Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door reem
#708294
Hoihoi,weet niet of dit op zn plek staat.....Ik haal bij de Makro altijd van die kiemen[radijsla,knoflook,broccoli enz].Heel erg lekker en ook heel makkelijk door de groentemix.Nou doen die kiemen wat yupperig aan en ik heb ze nog nergens anders gezien.
Het ziet eruit als Alfalfa maar dan heeft het smaak.Iemand hier die weet of je ergens van die zaadjes kan kopen om het zelf te kweken?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#708311
reem schreef: Hoihoi,weet niet of dit op zn plek staat.....Ik haal bij de Makro altijd van die kiemen[radijsla,knoflook,broccoli enz].Heel erg lekker en ook heel makkelijk door de groentemix.Nou doen die kiemen wat yupperig aan en ik heb ze nog nergens anders gezien.
Het ziet eruit als Alfalfa maar dan heeft het smaak.Iemand hier die weet of je ergens van die zaadjes kan kopen om het zelf te kweken?
biologische winkel?
Door Happy Tail
#708370
Yep de bio winkels hebben veel kweekdingetjes, met van allerlei soorten zaadjes en bij behorende kiemen En ook makkeljik, een speciaal kiembakje
Gebruikersavatar
Door pike
#708436
Ik heb onlangs van die kiemen bij AH in de winkel (XL) gezien.
Door reem
#708470
Dan zal ik eens bij de grotere natuurwinkels in Amsterdam speuren.XL van AH zijn denk ik alleen in grote steden.Ik heb er i.e geval nog nooit van gehoord.
Bedankt.Wij gaan hier hopelijk binnenkort tuinieren op de keukentafel.
Door Yves
#708530
Ik woon in Amsterdam maar wij hebben hier geen AH XL, wel natuurlijk wat grotere AH winkel. XL is een aparte formule. Ik weet dat er een in Almere en Hoofdorp zit. Waar woon je? Dan kan ik ff na vragen of daar een XL zit (mijn man is AH ondernemer).

Ikzelf haal altijd een bakje kiemen op de biomarkt in Amsterdam. Ik kan volgende week zaterdag ff kijken of ze daar ook zaadjes hebben. Zal ik dat doen?
Door Saskia C.
#708926
Ik heb onlangs bij het tuincentrum een kiembakje gekocht en kiemzaadjes van Knip & Eet. Kan voorlopig vooruit met kiemen. Het tuincentrum was Coppelmans, maar die zitten alleen in Brabant volgens mij. Maar misschien dat een ander tuincentrum het ook verkoopt. Het stond in ieder geval bij de zaad afdeling.
Gebruikersavatar
Door pike
#708992
Vandaag zag ik ze weer bij AH: rucola en broccoli kiempjes hadden ze staan naast de waterkers, € 1,89 voor een bakje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door