) en toen ik Zuchini zei, vertelde de verkoper mij dat dat Duits is voor courgette.
Nu eet ik zelf geen courgette dus heb ik het maar aangenomen, maar wil het toch even checken.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#708614
Daphne schreef: Ik las op de markt mijn lijstje op (ooit van BP gehaald) en toen ik Zuchini zei, vertelde de verkoper mij dat dat Duits is voor courgette.
Nu eet ik zelf geen courgette dus heb ik het maar aangenomen, maar wil het toch even checken.
Ik doe het er wel door
Gebruikersavatar
Door Angelique
#708740
Daphne schreef: Ik las op de markt mijn lijstje op (ooit van BP gehaald) en toen ik Zuchini zei, vertelde de verkoper mij dat dat Duits is voor courgette.
Nu eet ik zelf geen courgette dus heb ik het maar aangenomen, maar wil het toch even checken.
Mwah mwah, als je in NL om courgette vraagt krijg je een groene en vraag je om zuchini dan krijg je een gele. Een hele letterlijke vertaling is het dus niet. Het kan wel allebei door de groentemix, wordt in de regel goed geaccepteerd.
#709096
het is familie van de komkommer en bevat vooral veel water en voor zo ver ik weet weinig voedingstoffen. als ze wat prijziger zijn zoals nu in de winter koop ik ze dus niet voor de groentenmix.
Door 202Spots
#709108
hellenbanjerbo schreef: het is familie van de komkommer en bevat vooral veel water en voor zo ver ik weet weinig voedingstoffen.
Ik gebruik bij elke groentemix ook de zucchini, en in vergelijking met komkommer bevat het echt wel meer voedingstoffen hoor.

         Squash, zucchini, baby, raw       cucumber raw
Iron                   0.79                                    0.28
Phosphorus P     93                                       24
Potassium         459                                     147
Vit C                    34                                        2.8
Vit A                  490                                       105
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door